פריחת הכלניות בשמורת פורה

מסביב מרבדי כלניות פסטורליים. באמצע אופנועי ים רועשים. מה הם מחפשים שם?

02.03.07

שמורת פורה, יום שישי. מרבדי כלניות. משפחות מטיילות ברגל. זאטוטים רוכבים על אופניים. קבוצת צעירים פורשת מחצלת ליד האגם הקטן ועורכת סעודת פיקניק קטנה. ואז הם הגיעו.

חבורה של צעירים מקריית גת חמושים בשתי פולקסווגן גולף שחורות רתומות לנגררים. על הנגררים אופנועי ים חדישים. לא, הם לא התכוונו לנסוע לכנרת והגיעו לכאן בטעות. מבחינת האגם הזעיר, שנוצר כאן בחורף בגלל סכר על נחל פורה, הוא הכנרת של באר שבע. אמנם הקוטר שלו פחות מ-200 מ' אבל הוא קרוב לבית ויש קהל מסביב שאפשר להרשים. להרשים? אופנועי הים הרעישו, הסריחו ועשו גלים. בסוף נמאס להם והתקפלו הביתה. הכלניות נשארו. לפחות עד החמסין הבא.
איך מגיעים לשמורת פורה?
נוהגים בכביש מס' 40 לכיוון באר שבע. כ-9 ק"מ מדרום לצומת איתן (מול מושב איתן) מאתרים את השילוט הירוק "שמורת פורה", יורדים בזהירות מהכביש המהיר וחונים על מה שהיה הכביש הישן לבאר שבע. מכאן פשוט צועדים ברגל בכיוון מערב, עם סימון השבילים השחור. אפשר לראות כלניות כבר במרחק של מאות מטרים ואפשר להרחיק עד האגם (כ-1.5 ק"מ, על גבי הסימון השחור). בקצה המזרחי של האגם אפשר לאתר את סימון שביל ישראל ולצעוד אתו בכיוון צפון מזרח לאורך ערוץ נחל פורה עד לשרידי מסילת הברזל והגשר הטורקי (1.5 ק"מ נוספים של הליכה).

PURA (3)