איך לנקות את רכב השטח שלכם?

שימו את הג'ילדה בצד. יש לכלוך שכבר התנחל עמוק בריפוד ובמשטחי תא הנוסעים. מתקן רחיצה סטנדרטי כבר לא יכול להושיע. הכירו את ה"דיטיילינג" – ולא, לא רק לקראת מכירת הרכב

22.02.18
ניקוי רכב  שטח

ניקוי רכב שטח – לא חייבים בשיטה הזאת // CC Bill Wren

רכב שטח, ואני לא מדבר על המפונפנים מלחכי המדרכות, זה רכב שצובר לכלוך.
מה לעשות, אנחנו נוסעים בשטח והחלונות פתוחים  לפעמים ובקיץ נכנס אבק ופודרה ובחורף הנעליים מלאות בוץ והילדים גם תורמים פה ושם את חלקם באיזה מסטיק דביק או פיסת שוקולד מרוחה היטב.
זה בסדר שרכב שטח אינו מלוקק ואני חי בשלום עם קצת בוץ ואבק דרכים.
עד גבול מסוים.
כי לאורך שנים ועשרות טיולים זה כבר מתחיל להפריע.
תחנות סטנדרטיות לשטיפת רכב זה נחמד אבל לא באמת עושה את העבודה. אז שימו רגע את הג'ילדה בצד. יש לכלוך שכבר תפס אחיזה בריפוד במשטחי הדשבורד ובדלתות כזה שמצריך מתקפה יותר מסיבית.
החלטתי ללכת על טיפול עומק.
מתברר שיש ענף כזה שלם בישראל.
ניקוי יסודי לכלי רכב, אבל ממש יסודי.
קוראים לזה "דיטיילינג".
יש כאלה שעושים דיטיילינג לקראת מכירה של הרכב ה"אהוב" שלהם ויש כאלה שפשוט רוצים להחזיר לכלי שלהם את נעוריו – הן מבחינת פנים הרכב והן מבחינת הצבע החיצוני.
אני ("לא מוכר") שייך כנראה לסוג השני.
אז ניווטתי לרחוב היצירה בפתח תקווה והפקדתי את משוש נפשי (המלוכלך) בידיהם של אמיר שמעוני והצוות שלו מחברת קלין קאר.

קלין קאר דיטיילינג

הקיטור ששואב

"זה התחיל באהבה לרכבי ספורט ואספנות", מספר אמיר, "בקנדה לקחתי קורסים בנושא דיטיילינג של פנים הרכב ושל הצבע החיצוני. עבדתי שם עם כמה חברות גדולות ואחרי מספר שנים החלטתי להביא את הידע הזה ארצה".
אז איך אתה מתכוון להתמודד עם הרכב למוד השטח והפודרה שהבאתי לך?
"יש לנו שואב שמזרים מים חמים, כמעט בדרגה של קיטור נקי, עם סבון. הוא מחמם, שוטף, מסבן ובו בזמן שואב כדי שבדי הריפוד לא יישארו ספוגים. הקיטור הזה הוא למעשה כמו ניקוי יבש. אנחנו מפעילים אותו גם על הפלסטיקה. כל מסטיק שהוא נתקל בו, יורד מייד. הטיפול הזה אפקטיבי גם לאזורים שקשה להגיע אליהם בשגרה, כמו הכונסים של מיזוג האוויר. אנחנו מקפידים על חומרים איכותיים, כמו סיליקוניים לא שומניים, שלא משאירים שכבה דביקה ולא תופסים אבק. במושבי עור אנחנו מנקים ומורחים קרם ואם צריך עושים צביעה למושבים שנשחקו לאחר כמה שנים. כנ"ל חידוש או צביעה להגה עור".

תהליך דיטיילינג נמשך חמש שעות לפחות.   זמן העבודה מתחלק בין פנים הרכב לחוץ. "מזג האוויר בישראל", אומר אמיר, "גורם לשחיקה של הצבע. רכבי שטח שמבלים הרבה באבק, ובשמש סובלים במיוחד. ואני לא מדבר על השריטות שמשאירים כל מיני שיחים. את השריטות אנחנו מעלימים בעזרת פוליש. אנחנו לא עובדים עם חומרים שגומרים את הצבע. כלומר לא יורדים עמוק לשכבת הלכה. בנוסף אנחנו עושים ציפוי נאנו קרמי שאוטם את הצבע לתקופה של שנתיים".

קלין קאר דיטיילינג

יש לך טיפים למי שרוצה לשמור על הרכב שלו?
לשטוף את הרכב לפחות פעמיים בחודש. בזמן השטיפה להשתמש בווקס נוזלי כחומר משמר. לרסס על בד מיקרופייבר ולנגב עם זה את כל הרכב.

איזה מוצרים אתם מציעים ומה המחירים?
אנחנו מציעים שלושה מוצרים עיקריים:
1. ציפוי נאנו – מתאים לרכב חדיש שהצבע שלו במצב טוב. המטרה שיישמר כך. הנאנו הוא חומר קרמי כמו כמו זכוכית נוזלית והופך להיות חלק מהלכה לתקופה של שנתיים. טוב נגד קרינת השמש, לשלשלת של ציפורים, פירות של פיקוסים. החל מ-2,000 שקל לרכב שטח. לפני מע"מ. כולל שטיפה יסודית, פלסטלינה להחלקת הצבע, פוליש ורק אז ציפוי ננו.
2. דיטיילינג חיצוני – החלקה של הצבע, פוליש, ציפוי גלייז שאוטם צבע למספר חודשים ואז שכבה נוספת של וקס. החל מ-800 שקל.
3. דיטליילינג פנימי – ניקוי יסודי מאוד, כולל שאיבת קיטור וניקוי ריפודים. החל מ-700 שקל.

קלין קאר פתח תקווה
רחוב היצירה 8 קרית אריה פ"ת. טלפון 03-9346443

 

 

רמות מנשה. פריחה בסוף החורף

לפירוט כל הטיולים, לחצו על הקישור:
לטייל עם שבילים 4X4 >>>