מתי משלבים ל-LOW?
מתי משלבים? ראשית, משלבים! אל תיכנעו לעצלנות. אל תאמינו למיתוס ש-low מאמץ את המנוע. זה הרי בדיוק להפך.
ביחס העברה נמוך המנוע מתאמץ פחות, תיבת ההילוכים מתאמצת הרבה פחות. ויש לזה הסבר פשוט: יותר מומנט, על חשבון מהירות. בדיוק כמו בהילוכים באופניים. כשקשה לעם לטפס עליה תלולה באופניים, אתם מורידים הילוך. בהילוך נמוך כל סיבוב של הפדלים מקדם אתכם פחות מרחק ובהתאמה המאמץ שלכם קטן. אותו דבר ברכב.
העצה שלכם: בטיול שטח, למעט קטעים מישוריים ארוכים, סעו כל הזמן ב-Low.
נכון שהרכב יתפקד גם ביחס העברה גבוה, HIGH, אבל אתם תשלמו על כך. א. בשליטה פחות מדויקת על הרכב. ב. ביכולת נחותה להיחלץ ממצבים קשים. ג. בהתחממות ובלאי של תיבת ההילוכים שהיא, בדרך כלל, החלק היקר ביותר ברכב אחרי המנוע.
ואם אתם מרגישים שהרכב זוחל מדי? אין בעיה, העבירו ידנית להילוכים גבוהים. רביעי, חמישי ובכלים מודרניים (למשל ברונקו). גם לתשיעי או עשירי.
במצבים הבאים חשוב במיוחד לשלב יחס העברה נמוך:
1. עליות תלולות.
2. ירידות תלולות (נדרשת שליטה + בלימת מנוע).
3. כל מתאר שמציב בפני הרכב התנגדות. זה יכול להיות בוץ, חול ומעבר סלעים. כן, גם במישור.
סעו ב-Low ותשמרו על הרכב, על הטבע ועל עצמכם.
: כדאי לדעת
חשוב, מוחק מיתוסים
: תשובת הבהרה מאחד שיודע :)
זה מדוייק מה שנכתב!
: שאלת הבהרה
מבקש לוודא שאני קורא נכון את הצעתך "העצה שלכם: בטיול שטח, למעט קטעים מישוריים ארוכים, סעו כל הזמן ב-Low." האם זו עצתך או שאתה מציין זאת באירוניה