תיקון פנצ'ר בשטח – ערכת תולעים
כך תתקנו פנצ'ר בשטח, תחסכו זמן ולא תצטרכו להרים את הרכב ולהסיר את הגלגל. ערכת תולעים לתיקון נקרים
פנצ'ר (נקר) הוא התקלה / תקיעה השכיחה ביותר בשטח.
זה קורה בגלל נהיגה בחוסר תשומת לב, צמיגי כביש עדינים, לחץ ניפוח לא נכון ועוד.
הפתרון המתבקש הוא להחליף גלגל.
לא תמיד זה הפתרון הנכון או האפשרי.
יש כלי רכב שהגלגל החלופי הוא מסוג "חוסך מקום" – צמיג דק במיוחד שלא מתאים לנהיגת שטח.
יש מקרים שבהם יש שני פנצ'רים וכבר השתמשנו בגלגל החלופי.
יש מקרים שאנחנו לא מצליחים לפתוח את הגוז'ונים של הגלגל ולהסיר אותו (זה קורה, אגב, בד"כ הגלל שהפנצ'ר מאכער, צמיגאי, הידק חזק מדי את הברגים).
הפתרון למקרים אלה הוא לתקן את הפנצ'ר בעזרת ערכת תולעים.
יש מי שקורא להם נחשי גומי.
מדובר בחתיכות גומי כתומות דביקות שאנחנו תוחבים בכוח לתוך החור בצמיג – בד"ג מדובר בחור בדופן הצמיג (זהו החלק הפגיע ביותר בצמיג).
לחץ הניפוח מחזיק את התולעת במקום ואם עושים את זה נכון, האוויר לא יברח.
שימו לב שמדובר רק בפתרון זמני – אסור לנסוע בכביש עם תולעת גומי שכזאת ובכל מקרה דינו של צמיג שנחתך בדופן הוא להיזרק לפח.
כמה דגשים לגבי עבודה עם ערכת תולעים:
1. במידה שהחור צר, יש להרחיב אותו עם המקדח שמצורף לערכה.
2. יש לוודא שהצמיג מנופח, אפילו חלקית, אחרת השתלת התולעת לא תחזיק מעמד – צריך לחץ ניפוח שיחזיק אותה במקום.
3. שימו לב לא להכניס את התולעת עמוק מדי – היא עלולה להיבלע בתוך הצמיג.
4. כששולפים החוצה את המוליך, יש להדק את קצוות התולעת – אחרת עלולה להישלף החוצה עם המוליך.
5. אם הקצוות של התולעת, שנשארו בחוץ, ארוכים מדי – קצצו אותם מעט עם סכין.
6. בודקים אם עדיין יש חור בעזרת מים, רצוי עם סבון, ששופכים על החור.
7. אם יש בועות, כנראה שלא עשינו עבודה מספיק טובה או אולי צריך להכניס עוד תולעת או שתיים.
8. כדאי להשיג חישוק וצמיג משומש ולהתאמן.
בהצלחה!
להתראות בשבילים
יואב
: אריאל
סכנה לנסוע עם תולעת בדופן אסור לתקן שזה בדופן