החשמל מגיע לשטח, ובחכמה

10.01.21

איווק PHEV 2021, צילום: יחצ חול

כשהיינו קטנים, היה שלט מעל חלון הראווה של חנויות החשמל "יותר חשמל פחות עמל". כיום זה "יותר חשמל פחות דלק, יותר שקט ופחות זיהום אויר". לא משנה מאיזה כיוון מסתכלים על זה, החשמל למדבר או המדבר המקבל חיבור לחשמל, זה מה שמבשרת חשיפת שני דיגמי המכוניות איווק פלאג אין ודיסקברי ספורט פלאג אין לבית לנד רובר. 

שני דגמים אלו משלימים קשת רחבה של משפחת לנד רובר המקבלת הנעה משולבת PHEV (plug-in hybrid electric vehicle = היברידית עם יכולת טעינה חיצונית) מהצד הנמוך של סקאלת המחירים, לעומת דיגמי העל של הריינג' רובר וריינג' רובר ספורט בגרסת ה-PHEV, אשר עשו עליה כבר לפני שנתיים.

בשנת הדגם הבאה צפויות לנחות כאן גם גירסאות ההיבריד של הוולאר והדיפנדר ולאחר מכן גם דיסקברי פלאג-אין, להשלמת הפורטפוליו של חברת לנד רובר.  

המכוניות עמוסות בשלל טכנולוגיה חדשנית כמקובל במשפחה, אך כאן החידוש המשמעותי נמצא לא רק "מתחת למכסה המנוע" אלא מתחת לכלל גוף המכונית, קדימה ואחורה. 

אז איך מניעים מכונית בתצורת 4X4  ללא גל הינע העובר מתחת לריצפת המכונית לכל אורכה?

מהנדסי לנד רובר יצרו כאן גישה חדשנית ויעילה.

מרכיבים מעל זוג הגלגלים הקדמיים יחידת כח חדשה של 3 צילינדרים בשרניים בנפח 1500 סמ"ק, המספקים 200 כ"ס, ומעל זוג הגלגלים האחוריים יחידת כח חשמלית המוסיפה 109 כ"ס ומקבלים 309 כ"ס ובסה"כ 54 קג"מ(!!!) המזניקים את הרכב, שמשקלו מעל 2 טון, מאפס למאה בכ-6.4 שניות. התצורה המשולבת של חשמל + בנזין תורמת לצריכת דלק מוצהרת של 2ליטר/למאה ק"מ, (עפ"י נתוני יצרן, אם יוצאים לדרך עם סוללה טעונה במלואה) בעזרת גיר בעל 8 הילוכים.

הסוללה הממוקמת מתחת למושבים האחוריים, מאפשרת לרכבים לנוע כ-60 ק"מ עד לשילובו של מנוע הבנזין.

כדי לאפשר עבודה ממושכת בשטח, הוסיפו מהנדסי לנד רובר גנרטור פנימי, המניע את הגלגלים האחוריים (דרך המצבר) ובכך מבטיח תגובה מיטבית ובלתי מוגבלת לשטח, בניהול מערכת ה-TERRAIN RESPONSE בעלת 4 מצבים, הידועה ביעילותה. 

גירסת הפלאג-אין מגיעה בתצורת 5 מושבים (צריך מקום לכלל מכלולי החשמל) ברמות גימור S  ו-S PLUS  לדיסקברי ספורט וברמת הגימור S PLUS  לדגם איווק. לכל הדגמים חישוקי "18, וצמיגי 235/60.

הרכבים מצויידים בשלל אמצעי בטיחות, מסכים גדולים ושקעי USB בכל שורות המושבים. הבשורה של היבואן במסגרת שיפור השירות ללקוחות החברה, היא בפיתוח מרכז עזרה ותמיכה אשר בעזרת אפליקציית לקוחות מתקדמת, תציג מפת עמדות הטענה בפריסה ארצית ותאפשר עדכון גרסאות תוכנה מרחוק באמצעות טכנולוגיית SOTA המתקדמת (SOFTWARE OVER THE AIR). 

השילוב המוצלח של מנוע יעיל, בתצורה 4X2 או 4X4 לנסיעה עירונית, קדמית (בנזין) או אחורית (חשמלי), עם אפשרות בקרה, אוטומטית או ידנית, של הרכב להכתבת מצבי פעולה חסכונית, או ספורטיבית, יכולת שטח יעלה מאד של 4X4, נוחות נסיעה וטכנולוגיה מתקדמת, יצרו כאן שילוב מעולה. ואם הנסיעה היומית שלכם היא בטווח של כ-25 ק"מ לכל כיוון, הרי שבעזרת הטעינה החשמלית המקדמית, תגיעו לתחנת הדלק מדי פעם, רק למילוי אויר בגלגלים, אם המערכת לבדיקת לחץ האויר בצמיגים תתן לכם התראה על כך.  

שני הדגמים הללו, האיווק עם הנטייה העירונית יותר, והדיסקברי ספורט עם הקריצה יותר לשטח ובעל מרחב פנימי גדול יותר, עושים את השילוב המנצח, הן בעיר והן בשטח, שאחד לא בא על חשבון השני, ובכך מאפשרים להנות משני העולמות.   

יהיה מעניין לקחת את הרכב לנסיעה בשטח ולאתגר את שלל הטכנולוגיה בתנאי דרך מגוונים.

השקת משפחת פלאג אין של לנד רובר 2021, צילום: יחצ חול