סאנגיונג רקסטון החדש – עודף מרבע מיליון
התצורה מעוררת כבוד: שלדת סולם וסרן אחורי חי. גם המנוע חזק ובריא - 181 כ"ס, 43 קג"מ ו-7 הילוכים. סאנגיונג רקסטון חוזר לבמה עם יותר עיצוב, יותר אבזור ויותר בטיחות. המחיר נשאר שפוי. האם יש לו סיכוי לזנב בלנדקרוזר?
למבחן שטח כולל סרטון, לחצו כאן >> סאנגיונג רקסטון בשטח
סאנגיונג רקסטון הוא סוג של דיל למי שלא מונע משיקולי אגו.
זהו רכב שטח עם מכלולים רציניים: שלדת סולם, סרן אחורי חי, תיבת העברה עם LOW.
הוא גדול ומרווח (5 מקומות ישיבה + 2 לילדים) והמנוע שלו יותר מבסדר: דיזל בנפח 2.2 ל' עם 181 כ"ס ותיבה בת 7 הילוכים.
ובעיקר – הוא משאיר עודף מרבע מיליון שקל כלומר חותך מלמטה את המחיר של טויוטה לנדקרוזר בלפחות 120 אלף שקל.
ספרי השטח של יואב קווה במבצע אביב >> לחצו כאן
אבל מה לעשות, שרקסטון תמיד התחבא בצל של הכלים הנוצצים יותר, טויוטה לנדקרוזר ומיצובישי פאג'רו ולמרות תג המחיר האטרקטיבי לא הפך להיט מכירות.
עכשיו מגיע רקסטון 2018 החדש ומבקש לחולל מהפך תפיסתי.
ראשית בזכות העיצוב המשודרג מבחוץ ובפנים. רקסטון החדש ניחן בעיצוב מודרני ומתוחכם יותר, שמתאפיין בשלל קימורים ותפיחות. מבפנים גם כמה שיפורים, כולל בלם יד חשמלי, מסך מגע של 7 אינץ', שקעי USB ו-220V גם מאחור. איכות ההרכבה והחומרים מציינת קפיצת מדרגה בהשוואה לדור היוצא.
מערכות הבטיחות מרשימות: תשע כריות אוויר, בלימה אוטונומית במצבי חירום, התראת סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים ותאורה דינמית. את הרשימה הזאת לא תמצאו במיצובישי פאג'רו וגם לא ברוב הגרסאות של טויוטה לנדקרוזר.
מה לגבי יכולת שטח? נתוני הבסיס טובים – שלדת סולם וסרן אחורי חי, כלומר בדיוק כמו טויוטה לנדקרוזר. יחד עם זאת מי שירצה לעשות עם רקסטון עבודת שטח רצינית יהיה חייב להגביה אותו ב-5 ס"מ – הדור החדש ארוך יותר מהקודם ושגם הוא סבל מזוויות מרכב לא מבריקות.
ספרי השטח של יואב קווה במבצע >> לחצו כאן
סימן שאלה גדול מרחף בנושא בקרת המשיכה של הרכב. בדומה ללנדקרוזר לא תמצאו כאן נעילת דיפרנציאל אחורית. רקסטון מצויד בבקרת משיכה ששולחת פעימות ABS אל הצמיגים שמסתחררים בהיעדר אחיזה וכך מרמה את הדיפרנציאל וגורמת לו לשלוח את הכוח אל הצמיגים שכן אוחזים בקרקע. אלא שהמערכת שהותקנה ברקסטון 2016,2017 לא הגיבה באופן חלק ורציף והכשילה את הרכב בהתמודדות בשטח טכני רווי הצלבות.
האם הדגם החדש השתפר בהיבט הזה? תשובות מלאות במבחן שטח מקיף שנערוך בקרוב.
ובינתיים נוכל לתת את הסיכום הבא: יותר אבזור, בטיחות ונוחות – במחיר נמוך ב-120 אלף שקל מהמתחרים; סאנגיונג רקסטון החדש משפר עמדות בשנת 2018.
סאנגיונג רקסטון – הנתונים שצריך לדעת
מנוע 4 צילינדרים, טורבו, דיזל
נפח / סוג דלק 2,157 סמ"ק
הספק מרבי 181 כ"ס ב-4,000 סל"ד
מומנט מרבי 42.8 קג"מ ב-1,600 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים אחורית / לכל הגלגלים
תיבת הילוכים אוטומטית, 7 הילוכים
אורך 485 ס"מ
רוחב 196 ס"מ
גובה 182.5 ס"מ
מרווח גחון 21.5 ס"מ
בסיס גלגלים 286.5 ס"מ
משקל עצמי 2,205 ק"ג
נפח תא מטען 649 ליטר (בקיפול שורת מושבים שלישית)
תאוצה 100-0 קמ"ש 11.9 שניות
מהירות מרבית 185 קמ"ש
תצרוכת דלק (נתוני יצרן) 12 ק"מ לליטר
בטיחות: 9 כריות אוויר, בקרת סטיה מנתיב, זיהוי תמרורים, שליטה באור גבוה, מצלמת רוורס, חיישני לחץ אוויר בצמיגים
מחיר: 240 אלף שקל
yoavcohen: עשיתי נסיעת מבחן
כמובן רק בכביש. למעט היגוי נוקשה מעט הנסיעה היתה נוחה. הרכב חזק, מרגיש גבוה על הכביש וגדול. יש לו נפח גדול יותר בתא המטען מלנדקרוזר על חשבון מרווח רגלים ליושבים בשורה השלישית. ב- 240,000 ש״ח נשמע עיסקה לא רעה אם מתכוונים להחזיק את האוטו לזמן ממושך, ואז מחיר שוק משומש פחות משנה. בניגוד להערות אחרות הרכב לא מכוער כמו הגירסה הקודמת (לדעתי). מחכה לראות מבחן שטח של יואב קווה כדי להבין את יכולת השטח האמיתית, על הנייר נשמע לא רע.
אריה: כיד שניה לגיפאים
באמת בעייתי מבחינת ההתאמה לתנאי השוק. רוב האנשים שקונים רכב כזה חדש יכולות שטח "אמיתיות" לא ממש מעניינות אותם. גם הלנדקרוזר חייב 2 אינץ כדי לטייל וגם רוב הלנדדרוזרים נוסעים בעיקר על הכביש. ולכן הפוטנציאל השוק של הרכב הזה הוא עדיין הג'יפונים בשל המחיר הזול יותר אבל דווקא שם יהיה לו עוד יותר קשה להתחרות בסנטה פה אאוטלנדר וכו. הרכב הזה לדעתי יכול להיות מאוד מאוד משתלם לגיפאים אשר יקנו אותו כרכב יד שנייה אחרי כמה שנים וישפרו אותו. אם המנוע והגיר שלו איכותיים, עם שלדת סולם והילוך כח וסרן חי, גם אם בקרת המשיכה שלו לא מדהימה, אפשר להרכיב נעילה אחורית אפטרמרקט להגביה אותו להחליף צמיגים, יתקבל כנראה רכב שטח מצויין במחיר נמוך משמעותית מלנקרוזר משנתון מקביל
פרנץ: במשלט???
עלה במשלט??? תן סרטון בבקשה
נהגוס: חלופה מעניינת לטנדר לשטח
בהינתן השלדה והמנוע, בכביש הוא כנראה יהיה משאית מהסוג של לנדקרוזר. מעניין איך בשטח. במחיר הוא מכה משמעותית את הטויוטה ובמראה כל רכב מכה את הטויוטה, אבל ההשוואה לטויוטה לא רלבנטית כי הרקסטון לא מביא איתו את היוקרה הנתפסת של הטויוטה. לעומת זאת נראה כמו אופציה מצויינת לתפרנים ביננו שנאלצו להסתפק בטנדר לשטח.
יקי: הדור הנוכחי של הסנגיונג
רכב מכוער שהשנה מחליף את פניו עוד יותר לכיוון האספלט. פעם כשמחיר ההשקה שלו היה הרבה מתחת ל250 אלף שח, היה הוא אפשרות שפוייה. היום תנאי השוק שלו מכתיבים קנייה לא שפוייה