הוא כאן! לנדרובר דיפנדר החדש
495 אלף שקל לגרסת הפתיחה: מנוע דיזל, 2.0 ל', 200 כ"ס, קפיצי אוויר ומרווח גחון של 29 ס"מ. וסוף סוף בלנדרובר - מידות צמיגים ראויות לשטח
עם לוחית רישוי צהובה ומחיר שמתחיל ב-495 אלף שקל – לנדרובר דיפנדר החדש בישראל.
השיווק מתחיל עם דגם חמש דלתות, חמישה מקומות ישיבה, קפיצי אוויר ומנוע דיזל בנפח 2.0 ליטרים עם 200 כ"ס.
הגרסה היקרה יותר מצוידת במנוע דיזל, 2.0 ליטרים עם הספק של 240 כ"ס ושבעה מקומות ישיבה.
בהמשך יתחיל השיווק של הגרסה הבכירה – 3.0 ליטרים בנזין בהספק מירבי של 400 כ"ס.
דיפנדר החדש אמנם כבר לא מצויד, להבדיל מקודמו, בשלדת סולם ושני סרנים חיים. הדור החדש, כמו דיסקברי5, מצויד בשלדה אחודה ומתלים נפרדים-עצמאיים. יחד עם זאת נתוני השטח, לפחות על הנייר, נראים מבטיחים מאוד.
מרווח גחון עד 29 ס"מ – בלחיצת כפתור והזרמת אוויר לקפיצי האוויר. זוית גישה ונטישה מרשימות: 38 מעלות, 40 מעלות.
זוית בטן – 28 מעלות (מדובר בגרסה עם בסיס הגלגלים הארוך, 110. הדגם הקצר יותר, שלוש דלתות, יגיע רק בעוד מספר חודשים).
מה לגבי צמיגים? זוהי הרי נקודת תורפה באח היוקרתי, דיסקברי. אז ככה: הדיפנדר החדש, בגרסת הבסיס מצויד בחישוקים בקוטר 19 אינץ' וחתך צמיגים 65 (255/65/19). הצמיגים הם בסיווג AT ("חצי חצי") מתוצרת Goodyear.
בסך הכל חתך ראוי – בדיוק כמו דגמי לנדקרוזר (למעט לימטד, שם החתך נמוך יותר -60).
בנוסף לקפיצי אוויר, מצויד דיפנדר החדש בבקרת משיכה משוכללת שאמורה לספק אחיזה יעילה בתנאי שטח מגוונים. הרכב מצויד בנעילת דיפרנציאל מרכזית ואחורית רוחבית.
המשקל העצמי, למרות המעבר לשלדה אחודה מבוססת אלומיניום, הוא כמעט 2.4 טון. כבד למדי.
נפח תא המטען, מאחורי שורת המושבים השניה, הוא 1,000 ליטרים. קיפול שורת המושבים השניה מקפיץ את נפח ההעמסה האפשרי ל-2,380 ליטרים.
תיבת ההילוכים היא בת 8 הילוכים. נפח מיכל הדלק 85 ליטרים. ארץ הייצור היא סלובקיה, כמו דיסקברי ולהבדיל מהדיפנדר הישן – אנגליה.
שורה תחתונה: הדיפנדר החדש יקר אבל מבטיח. אנחנו סקרנים מאוד למבחן שטח מעשי – שיתבצע בקרוב.
: כבר אמרו חכמים ממני "יופי של דיסקברי" דיפנדר זה לא!
כבר אמרו חכמים ממני "יופי של דיסקברי" דיפנדר זה לא!