חציית שלולית בשטח – המהירות הנכונה
צפו בסרטון: מהי המהירות הנכונה לצליחת שלולית ואיך תמנעו תפיסת מנוע, קצרים חשמליים ונזקים אחרים
טעות נפוצה של נהגים רבים היא כניסה מהירה מדי למים. זה קורה בגלל שהנהג לחוץ, מפחד להיתקע באמצע ורוצה כבר "יאללה לגמור עם זה".
כניסה מהירה מדי למים מרימה גל גבוה, שמציף את הרכב.
וזו כמובן טעות שעלולה לעלות ביוקר – עד כדי קצרים חשמליים ואפילו נעילה הידרוסטטית והרס מוחלט של המנוע.
ההתקדמות בתוך המים צריכה להיות קבועה ויציבה. יש לדחוף כל הזמן את המים קדימה במהירות איטית וקבועה או טיפ-טיפה מתגברת.
במהירות קבועה איטית לא יושפרצו מים מעל מכסה המנוע ויחד עם זאת, לא תהיה למים שהות מספקת לחדור לאזור המנוע או לחלל הנוסעים, דרך חריצי ניקוז במרכב ועוד.
השאיפה היא לשמר בועה גדולה של אוויר בתוך החלל הרכב ובתוך חלל המנוע ולדחוף קדימה מסה של מים. האינדיקציה למהירות חצייה נכונה: לפני הרכב נוצר גל עומד שמפלס לנו את הדרך. מפלס המים שקיים לפני הרכב ובצדדים, נמוך יותר ממפלס המים הכללי בשלולית. מרחוק זה נראה כמו קסם.