30 שנות לנדרובר דיסקברי
30 שנה, חמישה דורות ו-1.2 מיליון יחידות: לנדרובר דיסקברי - אין רכב שישווה לו בפאר ובנוחות בכביש ובשטח, יטענו בלהט המעריצים שלו. והאמת, קשה להתווכח איתם. קבלו: קיצור תולדות הדיסקו
אחת ולתמיד – כמה לחץ ניפוח לשים בצמיגים?? לחצו כאן >>
בדיוק לפני 30 שנה. פרויקט Jay יצא לאוויר העולם. המטרה הייתה דגם חדש, שיתברג בדיוק באמצע בין הדיפנדר הקשוח לריינג' רובר המפואר.
השלדה ומערכת ההינע הייתה לקוחה מריינג' רובר.
בשלב ראשון הוצג הדיסקברי עם מרכב של שלוש דלתות בלבד – חמישה מושבים ועוד אופציה לשני מושבים מתקפלים בתא המטען.
התכנית המקורית כללה מחזיק משקפי שמש בתוך גלגל ההגה ועוד כמה פיצ'רים מגניבים. חלק מהם לא הגיעו לפס הייצור אבל גם כך דיסקברי החדש, דור 1, עורר לא מעט גלים.ולא מעט בזכות עיצוב הפנים. הדגש היה על סגנון פרקטי. שפע מטורף של תאי אחסון. מרחבים אדירים לנוסעים. נוחות בלתי רגילה. וכמה אלמנטים שלא נראו עד אז בשום רכב אחר.
יש לכם לנדרובר??
כל דגם, כל שנתון.
הצטרפו אלינו לטיול שטח מיוחד לרגל חגיגות 30 שנה ללנדרובר דיסקברי.
כך למשל הרכב הכיל תא לאחסון מגזינים בתקרה, משענות יד לנוסעים מאחור שנשלפות מתוך המושבים הקדמיים, חלון שמש כפול, תא אחסון מרכזי שניתן להסרה ולצאת איתו עם דברים (לפיקניק?) מחוץ לרכב – כולל אפילו רצועות לגב. אגב, רק בודדים כאלה שרדו והפכו לפריט אספנים יקר.
הדור השני של דיסקברי הוצג בשנת 1998. להלן "דיסקברי 2". עיצוב דומה בעין בלתי מזוינת אבל 720 שינויים ושיפורים בהשוואה לדור הראשון. גולת הכותרת – 5TD, מנוע דיזל חמש בוכנות בטור, הזרקה ישירה, נפח 2.5 ליטרים. בנוסף הרכב קיבל מערכת בקרת משיכה אלקטרונית (שבחלק מהדגמים באה במקום אפשרות לנעול את הדיפרנציאל המרכזי). דגמים שעברו מתיחת פנים זוהו בקלות מרחוק בזכות יחידות תאורת חזית חדישות ומתוחכמות למראה – מספר נורות תחת חופה אחת. אלא שהשלדה עצמה ובסיס הגלגלים – 254 ס"מ – נותרו ללא שינוי. ואילו האורך הכולל גדל מ-454 ס"מ ל– 470 ס"מ.
יש לכם לנדרובר??
כל דגם, כל שנתון.
הצטרפו אלינו לטיול שטח מיוחד לרגל חגיגות 30 שנה ללנדרובר דיסקברי.
הקפיצה הבאה והמשמעותית התרחשה בשנת 2004 עם הצגת דיסקברי 3 (LR3). רכב גדול יותר (בסיס גלגלים 289 ס"מ, אורך 485 ס"מ) וכבד יותר בעל עיצוב מובחן – ריבועי למראה, רובוטריקי, זוויתי ואפקטיבי. לראשונה מתלים נפרדים ולא סרנים חיים. בנוסף מתלי אוויר סטנדרטיים בכל ארבע הפינות שאפשרו שינוי במרווח הגחון. מכונית ללא ספק מתוחכמת שקיבלה את המנוע מהאחות יגואר. גם תיבת ההילוכים היתה חדשה וכך גם מערכת אלקטרונית מתוחכמת שהשפיעה על התנהגות המצערת, הגיר, המתלים ועוד בהתאם לשטח ולבחירת הנהג.
השנה היא 2009: דיסקברי 4 היווה אבולוציה ולא רבולוציה בהשוואה לדור השלישי. LR4 קיבל עיצוב הדוק ואריסטוקרטי יותר, מנועים ותיבות משופרות, אמינות טובה יותר ועוד.
הדיסקברי המיליון במספר ירד מפס הייצור ב-Solihull בחודש מרץ 2012 ומייד יצא, עם עוד שני כלים, למסע שטח דרך כל אירופה ואסיה עד בייג'ין.
הדור החמישי והנוכחי הוצג בשנת 2017. שוב שבירת עיצוב בכיוון ושוב גידול במימדים. דיסקו 5 קיבל בסיס גלגלים של 293 ס"מ ואורך כולל של 497 ס"מ. הייצור התחיל באנגליה אבל עבר בשנת 2018 לסלובקיה. העיצוב עגלגל יותר, מנוגד לקווים הרבועים של שני הדורות הקודמים. לראשונה גם גוף עשוי אלומיניום ולא פלדה שאפשר הפחתה משמעותית במשקל העצמי של הרכב. ועוד חידוש – לראשונה שלדה אחודה לגמרי ולא שילוב של מרכז עם שלדה נפרדת. המשמעות היא שלדה קשיחה יותר שמאפשרת כיול מתלים רך ונוח יותר.
מאז שנת 1989 ועד היום נמכרו למעלה מ-1.2 מיליון דיסקברי ברחבי העולם.
אין ספק שמדובר ברכב ייחודי שקנה לו מעריצים מושבעים בארץ ובעולם.
מבחינתם אין משהו שידמה לו – עם נוחות נסיעה מושלמת ויכולת גבוהה באמת גם בשטח וגם בכביש.
יש לכם לנדרובר??
כל דגם, כל שנתון.
הצטרפו אלינו לטיול שטח מיוחד לרגל חגיגות 30 שנה ללנדרובר דיסקברי.