חגיגות 70 שנה ללנדרובר – במסע שטח מדבר יהודה
11/5/18, יום שישי. מלנדרובר איווק דרך דיסקברי ועד דיפנדר - כך כבש המותג האייקוני את צפון מדבר יהודה // צילומים: רונן טופלברג
חברת "שבילים 4X4" קיבלה על עצמה משימה: לארגן טיולי שטח ללנדרובר במלאת 70 שנה למותג
צפון מדבר יהודה זה לא שדרות רוטשילד ואתם יודעים מה, גם לא רמות מנשה, הגליל התחתון או הרי ירושלים.
צפון מדבר יהודה זה שטח קשוח, מחורץ, סלעי, עתיר מעלות (ומורדות) תלולים.
התלבטנו עם רמי וקסמן וסיון שראל מחברת המזרח יבואנית לנד רובר ישראל היכן לחגוג 70 שנה למותג השטח האייקוני והחלטנו – לא משתפנים, הולכים על מדבר יהודה.
הולכים על מדבר יהודה למרות –
– לא כל הלנדרוברים זה דיפנדר או דיסקברי.
– לא כל בעלי לנדרובר חורשים כל סופ"ש שני את הנגב.
אבל הפור נפל – מדבר יהודה.
ההרשמה לאירוע עברה חלק – ושבוע לפני שעת השין כבר התמלאו כמעט כל המקומות שהוקצבו – 70 כלי רכב ולמעלה מ-250 איש.
עכשיו נשאר רק עניין קטן.
איך לוקחים 70 לנדרוברים מדגמים שונים ו-250 איש למדבר יהודה ודואגים לחוויה בטוחה וכיפית?
ישבתי על המפות ותכננתי שישה מסלולים בדרגות קושי שונות.
המדריכים הטובים-ביותר-בארץ של שבילים – טיולים והדרכות נהיגה בשטח קיבלו את המסלולים, ערכנו סיורים מקדימים בשטח, ישבנו על כל הפרטים.
היום הגדול הגיע – שישי, 11/5.
שרון שגב משרון שגב – הפקת אירועים, ארגנה (מבעוד מועד, מבעוד מועד) את כל נושא האוכל, השתיה, הצל והאווירה.
על גבעה לבנבנה יפיפייה מדרום לנבי מוסא הועמדו שתי עמדות אספרסו – כאלו עם סוככים חמודים, ממש כמו בשדרות רוטשילד.
לקוחות לנדרובר, החל מאיווק, דיסקברי ספורט ודרך דיסקברי 1-2-3-4-5 ועד ריינג' רוברים למינהם התאספו ובאו.
אחרי אספרסו קצר, התארגנו בטור אליו נרשמו – הכל מסודר ומתוקתק בצבעים שונים. מדריכי שבילים קבלו את פני המטיילים, ערכו תדריך על גבי מפות סימון שבילים ויצאנו לדרך.
המסלולים הקשים העפילו לג'בל חרמון (כן, יש הר חרמון גם במדבר יהודה) ואל ראס מועכף. הובילו ברוגע ובבטחה לורן בן סעיד וניר שטרן (קבוצה ד') + ארז רם ואלדר גרינוולד (קבוצה ה'). מסלולים אלה שיועדו רק לכלים הקשוחים יותר לקחו את המשתתפים לתצפיות נהדרות אל עבר ים המלח – הראות הייתה טובה בצורה יוצאת דופן יחסית לחודש מאי טיפוסי.
הקבוצות ה"רכות" יותר העפילו למרסבא בסמ"ש הכחול: עודד גיל וגיא רוסו (קבוצה א'), זיו סלומון ורונן שוורץ (קבוצה ו').
שתי קבוצות נוספות טיפסו לג'בל מונטאר ובהמשך למרסבא דרך מעלה הורקניה ומעלות תלולים נוספים – הקבוצה של אבי כהן והקבוצה של ליאור אלטבט וגדעון בוקסר.
מדבר יהודה לא עשה הנחות לבעלי הלנדרובר.
העליות היו תלולות כרגיל והאבנים חדות כמו בדרך כלל.
ארבעה פנצ'רים ל-70 כלי רכב זה בסדר גמור סטטיסטית.
לא הייתה אף גרירה וחלילה אף פגוש לא נתלש ואף פלסטיק לא נמעך.
לנדרובר זה לנדרובר וה-DNA של היצרן אכן נוכח בכל הדגמים.
החל בשעה 13:45 החלו הקבוצות לטפטף אל מתחם ארוחת הצהריים. רשת צל בגודל 500 מ"ר ושפע צבעוני של פופים, שולחנות קטנים, ספות, כורסאות ומוזיקה שמחה. הביקוש הער ביותר נרשם בעמדת השוואמרה המסתובבת אבל גם דוכני ההמבורגר, נקניקיות, פוקאצ'ה, סלט בהרכבה עוררו עניין. לימונדה ומיץ תפוזים זרמו כמים. וברקע בועות סבות ענקיות שעפו לכל עבר.
70 שנה ללנדרובר – כל המשתתפים עברו את המסלול בצורה חלקה. כל המשתתפים אכלו ושבעו. אף אחד לא התייבש ולבני הפרמדיק לא הייתה עבודה. עכשיו אפשר לנשום לרווחה.
שרק נמשיך לעשות אירועים יפים כאלה.
להתראות בשבילים.
שרון שגב – יא אלופה
צביקה פאר: איזה מסלול הכי יפה ?
יש לי ריינג 4.4 2004 , אין לי בעיה עם דרגת הקושי , אני מעונין במסלול היפה ביותר , 2 ?
יואב קווה:
דיסקברי2 סטנדרטי - מסלולים 1-3 חיובי
עמית: דיסקברי 2
דיסקברי 2 סטנדרטי יכול להתמודד עם כל המסלולים?
יואב קווה: תשובה לחיים
א. לא משנה מספר הנפשות ברכב - המחיר הוא 280 שקל לרכב. מחיר מיוחד לכבוד חגיגות 70 שנה למותג. ב. מספיקה נעילה אחורית אבל דרוש ניסיון
חיים: כמה נפשות ברכב ?
לא משנה מספר הנפשות ברכב? מספיקה נעילה אחורית למסלול הקשה?