דיפנדר 90 – הוא כאן!

שיווק הגרסה הקצרה של הדיפנדר מתחיל בישראל. החל מ-468 אלף שקל כולל כל מערכות השטח והבטיחות. רכב הרפתקנות אולטימטיבי לזוגות ולסוליסטים

22.02.21

משפחת הדיפנדר החדש בישראל מתרחבת – אל הדיפנדר 110 בעל החמש דלתות מצטרף הדיפנדר 90 בעל השלוש דלתות. דיפנדר 90 "הקצר" משווק באותם מנועים של הדיפנדר 110: דיזל בנפח 3.0 ליטרים בהספק מירבי של 200 או 250 כ"ס, בנזין 3.0 ליטרים עם 400 כ"ס.

דיפנדר 90 שטח

כל הגרסאות מגיעות עם חבילות OFFROAD הכוללות: מערכת הדמיית שטח הנסיעה, המוכרת גם כ"מכסה מנוע 'שקוף'", מערכת TERRAIN RESPONSE המפורסמת מבית לנד רובר, מערכת ATPC, בקרת ירידה במדרון, תיבת העברה כפולה HIGH/LOW ומערכת SAND LAUNCH ASSIST, מתלי אויר מתכווננים וצמיגי ALL TERRAIN.
כל הרכבים יצוידו במערכות בטיחות מתקדמות כגון: בלימת חירום אוטונומית, בקרת ערנות נהג, מערכת מצלמות היקפית, בקרת התהפכות ועוד. ברמת הגימור SE מגיעים הרכבים עם חבילה נוספת, חבילת נהיגה DRIVER ASSIST ובה ניתן למצוא בין היתר: בקרת שיוט אדפטיבית, התראה אקטיבית מפני רכבים בשטח "מת", מערכת סיוע לפני התנגשות מאחור ועוד.
לדברי רמי וקסמן, סמנכ"ל השיווק בחברת המזרח: "הדיפנדר 90 החדש משמר את הDNA של לנדרובר ואת המסורת ההרפתקנית ופורצת גבולות של הדגם אך משדרג אותה עם טכנולוגיות חדשניות של 2021. כל יכולות הדיפנדר המיתולוגי בשטח כשעכשיו משודכות אליהן יכולות כביש מעולות.

דיפנדר 90 עיצוב

אחת מהנקודות הבולטות ביותר שנוכחנו להבין בתקופה האחרונה , היא הרצון לצאת ולגמוע בשקיקה את שבילי ישראל. מועדון לנד רובר הגביר מאד את פעילויותיו ואנו מציעים כיום לכל הרוכשים טיולים והדרכות שיאפשרו להכיר את הרכב יותר טוב ולהוציא ממנו את המיטב.
חברת המזרח החלה את השנה בתנופה מאד חזקה. רואים שלמרות התקופה ,או דווקא בגללה, הלקוחות בהחלט רוצים להגשים חלומות. כניסת הדיפנדר הביאה עימה המון מתעניינים ורוכשים חדשים ואני בטוח שכניסת ה 90 עם הכריזמה המיוחדת שלו תמשיך את ההצלחה".
הרכב ישווק ברמות גימור S ו – SE.

מחירים לצרכן:
מנוע 3.0 ל' דיזל 200 כ"ס: במחיר של 468,000 שקל
מנוע 3.0 ל' דיזל 250 כ"ס: במחיר של 545,000 שקל
מנוע 3.0 ל' בנזין 400 כ"ס: במחיר של 615,000 שקל

מנועים חזקים ויעילים
דיפנדר 90 מצויד במיטב היצע יחידות הכח של לנד רובר. לדיפנדר 2 יחידות דיזל ואחת מונעת בנזין וכולן עושות שימוש בטכנולוגיית הייבריד קל – MHEV. טכנולוגיית MHEV עושה שימוש במערכת חשמל מתוגברת בזרם 48V, אשר מאפשרת לאגור אנרגיה בעת שהמנוע אינו פועל בעומס. מערכת MHEV מנצלת אנרגיה זו על מנת לכבות את המנוע לפרקי זמן קצרים כאשר אינו נדרש ולתגבר את המנוע כאשר הוא תחת עומס. שימוש בטכנולוגיית MHEV חוסך עד 6% בזיהום האוויר וצריכת הדלק.
מנוע הדיזל החדש לחלוטין של דיפנדר 90 הוא בנפח 3 ליטר, בתצורת 6 טורי ומוצע בהספקים של 200 ו-250 כוחות סוס, עם מומנט של 51 וכ-58 קג"מ, בהתאמה. מדובר בטורבו-דיזל, חלק, נעים ושקט, אשר ביחד עם יחידת Starter-Generator הפועלת בזרם 48V, מאפשר לכבות את המנוע כאשר הרכב עדיין בתנועה במהירות נמוכה ומתקרב לעצירה.
מנוע הבנזין המשרת את דגם P400, גם הוא 6 טורי בנפח 3 ליטר, אך זה מוסיף למגדש הטורבו גם מגדש-על חשמלי, כחלק מטכנולוגיית MHEV. שילוב של רכיבי מערכת ה-48V, מאפשר לנהג לעשות שימוש בעד 14.5 קג"מ של תגבור למנוע הבנזין. דגם P400 מציע לנוהגים בו 400 כוחות סוס ו-56.1 קג"מ.

דיפנדר 90 שטח בוץ

יכולת שטח יוצאת דופן
דיפנדר 90 החדש ינוע בנתיבי שטח שפרצו אבותיו לבית לנד רובר לפני 70 שנה. דיפנדר הקלאסי היה רכב שטח פשוט וקשוח שהגיע לכל מקום בזכות שילוב של גמישות וחוסן. דיפנדר החדש יגיע לאותן פסגות בזכות שימוש בפלטפורמת השטח החסונה ביותר של היצרן (D7x) ובזכות כל הטוב הטכנולוגי, אשר זמין כיום. היסודות עליהם עומדת יכולת השטח הפנומנלית הם מתלי אוויר מתכווננים ומערכת ניהול השטח המתקדמת בעולם – Terrain Response.
בעוד שדיפנדר החדש זמין בעולם גם עם קפיצי ברזל, לישראל הוא מגיע אך ורק עם מתלי אוויר, בהם מחליפות כריות אוויר את קפיצי הברזל. כריות האוויר מספקות חוויית נהיגה של כמעט ריחוף מעל פני השטח, בד בבד עם אפשרויות נרחבות לשנות את גובה הגחון מעל פני השטח, בהתאם לתנאים. השימוש בכריות אוויר כדי לעקוב אחרי פני השטח מאפשר פעולה פרוגרסיבית, אשר מגיבה בעדינות לשיבושי דרך קלים ובחדות לשיבושים כבדים.


מתלי האוויר מאפשרים לנהג לבחור בין מצב כביש, לבין מצב שטח (הגבהה של 75 מ"מ), או במצב נוחות גישה לרכב (Access Mode), בו כלי הרכב יורד ב-4 ס"מ. בעת נסיעה במצב השטח, במידה ומחשב הרכב מזהה כי כלי הרכב תקוע במקומות, המחשב בוחר במצב Extended Mode, אשר מגביה את הגחון ב-35 מ"מ. במצב זה נשארת בחירה בידי הנהג בהגבהה נוספת של 35 מ"מ. בסה"כ מאפשרת המערכת מרווח גחון, אשר עשוי להגיע ליותר מ-35 ס"מ בתנאי קיצון.

Terrain Response היא מערכת ניהול השטח הטובה בעולם, אשר הוצגה על ידי לנד רובר כבר ב-2004 (בדגם דיסקברי III). בדור הנוכחי ועם 17 שנים של פיתוח ויישום, מאפשרת המערכת שליטה במערכות הרכב, על מנת לאפשר לדיפנדר 90 יכולת עבירות פנומנלית. המערכת מתופעלת על ידי חוגה עגולה, באמצעותה בוחר הנהג מצבי ניהול שונים, המתאימים לתנאי שטח שוני כמו בוץ וחריצי קרקע, חול, זחילת סלעים, שלג וכעת גם מצב WADE, לצליחת מעברי מים עד לעומק 90 ס"מ.
מערכת Terrain Response מתאימה את פעילות מערכות הרכב השונות למאפייני השטח, בו נע כלי הרכב. במצב "חול" למשל התגובה לדוושה מהירה וחדה והדיפרנציאלים פתוחים, בעוד במצב "זחילת סלעים" התגובה למצערת עדינה, הדיפרנציאלים נעולים (נעילה מלאה, על ידי מצמדים) ומרווח הגחון הוא במצב "שטח. יכולות השטח מקבלות את התמיכה ההולמת מתיבת העברה, המציעה הילוך כח LOW ביחס העברה 2.93:1.

מערכות בטיחות
דיפנדר 90 מצויד בשורה הראשונה של מערכות בטיחות מתקדמות, אשר סייעו לקבלת ציון של 5 כוכבים במבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP. בין המערכות ניתן למצוא שמירת נתיב אקטיבית, מוניטור ערנות נהג, בקרת שיוט אדפטיבית וזיהוי "שטח מת" (תלוי ברמת הגימור).
מערכות הבטיחות המתקדמות נתמכות על ידי חומרה מתקדמת כמו מערכת בלימה Brake by wire ופלטפורמת הניהול EVA2, אשר תיקח את כלי הרכב של לנד רובר לעבר העידן האוטונומי. מערכת זו זוכה לעדכוני תוכנה דרך האוויר, אשר מתבצעים ללא כניסה למרכז השרות, בקישוריות דרך eSIM, אשר מוטמע במערכת בפס הייצור. קישוריות זו מאפשרת הפעלת מערכות כמו חיוג אוטומטי לשרותי חרום.

נוחות ואבזור
בתא הנוסעים המהודר (עם קריצות עיצוביות לחספוס של דיפנדר) מחכה לשוכני הדיפנדר מערכת המולטימדיה Pivi Pro החדשה, המציעה ממשק משתמש הנהוג בעולם המובייל. Pivi Pro מציגה על גבי מסך בגודל 11.4" מידע עשיר על בידור, ניווט, בקרת אקלים, מידע נהיגה ושטח ותפעול מערכות השטח.
דיפנדר מצויד במערכת מצלמות 360 מעלות חכמה, אשר מציגה את כל סביבת הרכב לרווחת הנהג וגם מספקת התראות חניה מבוססות מצלמה, על מנת להתריע מפני פגיעה בעצמים בסביבת הרכב. בנהיגת שטח מספקות המצלמות מידע עשיר המסייע לנהג בתנועה באזורים צפופים וקשי עבירות, כולל תצוגת "מכסה מנוע שקוף" המדמה זווית מבט של צפיה במתרחש בין הגלגלים הקדמיים.
מתכנני הדיפנדר מבינים שלרכב שטח יכולים להיות שימושים שונים ומגוונים ולכן פיתחו עבורו שלל אביזרים ייעודיים לטובת שימושי שטח ופנאי שונים. לנד רובר מציעה קטלוג נרחב של אביזרים ותוספות ורקחה מביניהם 4 חבילות אבזור, המיועדות לשימושי שטח שונים. בחבילת Explore למשל יש בין השאר שנורקל לטובת הגבהה פתח יניקת האוויר של המנוע ובחבילת Country יש מערכת ניידת לשטיפת ציוד השטח מבוץ ולכלוך.

לנד רובר
מותג לנד רובר נולד כדגם שטח של חברת ROVER באנגליה בשנת 1948 ותוכנן על ידי מוריס ווילקס, על מנת להציע כלי רכב פשוט וחסון לחקלאים. ווילקס עשה שימוש באלומיניום, אשר היה נפוץ בבריטניה של אחרי מלחמת העולם השניה וכך יוצר מרכב הלנד רובר מאלומינים, על גבי שלדת מתכת חסונה. השימוש באלומיניום ממשיך לאפיין את מוצרי לנד רובר עד היום.
לאורך 7 עשורים וארבעה דורות יוצר רכב השטח המיתולוגי והפך לאהוד במיוחד על חקלאים, טיילים, עובדי שטח וצבאות ברחבי העולם. עם השנים קיבל את השם דיפנדר (1985) והפך לחלק מההיצע של היצרן, אשר נפרד מחברת רובר והפך ליצרן פרימיום של רכבי שטח.
כיום לנד רובר מציעה 3 משפחות דגמים: משפחת דיפנדר הרב-שימושית, עם 2 דגמים, משפחת רכבי הפנאי דיסקברי, בה חברים דיסקברי (כינוי חיבה: דיסקו) ודיסקברי ספורט ומשפחת הפאר ריינג' רובר, הכוללת את האיווק, וולאר, ספורט ואת רכב השטח של האצולה הבריטית – ריינג' רובר.