טויוטה לנדקרוזר 250 PRO – מבחן שטח

יבואן טויוטה מציע לנדקרוזר 250 בגרסה שכוללת ערכת הגבהה ומיגון גחון. מוכן לשטח ושווה כלכלית?

מאת יואב קווה 12.08.25

השנה היא 2018, מיצובישי פאג'רו בשלהי חייו. היבואן כלמוביל מחליט להשיק גרסה מקומית לישראל "פאג'רו דאקר פרו". 355 אלף שקל בזמנו ובתמורה מקבלים פאג'רו דקאר + ערכת מיגון של אספיר + ערכת הגבהה של אספיר (קפיצי פדרס ובולמי בילשטיין) ובנוסף סט צמיגי 2KO AT של BF. הרציונל פשוט: לחסוך ללקוח התלבטות, התרוצצות וכאב ראש. לתת ל כבר במעמד המסירה ובלי לפגוע באחריות רכב מוכן לשטח.

מיצובישי פאג'רו דקאר פרו מבחן שטח גלגל באוויר

מיצובישי פאג'רו דקאר פרו / היו זמנים

LANDCRUISER 250 PRO (5) לנדקרוזר 250לנדקרוזר 250 פרו

השנה היא 2025, טויוטה לנדקרוזר 250 הושק רק לאחרונה בישראל והיבואן יוניון מוטורס מחליט להשיק גרסה מקומית, כן, באותו שם ממש – PRO.

פודקאסט הג'יפאים – כאן >>

הפעם הוחלט על שילוב כוחות: ערכת מיגון 5 חלקים של אספיר וערכת הגבהה של אולדמן (יבואן הנפלד). בנוסף, חלונות אחוריים כהים ועריסת אלומיניום של אספיר. מחיר התוספות האלה מסתכם ב-35 אלף שקל. וניתן לרכוש אותן רק בגרסת הלאקשרי של ה-250 שמחירה הוא 455 אלף שקל. ביחידות הראשונות ספג היבואן את עלות הקיט וכעת מי שירצה יתבקש להוסיף 35 אלף שקל.

LANDCRUISER 250 PRO (1)

יצאתי לנסיעת מבחן ב-PRO וזאת ההתרשמות שלי.

ראשית אציין שכל מי שרוצה לטייל בשטח, להבדיל מסתם שבילי קק"ל, רצוי מאוד שיגביה את הרכב. הלנדקרוזר החדש, שמשווק אך ורק בגרסת מרכב ארוכה, יכול להתנהל בשטח גם ללא הגבהה אבל זה עלול להיות לא נעים באוזן – רעשי החבטות במרכב – בוודאי בשטח טכני. הרכב המקורי לא גבוה מספיק – ביחס ליכולת השטח שלו – ונהיגה בשטח קשה דורשת תשומת לב מלאה, לפעמים מוגזמת ואפילו מעייפת.
ההגבהה היא נחוצה ומבורכת. הסט שנבחר כאן הוא מסדרת OLDMAN EMMU של היצרן האוסטרלי ARB. הבולמים הם מסוג Nitrocharger Plus וצריך לדעת שבולמים אלה משווקים במספר מק"טים שונים לדרגות עומס שונות, כדי להתאים לרכבים מזוודים. במקרה שלנו נבחרה דרגת העומס הבסיסית, כלומר ללא משקל נוסף ביחס למה שקבע היצרן.

LANDCRUISER 250 PRO (4)

באופן טבעי נסיעת המבחן החלה בכביש. לנדקרוזר 250 הוא קפיצת מדרגה אפילו קפיצה נחשונית בהשוואה לקודמו, 150, בכל מה שקשור בנהיגת כביש. המנוע אמנם ללא שינוי (2.8 ליטרים, דיזל) אבל הכיול חדש והגיר חדש והוא הרבה יותר זריז ותגובתי. גם מערכת המתלים כוילה מחדש והיא מותאמת יותר לנהיגת כביש מהירה. זה אומר שבסיבובים הרכב פחות רוכן (מתגלגל) לצדדים. ה-250 נותן אפילו תחושה ספורטיבית. המחיר של זה הוא נוקשות. ה-250 נוקשה יותר בהשוואה ל-150. גם בלחץ ניפוח 32 psi תרגישו שהרכב הזה נוקשה במעבר על פסי האטה ובורות בכביש. זה בולט למי שיושב במושבים הקדמיים וזה בולט עוד יותר למי שיושב מאחור.
כיצד משפיעה ערכת ההגבהה על נוחות הנסיעה בכביש? יש ערכות הגבהה שמשפרות את נוחות הנסיעה בכביש ויש כאלו שהופכות את הרכב לנוקשה ואפילו "קרש". במקרה שלנו כאן האולדמנים לא שיפרו את נוחות הנסיעה ואף הוסיפו מעט נוקשות לרכב. מה אפשר לעשות בעניין הזה? אחד משני דברים: ככל שנוהגים מהר יותר, כך הנוחות משתפרת. זה אולי לא חוקי ובטח לא מנומס, אבל אם תטוסו על פסי ההאטה לא תרגישו אותם. דבר שני, להעמיס את הרכב. מגירות זיווד, מים, ארגז חילוץ ונוחות הנסיעה תשתפר.

LANDCRUISER 250 PRO (2)

עכשיו לשטח. ה-250 בגרסת לאקשרי לא מצויד בנעילה אחורית וחבל. הוא גם לא מצויד בבורר מצבי שטח. ולמרות זאת יכולת השטח מצוינת. התצורה הבסיסית לא השתנתה מה-150, שלדת סולם וסרן חי מאחור, וטוב שכך. מהלך המתלה האחורי נדיב, ניתן לנעול את הדיפרנציאל האורכי – מרכזי ובקרת המשיכה יעילה. האולדמנים נותנים ריסון מעולה. הרכב לא מתנדנד. וככל שתנהגו חזק יותר, כך הם יצטיינו עוד יותר. PRO, כבר אמרנו?
צלחנו את ה"אמבטיה" של בן שמן ומכשולים נוספים ולא גירדנו אפילו פעם אחת את הגחון. עקב האכילס ברכב הזה הוא כמובן הצמיגים. מדובר בסט המקורי שמתאים לכביש ומקסימום לדרכי עפר כבושות. גם בהורדת לחץ ניפוח ל-25 psi הפגינו הצמיגים האלה, מתוצרת דאנלופ, אחיזה ירודה בשטח דרדרתי ופגמו בחוויה הכללית. מדוע היבואן לא דאג גם להחלפת צמיגים בסט של הפרו? יש פה תמיד פשרות. צמיגי כביש – ורוב הזמן, מה לעשות, אנחנו בכביש – הם שקטים, בטוחים יחסית וחסכוניים יותר בדלק. 
עוד דברים ששמנו אליהם לב: מדרגות הצד של אספיר נאות ומסיביות. הן ישמרו לכם על ספי הדלתות ויש להן חשיבות רבה. אחד הנוסעים שלקחנו העיר שהן צרות מדי כדי לשמש עזר לדריכה וטיפוס לרכב.
גגון האלומיניום אלגנטי ומוטמע נהדר בין פסי האורך על הגג. זה אומר שהוא לא בולט ויש סיכוי להיכנס ללא מעט חניונים. חוץ מזה הוא לא יוצר רעשי רוח מיותרים וזו נקודת זכות חשובה.
לסיכום. אם אתם רוכשים 250 ומכוונים לטייל ברצינות בשטח, מאוד כדאי להגביה את הרכב. ערכת הפרו חוסכת כאב ראש והתרוצצויות. אתם מקבלים הכל מהיבואן ורשום ברישיון. קחו בחשבון שה-250 הוא רכב מעט נוקשה וערכת ההגבהה מוסיפה מעט לנוקשות הזאת. קחו גם בחשבון שאת הצמיגים המקוריים אתם חייבים להחליף.

תודה לאייזיק דוידוביץ שסייע במבחן ובצילומים

LANDCRUISER 250 PRO (6)