הר סנסן וגבעת הל"ה
מסלול מאזור בית שמש עד צור הדסה, דרך אנדרטת הל"ה, לכל 4X4
-
אזור:
הרי ירושלים והשפלה -
אורך:
20 ק"מ -
משך:
5-7 שעות -
עונה מומלצת:
אביב, קיץ, סתיו, חורף -
מגבלות שטחי אש:
אין מגבלה. ניתן לטייל בכל ימות השבוע
עלייך להיות רשום כדי לצפות
בהמשך הכתבה
טיול באזור הזה הוא לא רק חוויה של נוף וצבעים, אלא גם הבעת עמדה נגד תוכניות ההרחבה של רמת בית שמש. התוכניות האלה מאיימות על הגבעות הירוקות של בית נתיף, רכס הל"ה ותל ירמות.
צאו לטייל. רשויות התכנון והבנייה מכירות בערכו של אזור מטויל. אם יהיו טיולים בשפלת יהודה, יש סיכוי שהאזור יהפוך לגן לאומי ולא ילבש שלמת בטון ומלט. המסלול מוגדר "דרגת קושי קלה"לרכב שטח קשוח או "דרגת קושי בינונית" לרכב כביש-שטח רך כדוגמת סובארו פורסטר, סובארו XV, יונדאי טוסון, טויוטה ראב4, מיצובישי אאוטלנדר וכדומה.
נקודת ההתחלה היא צומת עזקה, שם פוגש כביש 38 את כביש 383, מעט מדרום למושב זכריה. בצומת הזה מאפסים את מד המרחק ונוסעים על כביש 38 לעבר בית שמש (לכיוון צפון-מזרח. כלומר, חוזרים בכביש שממנו באנו – אם הגענו מכיוון כביש מספר 1 ושער הגיא).
2.4 ק"מ – יורדים מהכביש לשטח. פונים ימינה, לדרך עפר המסומנת בסימון שבילים כחול (יש פתח בגדר ההפרדה).
המסלול המלא מופיע בספר מסלולי הטיול לרכב שטח מאת יואב קווה.
להזמנת הספר במחיר מיוחד לחברי האתר >> "ספר מסלולים 4X4"
nytronix: עדכון אוקטובר 2016
החלק הראשון של הטיול "טיול הצלה" - כבר לא רלוונטי. ההערות מתייחסות לחלק מאביעזר עד לצור הדסה: המעקף צפונית לאביעזר משובש מאוד, אבל עביר. [עברנו עם פורסטר]. ברגע שמתחברים למסלול השחור הדרך הופכת לכבושה ללא בעיות עבירות כלל. בסיום המסלול ניתן להיכנס לצור הדסה דרך המסלול השחור או דרך מסלול כחול שמוביל לצור הדסה דרך חוות הסוסים הרי יהודה. ממש לפני הכניסה לצור הדסה שדרך המסלול הכחול יש קטע סלעי שלרכב רך עשוי להיות קצת קשה [בינוני לנהג מנוסה]. מעבר לזה, לא הייתה בעיה להשיג את סייר הביטחון של היישוב, שפתח לנו את השערים תוך חמש דקות. אחלה מסלול, מומלץ.
עופר: עמוד ענן
איך אפשר לקבל מפות לעמוד ענן?
אורח: נכון לאוגוסט 2014 - אין עדכונים למסלול.
במידה שיש לכם עדכון, אנא שתפו בתגובה כאן באתר. תודה רבה מראש, יואב
מיכה: המסלול כבר לא אפשרי
לצערי המסלול כבר לא אפשרי. רק החלק הראשון - עד 2.8 ק"מ (רמה באמת יפהפייה עם מקום לעצור). ההמשך חסום ע"י הבניה וכל הגבעה של האנטנה מוקפת גדרות ולמעשה בונים סביבה כביש. מה שאני עשיתי זה לרדת במזלג של הרמה ימינה - יש ירידה חביבה עם קצת מדרגות סלע וכו' - ולצאת אחרי כל הירידה שמאלה לכיוון בית שמש. אבל זה לא הטיול שמדובר עליו פה, שעקב הבניה - פשוט איננו עוד...
אורח: השער של צור הדסה נעול
היית קורא מה שכתבתי, לא היית נתקע מול שער נעול...
רונן: השער של צור הדסה נעול
אורח: השער של צור הדסה
אלבום תמונות: https://picasaweb.google.com/yochai.glauber/ZvpFwJ#
כמה הבהרות:
1. המסלול מאוד נחמד. אחרי גשמים יש מלא שלוליות מכל הסוגים והגדלים. אין בעיקר בעיות עבירות כלשהן.
2. השער של צור הדסה: קודם הטיול דיברתי עם הרב"ש של היישוב (נכון להיום, שמו הוא שי נעימי - נייד 050-2288883) והוא אמר שהשער אף פעם לא פתוח, לא בשבתות ולא בחגים, אך ניתן להתקשר אליו ובהתראה של 10 דקות הוא יבוא ויפתח אותו. ואכן, זה עבד מצויין: צלצלתי והסייר הגיע ופתח את השער. חשוב לדעת שאין דרך לעקוף את היישוב מחוץ לגדר!
3. אין גרס ( :) ): כ-300 מ' מהכביש יש מחסום נעול. או, אולי, לא הבנתי את התאיור!? ניסינו גם לכיוון דרום-מערב. הדרך סבירה ,מסתובבת סביב ההר בתוך יערות ק.ק.ל ומחזירה אותנו לביש 375 כ-900 מ' מערבה מהמושב מטע.
יקי: יופי של מסלול
מסלול נהדר, נוף מקסים, הסברים ברורים, מדוייקים ומפורטים, תודה רבה !
אורח: שאלות
המסלול מתאים גם לאופניים. מה גם שהוא כמעט מעגלי וזה נוח
יחיעם: שאלות
שלום יואב
האם תוכל לפרסם גם מסלולי אופניים ?
האם המסלול הזה הוא גם לאופניים ?
שור: מסלול נהדר!
תודה, יואב, על המסלול הנפלא! עשינו אותו בשבת (13 פברואר 2009), פריחה מדהימה ונוף מהמם.
שתי הערות:
1. התיאור לא מדוייק ומעט מטעה - בבטונדה המסומנת "שטח אש" פונים שמאלה וממשיכים כ- 5.8 ק"מ עד לצומת עם השלט הורוד "גבעת הקרב ל"ה" המפנה לשביל האדום. פונים ימינה באדום וממשיכים בדרך עד לסופה. הדרך מסתיימת במגרש חניה לרגלי הגבעה. משם יש סימון בולט להליכה רגלית. במקום הונחה מצבה חדשה.
2. במספר נקודות יש מדרגות נמוכות והיו גם שלוליות שאינן מהוות אתגר כלשהו ל- 4X4 רך או קשוח אבל לא הייתי ממליץ לבעלי מרווח גחון נמוך לנסות לעבור בחלקים אלה.
ושוב תודה - כן ירבו!
קובי: יש נקודות ציון ל- GPS?
היה נחמד אם תוסיפו נקודות ציון ל- GPS. גם מפה כללית או מפורטת היתה עוזרת.
עמי: מפה
תמיד רצוי לצרף מפה עם המסלול ואז ההסבר מוחשי יותר .