רכבי הכביש-שטח החדשים הכי טובים ל..שטח
מתלבטים מה לבחור? להלן סקירה - חמשת רכבי הכביש-שטח החדשים הכי טובים לשטח
אתם רוצים רכב חדש. אתם רוצים רכב חדש, גבוה, מרשים שישרת אתכם ביומיום אבל ייקח אתכם בסוף שבוע לשטח. מין חיה דו-שימושית. חברים אומרים לכם – עזבו שטויות, קחו "פרייבט" ושימו בצד, לטיולי שטח בלבד, איסוזו טרופר / ניסאן טראנו / לנדקרוזר או פאג'רו ישנים. אבל אתם עקשניים, יש לכם תקציב, רוצים גם כביש וגם שטח ושיהיה הכי טוב שאפשר. אז הנה, בשבילכם, סקירה השוואתית: חמשת ה-SUV החדשים הכי טובים לשטח + כמה אופציות נוספות
ג'יפ רנגלר
מחיר: 267,000 שקל (גרסת unlimited)
ציון שטח: 5/5
ציון כביש: 2/5
חוות דעת ומפרט טכני מלא – ג'יפ רנגלר
יש רק ג'יפ אחד שמותר לקרוא לו ג'יפ – ג'יפ רנגלר. שלדת סולם, שני סרנים חיים ומהלך מתלה מכובד. ג'יפ רנגלר, כבר שנים, הוא רכב שטח רציני שתוכנן לעשות עבודת שטח. קחו אחד כזה, ישר מהניילונים, וצאו לסכיני דימונה, מעלה עשוש ואתם יודעים מה, גם למעלה ורדית. רוצים יותר? חולמים על כמריר? תשקיעו 20,000 עד 200,000 שקל, תחליפו קפיצים, בולמים, גלגלים, צמיגים, סרנים ויחסי העברה, תתקינו נעילות רוחביות אחורית וקדמית והוא ייקח אתכם על גבו (המפלצתי) כמעט לכל נקודה במפה. עולם השיפורים של רנגלר הוא בלתי מוגבל ותלוי רק בעומק הכיס, גודל השיגעון שיאחז בכם והסבלנות של האשה.
חסרונות: שתיין בנזין כרוני, מיושן, ספרטני, נוראי בכביש. הגרסה הארוכה, 4 דלתות (UNLIMITED) נמוכה מדי ומחייבת הגבהה, הגרסה הקצרה (שתי דלתות) קשיחה, עצבנית ולא נוחה. קחו את ה-UNLIMITED.
>> חדשים בשטח? קראו את המדריך לקניית 4X4 לנהג המתחיל בשטח
סוזוקי ג'ימני
מחיר: 119,900 שקל
ציון שטח: 5/5
ציון כביש: 2/5
חוות דעת ומפרט טכני מלא – סוזוקי ג'ימני
מה חדש בסוזוקי ג'ימני החדש? תודה לאל, כמעט כלום. זו אותה תצורה של שלדת סולם ושני סרנים חיים. זו אותה עז הרים. אבל הפעם עם בקרת יציבות אלקטרונית (ESP), שהחוק מחייב. המערכת הזאת, במקרה של החלקה בכביש, יודעת להפעיל עצמאית את הבלמים להחזיר את הרכב לנתיב. מאותה מערכת נגזרת בקרת משיכה אלקטרונית (TRACTION CONTROL), שמסייעת לנו בשטח: בולמת גלגלים שמסתחררים/מפרפרים ללא אחיזה וכך מאלצת את הדיפרנציאלים הרוחביים להעביר כוח אל הצמיגים שאוחזים בקרקע. המערכת בג'ימני מתגברת על הצלבות כל עוד ההתנגדות ודרגת הקושי לא גבוהות במיוחד. בקיצור, אל תבנו עליה יותר מדי. מה שחשוב הן התכונות הבסיסיות של ג'ימני – השלדה, הסרנים והמתלים – אלה היו ונשארו מקצועיים. קחו ג'ימני חדש ישר מהניילונים וצאו לציר המצלעות.
חסרונות: מיושן, קופצני, חלש ואיטי בכביש – מגיע בקושי ל-110 קמ"ש. שיפורים הכרחיים: צמיגים. שיפורים רצויים: קפיצים ובולמי זעזועים.
טויוטה לנדקרוזר
מחיר: 370,000 שקל (גרסת LUXURY)
ציון שטח: 4/5
ציון כביש: 4/5
חוות דעת ומפרט טכני מלא – טויוטה לנדקרוזר
אנחנו כמובן מדברים על לנדקרוזר 150, הדור שהפציע בשנת 2009 ועבר לפני כשנה וחצי מתיחת פנים קטנה. התצורה מסורתית, שמרנית וטובה: שלדת סולם, סרן אחורי חי. והמסורת הזאת עובדת. לנדקרוזר יעיל מאוד בשטח, לא מצליב יותר מדי, אוחז בקרקע בדבקות, גם עם הצמיגים המקוריים שהם, איך לומר, בינוניים מינוס. אין נעילה אחורית אבל יש בקרת משיכה שפועלת היטב.
לנדקרוזר בנוי למופת ומשרה ביטחון. הוא עמיד וחזק ומבוקש אש. סעו בו כל היום וכל הלילה ואחרי חמש שנים עם 300 אלף קילומטרים על השעון תבקשו "20 אלף מעל המחירון" וגם תקבלו.
חסרונות: יקר, לא כולם מתחברים לתדמית שלו, הדיזל לא מלוטש כמו מנועי דיזל אירופאיים.
שיפורים נדרשים: למסלולי שטח קשים חייבים להגביה אותו. אולדמן האוסטרליים מציעים קיט מצוין שגם מרסן את תנודות הגוף של הרכב ושומר על נוחות הנסיעה.
לנדרובר דיסקברי 4
מחיר: 448,000 (גרסת S)
ציון שטח: 3.5/5
ציון כביש: 4.5/5
חוות דעת ומפרט טכני מלא – לנדרובר דיסקברי
לאציל הבריטי יש מראה הדור ונימוסי כביש מצוינים. הוא מרווח, מפואר ונותן תחושה ייחודית. וכשמגיעים לשטח מתברר שהוא סוג של ג'יימס בונד. כמה כפתורים נלחצים והפלא הזה מתרומם לאוויר, מתרחק מהקרקע ומציג מערכת בקרת משיכה מופלאה ויכולת מיוחדת במינה למצוץ כל גרם של חיכוך מהקרקע. קחו דיסקו 4 שכזה – עם צמיגי 19 אינץ' חתך 55 המקוריים, שנראים, מתנהגים (ונקרעים!) כמו צמיגי כביש – למסלול נחל צין תחתון והוא יעשה את כל הדרך לגבי שיש, כולל כל המעלות והמורדות, בלי לשפשף את קצה הפגוש, בלי להעלות ענן אבק ובלי להזיע. דיסקברי 4 הוא מין לורנס איש ערב שכזה.
יש לו תדמית אריסטוקרטית הרבה יותר מטויוטה לנדקרוזר והוא באמת מוצלח גם בכביש וגם בשטח.
חסרונות: יקר לרכישה ואחזקה, איכות חומרים לא מעולה (עלול להתבלות די במהירות), בחלוף השנים עלול לסבול מבעיות אמינות. וחוץ מזה, קשה עד בלתי אפשרי להשיג צמיגי שטח נורמליים. לצמיגים המקוריים יש דופן נמוכה והם נקרעים בקלות מרגיזה.
>> חדשים בשטח? קראו את המדריך לקניית 4X4 לנהג המתחיל בשטח
מיצובישי פאג'רו
מחיר: 322,000 שקל (גרסת DESERT)
ציון שטח: 3/5
ציון כביש: 4/5
חוות דעת ומפרט טכני מלא – מיצובישי פאג'רו
עבר לאחרונה מתיחת פנים פלוס קמפיין פרסומי תחת הסלוגן "פאג'רואיזם". זה לא באמת רכב חדש, רק מתיחת פנים קטנטנה. פאג'רו BK מציע שלדה אחודה ומתלים נפרדים. התצורה הזאת עושה טוב בכביש ובדרכי עפר. פאג'רו מציע ניחוח ראלי ספורטיבי ובאמת מזמין דהירת שבילים מהירה (גם עם הקפיצים/בולמים המקוריים). בשטח טכני הוא מצליב בקלות מרגיזה. הצמיגים שלו, על כל צעד ושעל, עולים לאוויר ומאבדים קשר עם האדמה. מערכת בקרת משיכה פותרת בדרך כלל את הבעיה. במקרים מיוחדים אפשר ללחוץ על הכפתור הסודי, R/D LOCK, ולקבל נעילה חשמלית של הדיפרנציאל הרוחבי אחורי.
חסרונות: איכות בנייה וחומרים ברמה נמוכה יותר מזה של לנדקרוזר, מנוע דיזל לא מלוטש בהשוואה לדיזלים אירופאיים (מתי היפניים יעשו דיזל כמו שצריך?). שיפורים הכרחיים: צמיגים, הגבהה (קפיצים ובולמים).
– – – ולא לשכוח את >>>
סוזוקי ויטארה קצר – חמוד בכביש ובשטח, שתיין דלק, מתחלף עוד השנה בדגם "פרייבטי" לגמרי. ציון שטח: 3/5
סוזוקי ויטארה ארוך – מרווח גחון נמוך לשטח קשה. גם אחרי הגבהה הוא די נמוך. מערכת בקרת משיכה יעילה. ציון שטח: 2.5/5
סאנגיונג רקסטון – תמורה מצוינת למחיר, שלדת סולם וסרן חי. חובה הגבהה. ציון שטח: 3/5
דאצ'יה דאסטר – מחיר רכישה אטרקטיבי, גיר ידני בלבד, מנוע דיזל חסכוני מצוין, מפתיע בשטח, קצת מתנדנד. חובה להחליף בולמים/קפיצים. ציון שטח: 2/5
ג'יפ גרנד צ'רוקי – הדור החדש משוכלל, מפנק בכביש אבל בהשוואה לעבר קצת פחות מוצלח בשטח. יש פוטנציאל שיפורים. ציון שטח: 2.5/5.
קריאה נוספת:
1. ה-4X4 המומלץ ביותר לנהג המתחיל בשטח
2. לחוות דעת של יואב קווה על כל דגמי הכביש-שטח בישראל > רכבי כביש-שטח
taltr1: פאג'רו
הבעיה שהפסיקו לייצר אותו
Pinki: פאג'רו
איכות בניה ירודה? מה אתה צוחק עליי? יש לי פ'אגרו שני (שניהם BK) , איכות בניה ועיצוב ששמים בכיס את האחר הידוע המפורסם, זה עם יחסי הציבור של בר רפאלי. בשטח עושה הכל בשקט ובגאון גם אם מצליב ביתר קלות בגלל השלדה האחודה. אצלי הוא מוגבה מעט עם מיגון מלא וצמיגי 50X50 . אחלה בשטח. בכביש - אין לו אף מתחרה בנוחות בזריזות ובבטיחות הנסיעה על הכביש, מבין רכבי השטח באותו סדר גודל. אה, כן...אני משוחד. מה לעשות, אבל זו האמת. אגב, סוזוקי גראנד ויטארה הוא הג'יפ ג'יפון הכי גיבור שאני מכיר. עם נהג טוב ומעט הגבהה - אחלה רכב שטח שיש.
yochaytzur: סובארו xv או פורסטר או אאוטבק
כל הרכבים יקרים להחריד, או קטנים מדי, או רומנים... סובארו היא היצרן היחיד שמציע דגמי שטח במחיר שפוי, במספר גדלים ותקציבים. יכולת הכביש מצויינת, ובשטח? אז נכון שזה לא רנגלר ולא קרוזר. אבל - וזה מנסיון בעשרות טיולים - הרכבים האלו יקחו את המשפחה חובבת הטיולים ל 90 אחוז מהמסלולים בארץ. לתמונות חפשו את מועדוני השטח של סובארו בפייסבוק (יש מספר מועדונים) ותראו לאן אפשר לקחת את הרכבים האלו.
kanyas: חוות דעת
מאוד לא מסכים עם חוות הדעת שלך בכל הכבוד . 1. הלנד קרוזר גיפ גרוע בשטח מתפרק בנסיעות קשות וכבר קרה לחבר שניתק את הציר האחורי ועוד כל מני שבירות שלא מתאימות ללנד קרוזר המפואר . הסדרה 150 מתאימה ליפיופים של צפון תל אביב . איך ברכב עם עבר כל כך מפואר אין נעילת דיפינציאל . מנוע מרעיש מאוד ולא נעים איכות חומרים גרועה מאוד , כסאות אחוריים בלתי נסבלים בקיצור רכב לא חיבים ללכת עם העדר ורק העדר שלא מבין דבר ברכבי שטח מסכים לשלם מעל מחירון . לגבי הדסקברי 4 יש לך טעות חמורה זה רכב שיודע לעשות הכל ובאלגנטיות רבה רכב מאוד נוח בכביש ולא מבייש את הטובים בקטגוריה עולה על רבים מהם בקלות . נכון יש בעייה עם הצמיגים וביחוד גודל הצמיגים בגלל שהרכב עולה ויורד על כריות אוויר נוצרת מגבלה חמורה בבחירת הצמיג המתאים וקשה להשיג את המידה המיוחלת בארץ . מבחינתי הדסקברי מקבל 4/5 והלנדקרוזר 3/5 גם כי הייתי מצפה מטויוטה קצת יותר עם כל הנסיון שלהם ברכבי שטח מעולים . תודה . מומו קניאס עם כבר למעלה ממליון וחצי ק"מ בנהיגת שטח .
ro2712: היום אין כבר רכב שטח
בכתבה כל הרכבים הם במחירי של 265.000 שח ללא שיפור בכלל הגימיני הוא רכב קטן למשפחה ולאנשים גדולים (אבל יכולות מדהימות)