שיפורים לרכב שטח 4X4

מה כדאי להתקין, מה לא כדאי וכמה זה עולה לנו. בולמי זעזועים - פרק ראשון בסדרה





האבולוציה של רכבי השטח, שמכונים בטעות "ג'יפים" (ג'יפ הוא מותג), הולכת בכיוון מאוד ברור: מהשטח לכביש. רכבי השטח המודרניים פחות מתאימים לשטח ויותר מתאימים לכביש. יש מעבר הולך ונמשך משלדת סולם נפרדת למרכב אחוד, מסרנים חיים למתלים נפרדים, ממהלך מתלה ארוך למהלך קצר.

למה הם עושים לנו את זה? כי את רוב הציבור בעולם לא מעניינת נהיגת שטח. כי רכבי שטח אמיתיים, מגושמים ומזהמים, זה לא פוליטיקלי קורקט. כי רכבי שטח אמיתיים פחות בטוחים בכביש. הם מתהפכים יותר ובהתנגשות ברכב נוסעים ("פרייבט") פגיעתם עלולה להיות קטלנית.

דוגמאות: מיצובישי פאג׳רו Q, שיוצר עד שנת 2000, התבסס על שלדת סולם וסרן אחורי חי. מיצובישי פאג׳רו קינג ופאג׳רו BK הנוכחי יושבים על שלדה אחודה ומתלים נפרדים. קיה סורנטו איבדה בשנת 2009 לא רק את שלדת הסולם והסרן האחורי החי, אלא גם את תיבת ההעברה עם הילוכי הכוח. זה גם היה גורלה של קיה ספורטאז׳. בלנדקרוזר החדשים כבר אין נעילת דיפרנציאל אחורית והגלגל הרזרבי עבר (בדגמים הארוכים) לשבת בגחון הרכב ולא על הדלת האחורית.

GATOS ALON RON 4 small

אז מה עושים?

יש כאלה שקונים פולריס RZR רייזר. יש כאלה שעוברים לאופני הרים. ויש עוד פתרון – מי שרוצה לטייל בעומק השטח ולהתמודד פה ושם עם אתגרים, מוזמן לשפר את הרכב שלו. בהשקעה של בין 10,000 ל-20,000 שקל אפשר לקבל יכולת שטח טובה במידה משמעותית בהשוואה למקור.

בולמי זעזועים וקפיצים

תפקידם של בולמי הזעזועים הוא לרסן את הקפיץ ואת תנועת הגלגל מעלה-מטה. הבולם מונע מהרכב תנודות וטלטולים מיותרים. זה לא רק עניין של נוחות נסיעה, זה גם עניין של בטיחות ושל יכולת עבירות. רכב עם בולמים עייפים / גמורים יסבול מחוסר יציבות בסיבובים, מרחקי בלימה ארוכים, חוסר יציבות בשיפועים ובאופן כללי עבירות נמוכה.

לבולמי הזעזועים יש השפעה עצומה על התנהגות הכביש והתנהגות השטח של הרכב. למרבה הצער, אין להם חשיבות שיווקית. הם נסתרים מעין ואין...

עלייך להיות רשום כדי לצפות
בהמשך הכתבה