תאורת לד רכב שטח

תאורת לד היא אופנתית ואף יעילה מאוד בנהיגת לילה. המבחר מבלבל והנה כמה טיפים שיעשו לכם סדר + מבחן שטח ליחידת לד של חברת Laser הבריטית

מאת יואב קווה 30.06.24

המחירים צנחו והאיכות השתפרה. כיום תאורת לד תופסת חלק מהותי בתאורה הסטנדרטית של מכוניות חדישות וגם בשוק השיפורים (Aftermarket).

צילום ועריכה: יאיר קוה – צב הפקות

הלדים צורכים הרבה פחות אנרגיה (עשירית בהשוואה לנורה רגילה בעוצמה מקבילה), לא מתחממים ונהנים מאמינות גבוהה לאורך תקופה ארוכה. 
וחוץ מזה הם אופנתיים. גם אם אתם לא נוהגים לצאת לטיולי לילה, הם בטח ישפרו לכם את הלוק של הרכב. 
יש מבחר מבלבל של פנסי לד וכדאי לתת קצת מחשבה לפני שרוכשים ומתקינים.
אם אתם רוצים לעשות V על סעיף הפוזה, אז עלי אקספרס פתוח לרשותכם.
הפנסים הסיניים הסטנדרטיים עולים גרושים ונראים לא רע.
אבל אם אתם מחפשים תאורת לד שמאירה לעומק ומשדרגת באמת את הבטיחות של הנהיגה בלילה, בין אם זו נהיגת שבילים מהירה או זחילת סלעים, אז ככל הנראה יהיה עליכם להשקיע הרבה יותר. 

LASER LIGHT לד בר של חברת לייזר

לד בר של חברת לייזר

כדאי לתת מחשבה על סוג התאורה שאתם מחפשים ועל המיקום בו אתם מתקינים את הפנסים.
פנסי לד עם אלומה צרה שמאירים קדימה למרחק רב, יתאימו לנהיגה מהירה. ופה נכנס המשפט הידוע: You can drive as fast as you can see.
תאורת היצף לצדדים יעילה מאוד בשטח ותורמת לביטחון – נוכל לראות גם מה יש בצידי הדרך, מה שיעזור לנו בזיהוי סכנות ובהתמצאות. מי שאוהב לטייל בסגנון "ספארי" לאט ובנחת, יזדקק ככל הנראה לתאורת היצף לצדדים. 
יש פנסי לד שמותקנים על צידי או גג הרכב ומיועדים לתאורת קמפינג בזמן חניה ויש פנסי לד שמותקנים על הגחון ומאירים את הקרקע ואת הגחון של הרכב ("תאורת סלעים") וזה נהדר לרושם ברחובות בעיר וגם יכול לסייע בטיולים של זחילת סלעים (וגם בתיקוני חירום בשטח). 

laser LED

Laser LED – bajadesigns

אחת החברות המובילות בעולם בתחום תאורת לדים לכלי רכב היא דווקא בריטית. חברת Lazer (אתר החברה) נוסדה באנגליה בשנת 2010. היבואן לארץ הוא חברת גורילז – חיות שטח שמייבאת גם את אוהלי iKamper, מיגוני ופגושי Rival ועוד. 
הדגם שהתקנו לבדיקה בלנדקרוזר שלנו נקרא – Lazer Elite 18 ומחירו 2,250 שקל. זהו הדגם הפופולארי ביותר של חברת לייזר בישראל. 
הדגם הזה צר, קומפקטי וצנוע למראה, אבל בלילה, בשטח, כשלוחצים על המתג, הוא עושה עבודה מדהימה ומפיק אלומה בהירה מאוד, לעומק השטח (900 מ' מרחק אפקטיבי). ההפתעה הגדולה מבחינתי הייתה לגלות שפיזור האור הוא רחב למדי ומאיר היטב גם את צידי הדרך מה שנותן אקסטרא הרגשת ביטחון בנהיגה מהירה בשטח. 

איך להתמודד עם תקלות בשטח? קורס חדש מבית "שבילים"

הערה חשובה: חלק ניכר משטחי הטיולים בארץ מוגדרים שמורות טבע. בשמורות טבע חל איסור מוחלט לנהוג בלילה. נהיגת לילה, בוודאי עם תאורות חזקות, מטרידה ומזיקה לבעלי החיים שרוב הפעילות שלהם היא לילית. ולכן שימו לב והקפידו לא לנהוג בלילה בשמורות טבע. 

NIGHT DRIVING נהיגת לילה

לקחת את התחביב שני צעדים קדימה. קורס "מוסמך שטח" של חברת שבילים