רכב שטח קשוח
מהו רכב כביש-שטח "קשוח" ואילו דגמים מומלצים?
רכב שטח או טנדר עם הנעה לכל הגלגלים ותיבת העברה שמאפשרת שילוב של "הילוכי כוח" עם יחס העברה נמוך ("Low"). דוגמאות: טויוטה לנדקרוזר, מיצובישי פאג'רו, סוזוקי ג'ימני, ג'יפ רנגלר, לנדרובר דיסקברי.
כביש-שטח קשוח למחצה
זאת הקבוצה של סוזוקי גרנד ויטארה. יש לו תיבת העברה עם הילוך כוח לזחילה. הוא משווק בשתי גרסאות: קצר (3 דלתות) או ארוך (5 דלתות). הגרסה הארוכה סובל מחיסרון חמור אחד – מרווח גחון מצומצם. זה מחייב, ממש מחייב, הגבהה. אחרי שמגביהים אותו בשני אינצ'ים הופך הוויטארה לרכב כביש-שטח עם יכולת עבירות טובה למדי, בעיקר בזכות מערכת בקרת משיכה יעילה.
כביש-שטח קשוח בגודל מלא
מצוידים בדרך כלל במנועי דיזל ומציעים יכולת שטח טובה. ניסאן טראנו ואיסוזו טרופר התחילו את מהפכת ה"ג'יפים" בישראל. מאוחר יותר הצטרפו מיצובישי פאג'רו וטויוטה לנדקרוזר. לחלק מהכלים יש גם גרסאות קצרות, שמתאימות לצעירים/מבוגרים אבל לא למשפחות.
רכבי שטח
מה שטוב בכביש, רע בשטח, ובקבוצה הזאת מדובר במקרה ההפוך. רכבי השטח בנויים לעבודת שטח ובכביש הם הרבה פחות מפנקים. העניין הוא שהקבוצה הזאת הולכת ונכחדת. השיווק של לנדרובר דיפנדר (הקלאסי), ניסאן פטרול והאמר H3 כבר הופסק. מי נשאר? ג'יפ רנגלר (קחו את האנלימיטד), פורד ברונקו וסוזוקי ג'ימני. אלה מצוינים בשטח כמות שהם, גם ללא שיפורים.
יואב קווה:
יכולת טובה למדי נעילה אחורית תשפר משמעותית.
Leyfirer: יונדאי טאראקן 2.9 דיזל
שלום! מה דעתכם על יכולות שטך של יונדאי טאראקן, מנוע דיזל טורבו 2.9 ל', יש מיגון תחתון אבל ללא הגבהה? תודה