באיזה לחץ ניפוח אוויר אתם נוסעים בשטח?

24.01.24

באיזה לחץ ניפוח אתם נוסעים בשטח?
בדקנו כיצד מגיב הצמיג לדריכה על לבנת אקרשטיין בלחצי ניפוח שונים. הניסוי התבצע עם טויוטה לנדקרוזר 150 וצמיגי BF AT. 

בלחצי ניפוח גבוהים יחסית, ההבדל לא בולט לעין. בלחץ ניפוח נמוך הצמיג ממש "עוטף" את הלבנה והופך לפחוס, מה שנותן לנו בפועל שטח אחיזה גדול יותר בשטח. המסקנה היא שאם אתם רוצים לשפר את האחיזה, אין ברירה אלא לנקז כמות גדולה של אוויר. חסרונות? רגישות גבוהה יותר לפנצ'רים וצביטות. ריקון ומילוי אוויר שדורשים זמן והתעסקות. ומה לגבי פגיעה במרווח הגחון? הפגיעה במרווח, ואת זה בדקנו בניסוי אחר, היא קטנה למדי: כ-1 ס"מ על כל 10 psi.
אין טוב ממראה עיניים.