מבן שמן ללטרון
נגמרו התירוצים. מסלול טיול שמתאים לרכב כביש-שטח רך, ממש במרכז הארץ
-
אזור:
הרי ירושלים והשפלה -
אורך:
20 ק"מ -
משך:
5 שעות -
עונה מומלצת:
אביב, קיץ, סתיו, חורף -
מגבלות שטחי אש:
אין מגבלה. ניתן לטייל בכל ימות השבוע
עלייך להיות רשום כדי לצפות
בהמשך הכתבה
יש לכם מיצובישי אאוטלנדר, טויוטה ראב4, סובארו XV? יש לכם יונדאי ix35, קיה ספורטאז', מאזדה CX5? יאללה, נגמרו התירוצים. הנה מסלול מעולה בשבילכם. קרוב למרכז הארץ, פשוט לניווט, קל לנהיגה ועם זאת לא משעמם מדי.
אז לדרך.
נקודת ההתחלה היא מצפה מודיעין, בכניסה הראשית ליער בן שמן, מכיוון כביש 443. מאפסים את מד המרחק מייד אחרי הפנייה מכביש 443.
המסלול המלא מופיע בספר מסלולי הטיול לרכב שטח מאת יואב קווה.
להזמנת הספר במחיר מיוחד לחברי האתר >> "ספר מסלולים 4X4"
קורס נהיגת שטח עם יואב קווה - למתחילים ומתקדמים
: איפה המסלול באתר?
אמרת בפוד שאפשר לראות את המסלול באתר, באתי לאתר.. אין פה מסלול זה מוביל לרכישה אפשר בבקשה לשתף את המסלול ? אפילו קובץ לעמוד ענן \ אופרוד יועיל. תודה
: עדיין חסום?
מישהו יכול לעדכן אם עדיין חסום?
: Xv
אז יש מחסום בדרך או שלא
יואב קווה:
ככל הידוע לנו לא חסום
Dubis: המסלול עדיין חסום?
האם ידוע אם המסלול עדיין חסום? שער? המעבר מתחת לכביש 1?
avisal51: המסלול חסום
בשל עבודות של רכבת ישראל יש שער חסור שלא מאפשר להמשיך בדרך בערך במחצית המסלול.
Semyon: סובארו פורסטר
המעבר מתחת לכביש 1 עדיין סגור.6.02.16
Stastyle: שברולט טריילבלייזר - סוף ינואר 2016
מסלול נחמד ביותר! לא מעט בוץ והרבה כיף. העלייה לתל גמזו מעט לא ברורה עקב ריבוי שבילים בסביבה (יצא שעליתי מה"דרך האתגרית" שמצויינת בהמשך כשיורדים מתל גמזו). מספר מקומות לא נראים עבירים באופן שלא יגרד/יפגע בתחתית הרכב לג'יפונים רכים ולא מוגבהים, והיו מקומות שגם אני גירדתי איזה סלע (ואני מוגבה). חשוב לציין שנכון ליום כתיבת התגובה - 29.1.16 - המעבר במנהרה מתחת לכביש 1 סגור עקב שיפוצים! כתוב שהעבודות יסתיימו עד לפני שבוע (21.1), אבל לא נראה שזז שם משהו, כרגע חסום. אנחנו המשכנו במקביל לכביש אחד בשולי השדות עד לפארק איילון-קנדה (דרך בוצית ומהנה). תודה!
shaibn: פורסטר XS - נובמבר 2015
אחלה מסלול, מאוד נהננו. אין לי נסיון בשטח ובכל זאת היה כיף ולא קשה. בקטע של "נוסעים לגיחה לתל גמזו" הסתבכנו. הגענו לפיצול והעליה במזלג ימינה היתה בילתי עבירה בשבילי. אולי כי אין לי נסיון, אבל המדרגות שם נראות לחלוטין בילתי עבירות לפורסטר. ויתרנו על תל גמזו והמשכנו הלאה. הק"מ בספר כשמגיעים לשער בקר מול מבנה קבוצת טובול לא נכון. רשום שם 1.0ק"מ וזה אחרי שכבר הגענו ל 1.8ק"מ ומיד אחר יש 2.2ק"מ. כנראה שהכוונה היתה ל- 2.0 ק"מ. אחרון חביב, זוכרים את הסופה הנוראית שהיתה והגשמים שהגיעו אחריה? אז זה כנראה מה גרם לנו לחזור על עיקבותינו ממש בסוף המסלול, שצריך לעבור מתחת לכביש 1 (3 ק"מ עוברים במנהרה קצרה מתחת לכביש 1). לא רק שיש שם שלולית בוץ גדולה ושלא נראה שיש לפורסטר סיכוי לצלוח אותה. גם בצד השני יש שלולית שאי אפשר לאמוד אותה עד שלא חולפים על הראשונה. פה אמרנו פוס, 180 מעלות ושחזרנו לכביש שממנו פנינו ימינה למצפה משה, שמתי WAZE חזרה הביתה. חוץ מזה, אחלה מסלול! תודה!
אורח: עשינו את המסלול היום בפורסטר
שום בעיה. סיפור דרך מדוייק וברור
אורח: לא תהיה בעיה - אלא אם כן גשום ובוצי.
במקרה כזה החלקים האחרונים של המסלול יהיו בלתי עבירים.
בהצלחה!
אורח: רכב שטח רך?
למסלול הזה מיצובישי מגה מגנום 2006 (הגרסא הקודמת של ההאנטר L200) שההנעה הקדמית לא עבדה לנו פעם קודמת בחול אבל עם הילוך כוח אם אני לא טועה מתאים למסלול הזה? אנחנו לא מתכוונים לעשות את כל המסלול רק חלק של איזה חצי שעה יש המלצות לאיזה קטע כדאי? בבקשה תשובה כמה שיותר מהר כי אנחנו רוצים לצאת...
יואב: רכב שטח רך?
למסלול הנוכחי דרושה הנעה לכל הגלגלים - 4x4. לא חייבים הילוכים כוח.
מישהו: רכב שטח רך?
אאוטלנדר החדש עם הנעה קדמית בלבד נחשב בהגדרה?
אורח: עדכון למסלול מנוב' 2014
היינו במסלול ביום שישי האחרון (21/11/2014) והיה מהנה ביותר- ההכוונות ממש ברורות!
שרון: מסלול מהנה ביותר .
לא להתבלבל ולהכנס בכניסה הראשית ולא בדרומית
אורח: נכון לאוגוסט 2014 - אין עדכונים למסלול.
במידה שיש לכם עדכון, אנא שתפו בתגובה כאן באתר. תודה רבה מראש, יואב