נעילות דיפרנציאל רכב שטח 4X4
השיפור המוחלט - התקנת נעילת דיפרנציאל אחורית. ואולי אפילו קדמית. סרטונים והמלצות
כיצד פועל דיפרניציאל? צפו בסרטון (1937)
הפתרון המוחלט לדיפרנציאלים הסוררים הוא לנעול אותם. כלומר, להפסיק את פעולתם. כך אנחנו מבטיחים ששני הגלגלים יסתובבו אחד מול השני במהירות זהה, גם אם אחד מהם באוויר או אוחז פחות בקרקע.
קיימים כמה סוגים של נעילות: נעילה נשלטת, נעילה אוטומטית ונעילה חלקית (דיפרנציאל מוגבל החלקה).
נעילה נשלטת – כשמה כן היא. הנהג לוחץ על כפתור ונועל, בעזרת מנוע חשמלי או מדחס אוויר, את הדיפרנציאל. מערכת כזאת מותקנת כאביזר מקורי במספר מועט של דגמים. למשל במיצובישי פאג'רו, בחלק מהגרסאות של טויוטה היילקס, בחלק מהגרסאות של ג'יפ רנגלר.
נעילה אוטומטית – הכוונה אינה לכך שהדיפרנציאל ננעל אוטומטית. הכוונה היא שהוא משתחרר אוטומטית. בנעילה אוטומטית הדיפרנציאל נעול תמיד. במצבים מסוימים של פנייה בסיבוב, הנעילה משתחררת.
נעילה על לחץ אוויר עם קומפרסור של ARB:
נעילה מכנית אוטומטית Lock Right: