ריינג' רובר מבחן שטח – זהירות, מלכה לפניך

למה להסתפק בלנדקרוזר/פאג'רו כמו של כולם אם באותו סכום אפשר לשים את היד על ריינג' רובר מלכותי?!

מאת יואב קווה 17.08.20

הוא נראה חדש. הוא מרגיש חדש. זוהר, הבעלים הגאה, זוכה במבטי הערצה בכל מפגש בכביש ובשטח. לא, זוהר לא מיליונר. כדי לקנות ריינג' רובר מודל 2012, כמו של זוהר, לא צריך להיות מיליונר. המחיר דומה ללנדקרוזר מאותו שנתון – סדר גודל של 165 אלף שקל. במחיר הזה מקבלים רכב שנראה ומרגיש כמו מיליון. וזה אגב, המחיר שלו כחדש – מיליון שקל ואף יותר.

אלא שהרכב של זוהר כבר בן תשע.
תשע שנים זה מעט בשנות אדם ולא מעט בשנות כלב. אבל כמה זה בשנות רכב? אז התשובה היא – תלוי איזה רכב. יש מכוניות שמחזיקות יפה ויש כאלה שמתפרקות מהר.
והריינג' רובר הזאת? הפתעה. היא פשוט נהדרת. הכל עובד חלק ומרגיש חדש.

ריינג' רובר RANGE ROVER
זו הפתעה לטובה. הרי התדמית של המכוניות האלה היא ככה ככה וכולם חושבים שריינג' רובר כזה, כבר אחרי 5 שנים, מתחיל להחליד.
אז זהו שלא. למעט יישור קו לא רציני שנדרש אחרי הרכישה, זוהר משייט בריינג' שלו כבר שנה וחצי ללא שום בעיה או תקלה. נכון שהטיפולים השוטפים יקרים יותר בהשוואה ללנדקרוזר אבל הלו, זה ריינג' רובר.

ריינג' רובר

סביבת הנהג. ריינג' רובר 2012

אני מטפס לסיפון. הכל כצפוי מחושמל ומרופד עור. הקוקפיט רחב והתחושה היא של יאכטה מהמפוארות. בכביש הוא משייט חלק חלק. מנוע דיזל-טורבו, 3.0 ליטרים, 255 כ"ס, 61 קג"מ שמאיץ את הבהמה (2.5 טון משקל עצמי) ל-100 קמ"ש בקצת יותר מ-8 שניות ועד למהירות סופית של 200 קמ"ש מכובדים.

ריינג' רובר RANGE ROVER OFF ROAD

האם הייתם מעזים להוריד רכב כזה לשטח? זוהר לא חושב פעמיים. אנחנו יורדים לבן שמן ומפנים את חרטום הספינה לאמבטיה הסלעית על שביל ישראל.
מידות הצמיגים מרשימות: 255/50/20. הגומי הוא AT של ג'נרל. אנחנו מורידים את לחץ הניפוח מ-37 PSI ל-30 PSI. בכל זאת חתך 50 – לא מסתכנים בהפחתה נוספת, מה גם שהצמיגים חמים כך שבפועל מדובר בכ-27 PSI.
לחיצה על הכפתור עם האייקון של רכס ההרים והספינה עוברת מיידית למצב הילוכי כוח. בורר מצבי נהיגה על ROCK. תצוגה מודרנית מראה את מצב הדיפרנציאלים והגלגלים. ומי נועל את הדיפרנציאלים? המחשב. לכם אין יכולת להתערב. הנהג צריך רק לתת (קצת) גז ולסובב בהגה.

ריינג' רובר

קפיצי אוויר מכוונים לגובה העליון – זה לא גבוה כמו דיסקברי 5 או 4 ובטח לא כמו הדיפנדר החדש. זוויות המרכז של הריינג' קצת פחות מוצלחות, בעיקר מאחור. אבל הוא עושה את העבודה ועושה אותה יפה. יש בקרת ירידה במדרון (כמובן) אבל זוהר מעדיף לבלום בעצמו.
הדבר הכי מרשים ברכב הזה הוא רמת האחיזה. בדומה לדיסקברי, הטכנולוגיה של לנדרובר פשוט יעילה בשטח. הצמיגים נמוכי החתך לא אידיאלים ולחץ הניפוח גבוה יחסית אבל הריינג' הזה נדבק לסלעים וכמעט לא מחליק. את הנעילה האורכית והרוחבית הרכב מבצע כאמור עצמאית ובצורה שקופה למשתמש.

ריינג' רובר

עוד יום במשרד

המשכנו לאורך שביל ישראל ועד לתל גמזו. סלעים, דרדרת ופודרה – הכל חולף בקלות מתחת לגלגלים המלכותיים. בלי אף שריטה, בלי התחממות ושום נזילות שמן. המשפט האחרון מוקדש לציניקנים שבחבורה.

אנחנו לא תמימים. הרכב הזה מתוחכם ועלול לסבול מתקלות מורכבות ויקרות מאוד לתיקון. זוהר מודע לכך. הוא מקווה לעבור חלק את השנים הקרובות ולהישאר עם הרכב – "ריינג' רובר זו בחירה אמוציונלית ואפשר לומר שאני כבר קשור אליו רגשית".
לסיכום: אם יש לכם אומץ, הנה רעיון לבחירה מקורית– ריינג' רובר יד שניה. יש כמה בלוחות, צריך סבלנות ולמצוא את האחד הנכון. כן, כמו של זוהר.

ריינג' רובר

תצוגת לוח מחוונים. בורר מצבי נסיעה

ריינג' רובר 3.0 ל' מודל 2012
מנוע: דיזל-טורבו, 6 בוכנות
נפח: 3.0 ל'
הספק מירבי: 256 כ"ס
מומנט מירבי: 61 קג"מ ב-2,000 סל"ד

עזרי שטח
הילוכי כוח, בקרת משיכה אלקטרונית, נעילת דיפרנציאל מרכזית ואחורית, בורר מצבי נסיעה, קפיצי אוויר והגבהה בלחיצת כפתור.

לטייל עם שבילים – לחצו כאן >>
להדרכות השטח – לחצו כאן >>