משדרגים את רכב השטח: רגולטור ניפוח אוויר

נגמר הטיול וכולם ממהרים הביתה. עכשיו רק צריך לנפח בחזרה את הצמיגים. איך עושים את זה הכי מהר ויעיל. צפו במערכת שמדריך חברת שבילים, עודד גיל, בנה ברנגלר רוביקון שלו

מאת יואב קווה 11.03.19
https://www.youtube.com/watch?v=idytADAdY88
https://www.youtube.com/watch?v=idytADAdY88

מכירים את הרגע הזה שהטיול נגמר ואתם רוצים להתחפף כמה שיותר מהר הביתה.
אבל – מה לעשות – צריך לנפח שוב את הצמיגים.
באסה.
כל כך באסה שיש כאלה שמראש לא מורידים אוויר.
כל כך באסה שיש כאלה שמדדים על לחץ ניפוח אוויר עד תחנת הדלק הקרובה.
ויש כאלה שבחריצות ושקדנות שולפים את המדחס (קומפרסור) ומנפחים צמיג אחר צמיג.
עודד גיל, מדריך בחברת שבילים, החליט לנקוט בפתרון אחר:
קומפרסור שיושב קבוע בתא המנוע, מחובר לווסת (רגולטור) ומזרים אוויר לכל ארבעת הצמיגים בבת אחת ועוצר בדיוק בלחץ שנקבע מראש – במקרה של גיל והרוביקון שלו, 35 PSI.
"הקומפרסור", מסביר גיל, "הוא מתוצרת חברת VIAIR דגם 444C. המדחס שואב את האוויר מתוך תא הנוסעים (אוויר קריר ונקי יחסית לזה שנמצא בתא המנוע).

לחסוך זמן. עודד גיל והרוביקון המשופצר

לחסוך זמן. עודד גיל והרוביקון המשופצר

ההפעלה בעזרת מתג פנימי – שורת פקדים בחיבור בין השמשה הקדמית לתקרת הרכב.
צינור האוויר מתחבר לווסת שמכוונן מראש על 35 PSI – זהו כיוונון עדין וחד פעמי. אם אני רוצה לנפח בלחץ אחר, למשל לרכב אחר, יש יציאה נוספת של אוויר מתוך המערכת.
למדחס מחובר ממסר (Relay) שתפקידו לקטוע את החשמל ברגע שלחץ הניפוח עובר את ה-165 PSI. כלומר לא מספיק שהרגולטור עוצר. המדחס ממשיך לעבוד. מצטבר לחץ ואז מתבצע CUT OFF של החשמל.
כל תהליך הניפוח מ-20 PSI ל-35 PSI לוקח פחות מארבע דקות לכל ארבעת הצמיגים בבת אחת. הוורסיה הבאה שאני מתכנת למערכת תהיה ליד כל גלגל כניסה של צינור אוויר לרכב וכך לא אצטרך להתעסק עם צינורות אוויר ארוכים ומסורבלים יחסית".