פחות כוח = דווקא יותר אחיזה
יש פעמים שנראה ש"תן גז" זה הפתרון. לפעמים זה נכון, לרוב דווקא להיפך.
בסרטון שלפניכם, יואב קווה מקריא קטע מתוך "המדריך השלם 4X4", הספר שמסביר הכל: טכניקות בנהיגה וחילוץ, אבזור ושיפור רכב השטח ועוד.
"גם אחרי שנים של נסיון אני כל פעם חוזר לספר הזה לחידוד החושים. הספר היחיד (!) המקיף למי שרוצה להבין איך לנהוג נכון בשטח. עשרות טיפים, שבירת סטיגמות והמון מידע רלוונטי ועדכני. מומלץ בחום גם למתחילים וגם לנהגים ותיקים", עודד גיל.
אהבתם?
רוצים לקרוא עוד?
לרכישת הספר במבצע אביב
85 שקל (במקום 98 שקל)
לחצו כאן >>
המדריך השלם – מבצע אביב >>
לטייל עם "שבילים" -
לטייל בראש שקט
חזרה לבלוג של יואב
: כן, אבל...
כל זה נכון לאחר שאיבדת את המומנטום ונעצרת באמצע העלייה הדרדרתית. למצב הזה אתה לא רוצה להגיע, אתה גם לא רוצה לנסות את כל משחקי האחיזה המתוארים כאן, נכונים ככל שיהיו. מלכתחילה מאחר ומדובר בדרדרת שבה רמת האחיזה נמוכה, בטח ביחס לכוח של מנוע עטור סוסים המסוגל לספק כח רב לגלגלים (או אם נדייק - מומנט), הפיזיקה שתעבוד כאן הכי טוב ושאנו נרצה לנצל בצורה מיטבית היא האינרציה, כח ההתמד, ולשם כך נשתדל להגיע לעלייה במהירות גבוהה ככל שניתן במגבלות הציר שבחרנו, (לא נרצה להתרסק על מדרגה של חצי מטר במהירות גבוהה) ולשמור את הרכב בתמועה כל העת עד לסוף המעלה, האינרציה היא זו שתחפה על חוסר האחיזה בגלגלים הכי טוב.