צמיגי שטח מקסיס AT980 מבחן ארוך טווח – פרק II

יובל שפר-קווה ומיצובישי פאג'רו Q יצאו למבחן כביש ושטח ארוך טווח: צמיגי מקסיס AT דגם 980 - דיווח מספר 2

25.04.17

MAXXIS A/T 980 – במבחן כביש ושטח ארוך טווח
דיווח #2
מונה ק"מ (צמיגים): 9,000 ק"מ

לדיווח הראשון בסדרה, לחצו כאן >> צמיגי שטח מקסיס 980

 

צמיגי שטח מקסיס 980 חוות דעת

בכביש
בניגוד מוחלט לצמיגי "שטח מלא" שבהם בבלימה בירידה בגשם אתה אומר "שמע ישראל" ומתפלל שהרכב יעצור, הצמיגים 50/50 של MAXXIS לא החליקו והגיבו יפה לבלימות.
לאחר הרבה קילומטראז' על הכביש אני יכול לומר בביטחון שלצמיגי MAXXIS A/T 980 יש אחיזה טובה בכביש. לא הרגשתי החלקות על כביש יבש או רטוב.
צריכת הדלק נשארה ללא שינוי כמו בסט הצמיגים הקודמים שלי שהיו מסוג שטח מלא – כ-8.8 קילומטר לליטר. בהבדל אחד חשוב. בצמיגי השטח מלא נהגתי על 40 PSI בעוד שב-MAXXIS אני נוהג בלחץ של 35 PSI בהמלצת אוהד מצמיגי לביטל שהרכיב לי את הצמיגים. החלטה זו נבעה משתי סיבות, הראשונה נוחות – צמיג פחות מנופח נוח יותר, והשנייה הבלאי של הצמיג – צמיג מנופח מדי נהרס מהר יחסית במרכז הסוליה. לקראת פרסום הביקורת הבאה אבחן את צריכת הדלק הלחץ אויר יותר גבוה ואבדוק אם יהיה שיפור.
מבחינת רעש – לאחר כמעט 10,000 ק"מ שומעים את הצמיגים, עם זאת הרעש לא חזק ולא מפריע. רעש נמוך בפער משמעותי בהשוואה לצמיגי "שטח מלא" וגבוה מרעש של צמיגי כביש.

בשטח רטוב
כחלק מטיול שעשיתי בפסח מהחרמון לאילת הגענו ביום השלישי למנחמיה באזור השעה 16:00, מזג האוויר היה מעונן ללא גשם. מתחילים דרך קלילה – מעלה אלות, תצפית מה"חללית", ירידה לנחל תבור ועלייה לחניון הלילה בכוכב הירדן. אנחנו מתחילים את מעלה אלות ומתחיל טפטוף, מגיעים לחללית והרוח קצת מתחזקת. בדרכנו לנחל תבור, כאילו משום מקום, מבול שהפך את הדרך למפחידה וחלקה. בשבילי העפר שבין השדות בהר יבניאל הרכב נסע פחות או יותר לאן שהוא רוצה. בתנאים כאלה – צמיגי MT היו מפגינים עליונות.
עשינו הערכת מצב, שתי אופציות עמדו לפנינו – הראשונה להישאר איפה שאנחנו באמצע שום מקום, השנייה להמשיך בדרך שתכננו שהיא גם הדרך הקצרה ביותר לצאת מהשטח. התחלנו לצאת מהשטח לכוכב הירדן והתחלנו את הירידה לנחל תבור, הגשם נחלש קצת אבל עדיין האדמה והסלעים היו רטובים. את הירידה ירדתי לאט לאט והצמיגים אחזו יפה בקרקע הרטובה. העלייה לכוכב הירדן יותר מסולעת, וגם שם הצמיגים אחזו יפה בסלעים הרטובים ללא החלקות.

צמיגי שטח מקסיס 980 ביקורת

בשטח יבש
35 PSI, עליה קטנה אבל ממזרית באחד מיובליו של נחל יששכר לרמת סירין. דרך עפר שהופכת למשטח מסולע, בין שני סוגי הקרקע יש בור שיוצר הצלבה קלה. בניסיון הראשון הצמיגים לא מצליחים לאחוז בסלע ומסתובבים סביב עצמם, ניסיון שני עם קצת יותר תנופה – הרכב עובר בקושי. אותה עלייה ב-27 PSI ואין שום בעיה.
לחץ אוויר זה שם המשחק בצמיגים האלו. בין 25 ל-27 PSI האחיזה שלהם בקרקע יפה, מעל זה האחיזה לא טובה. המשמעות של פחות מ-25 PSI היא נסיעה על הדופן מה שמעלה את הסבירות לפאנצ'ר.

צמיגי שטח מקסיס 980

ולסיכום
אחיזה יפה בכביש, בשטח יבש ובשטח רטוב (ב- 27 PSI). הצמיג עדיין שלם לאחר שחרשתי עם הצמיגים את כבישי ושבילי הארץ לאורכה – אף קובייה לא נקרעה מהצמיג.
סך הכל, צמיגי MAXXIS A/T 980 נותנים תמורה יפה למחיר.

לדיווח הראשון בסדרה, לחצו כאן >> צמיגי שטח מקסיס 980

maxxis long term test מבחן צמיגים מקסיס

חוצה ישראל עם פאג'רו Q מודל 2000 וצמיגי מקסיס AT980