ARB – מוצרים חדשים לג'יפאים

חברת ARB האוסטרלית נערכת לשינויים בשוק ה-4X4 העולמי ומציעה כמה מוצרים חדשים ומעניינים: הייליפט ידידותי למשתמש, פגוש מפלסטיק גמיש ושליטה מדמוי סמארטפון על הנעילות והאביזרים

מאת יואב קווה 31.12.18
https://www.youtube.com/watch?v=oAvDhoLExaE
https://www.youtube.com/watch?v=oAvDhoLExaE

מה אנחנו רוצים מרכב השטח שלנו? בעיקר – שיהיה עמיד וחזק, שלא ייתקע, שלא יתקלקל.
שועלי שטח יעדיפו קשיחות ועמידות על פני חדשנות טכנולוגית.
אבל מה לעשות שתעשיית הרכב העולמית לא רוקדת לפי החליל של שועלי השטח, שמהווים מיעוט צרכני קטן.
כך קורה שמתחיל להיווצר פער – פער בין ההתקדמות הטכנולוגית העולמית לבין הנישה של רכבי שטח קשוחים.
יש יצרנים שמחליטים פשוט לזנוח את הנישה ופשוט להתקדם הלאה – ע"ע מיצובישי פאג'רו, קיה סורנטו/ספורטאז', ניסאן פטרול ואחרים. ויש כאלה שנאחזים בקרנות המזבח וממשיכים לייצר את אותם רכבים בתצורה שמרנית – ע"ע טויוטה לנדקרוזר, ג'יפ רנגלר, סוזוקי ג'ימני.
לצד יצרני הרכב פועלות בזירת ה-4X4 גם חברות שיפורים ואבזורים שונות. אחת החברות הידועות בתחום היא ARB האוסטרלית.
ARB מייצרת קפיצים ובולמים, נעילות דיפרנציאלים, מיגוני גחון ורשימה אינסופית של ציוד לחילוץ, לקמפינג, להעמסה ועוד.

מימין: אריק קרונפלד – הנפלד טכנולוגיות, סטיבן ספיקרינג – ARB

מה תעשה חברה כמו ARB בעידן משתנה בו יצרני הרכב מפנים עורף לתחום ה-4X4 הקשוח, עוברים לכלי רכב עם שלדות אחודות, מהלכי מתלה מגוחכים ויכולת שטח שמתאימה מקסימום לטיפוס על מדרכות.
סטיבן ספקרינג, אחראי אזור המזרח התיכון מטעם ARB, הגיע לאחרונה לביקור אצל היבואן הישראלי, הנפלד טכנולוגיות (https://henefeld-tech.co.il). ניצלנו את ההזדמנות כדי לשוחח איתו על השוק המשתנה ועל החידושים האחרונים מטעם היצרן האוסטרלי.

"העידן הזה מרתק ומאתגר עבורנו", אומר ספיקרינג, "אנחנו עוקבים בדריכות אחרי הפיתוחים האחרונים בתחום רכבים חשמליים לשטח. עד כה אף רכב שטח חשמלי סדרתי לא הוצג. יש עוד הרבה נעלמים בסיפור הזה. לא ברור מה יהיה המשקל העצמי של הרכבים, מה יהיה המומנט של המנועים והביצועים". "בינתיים לא חסרה לנו עבודה", הוא אומר, "שוק הטנדרים מתפתח ויותר לקוחות רוצים ביצועים, נוחות ושיפורים. טויוטה לא יזנחו בשנים הקרובות את סדרת הלנדקרוזר. וחוץ מזה אנחנו עובדים עם צבאות ועם ציי רכב גדולים. יש דרישה לשאת משקלים גדולים מה שמחייב התקנה של מתלים משופרים".
במקביל אנחנו לא מפסיקים לחשוב ולפתח מוצרים חדשים שמתאימים לעידן המודרני, אומר ספיקרינג ומציג בפני שלוש דוגמאות.

 

1.
SMART BAR – הם נראים כמו הדבר ה"אמיתי" אבל הם עשויים מפלסטיק. פגושי ה"SMART BAR" של ARB קלים יותר משמעותית וידידותיים לסביבה. הדבר החשוב ביותר – עומדים בתקני בטיחות אירופאיים. פגושי המתכת שהיו נהוגים עד היום נאסרו בשנים האחרונות לשימוש באירופה – כיוון שהנוקשות של המתכת עלולה להיות קטלנית במקרה של דריסה. פגושי הפלסטיק החדשים גמישים יחסית ולכן בטוחים יותר. יחד עם זאת מתאימים עדיין להתקנת אביזרים שונים כמו כננת ותאורה.
מחיר בישראל? המוצר מיובא לארץ רק לפי דרישה. אין מחיר קטלוגי.

 

 

2.
"לינקס" – חשבתם לקדוח כפתורי פלסטיק כחולים מגושמים בלנדקרוזר החדש שלכם כדי להפעיל את הנעילה הקדמית והאחורית שהתקנתם? אין צורך. הפתרון החדש של ARB נקרא "לינקס" ונראה כמו טלפון סלולארי. מדובר בצג מגע שמארגן ומרכז את כל הפונקציות: אפשר לנעול דרכו את הנעילות, לפקח על צרכני מתח כמו מדחס אוויר, תאורות שונות, מצברים ועוד. "לינקס" מאפשר שליטה מרחוק ואוטומציות שונות בהקשר של ירידת מתח, תאורות שונות ועוד.
מחיר בישראל? 7,300 שקל.

הייליפט מודרני. ג'ק של ARB

3.
ג'ק: ההייליפט המסורתי לא השתנה כבר מאה שנים. כלי יעיל, מגושם ו..מסוכן. והנה ARB מציעה לנו פתרון מודרני ובטיחותי. קבלו את "ג'ק" – הייליפט הידראולי ידידותי למשתמש. הג'ק החדש לא מצריך כוח פיזי לתפעול ומאפשר שליטה מלאה על קצב ההורדה כולל שסתום פורק לחץ שמבטיח שהרכב לא יירד בפתאומיות. כמה נתונים: גובה הרמה מירבי 71-123 ס"מ. עומס עבודה מירבי – 2,000 ק"ג. משקל עצמי – 11 ק"ג.
מחיר בישראל?  6,587 שקל. מחיר השקה – 4,996 שקל.

 

לטייל עם שבילים 4X4 – לטייל בראש שקט. לחצו כאן >>

לנהוג בשטח כמו מקצוען – הקורסים שלנו. לחצו כאן >>