בשבילים -הבלוג של יואב - שבילים – המאגר הישראלי למסלולי 4X4

בשבילים -הבלוג של יואב

יואב קווה מטייל בשבילים ומביא לכם צילומים, סרטונים וסיפורים מהשטח


תיקון פנצ'ר בשטח

כך תתקנו פנצ'ר בשטח, תחסכו זמן ולא תצטרכו להרים את הרכב ולהסיר את הגלגל. ערכת תולעים לתיקון נקרים

יואב קווה, 30/11/2020

פנצ'ר (נקר) הוא התקלה / תקיעה השכיחה ביותר בשטח.
זה קורה בגלל נהיגה בחוסר תשומת לב, צמיגי כביש עדינים, לחץ ניפוח לא נכון ועוד.


לצפיה בסרטון, לחצו על התמונה

הפתרון המתבקש הוא להחליף גלגל.
לא תמיד זה הפתרון הנכון או האפשרי.
יש כלי רכב שהגלגל החלופי הוא מסוג "חוסך מקום" – צמיג דק במיוחד שלא מתאים לנהיגת שטח.
יש מקרים שבהם יש שני פנצ'רים וכבר השתמשנו בגלגל החלופי.
יש מקרים שאנחנו לא מצליחים לפתוח את הגוז'ונים של הגלגל ולהסיר אותו (זה קורה, אגב, בד"כ הגלל שהפנצ'ר מאכער, צמיגאי, הידק חזק מדי את הברגים).
הפתרון למקרים אלה הוא לתקן את הפנצ'ר בעזרת ערכת תולעים.

חדש! טיול שמשלב ניווט עצמי בשטח. כל הפרטים כאן >>

יש מי שקורא להם נחשי גומי.
מדובר בחתיכות גומי כתומות דביקות שאנחנו תוחבים בכוח לתוך החור בצמיג – בד"ג מדובר בחור בדופן הצמיג (זהו החלק הפגיע ביותר בצמיג).
לחץ הניפוח מחזיק את התולעת במקום ואם עושים את זה נכון, האוויר לא יברח.
שימו לב שמדובר רק בפתרון זמני – אסור לנסוע בכביש עם תולעת גומי שכזאת ובכל מקרה דינו של צמיג שנחתך בדופן הוא להיזרק לפח.

מתאמנים בתולעים

אימון לשימוש בתולעים לתיקון נקר בדופן

כמה דגשים לגבי עבודה עם ערכת תולעים:
1. במידה שהחור צר, יש להרחיב אותו עם המקדח שמצורף לערכה.
2. יש לוודא שהצמיג מנופח, אפילו חלקית, אחרת השתלת התולעת לא תחזיק מעמד – צריך לחץ ניפוח שיחזיק אותה במקום.
3. שימו לב לא להכניס את התולעת עמוק מדי – היא עלולה להיבלע בתוך הצמיג.
4. כששולפים החוצה את המוליך, יש להדק את קצוות התולעת – אחרת עלולה להישלף החוצה עם המוליך.
5. אם הקצוות של התולעת, שנשארו בחוץ, ארוכים מדי – קצצו אותם מעט עם סכין.
6. בודקים אם עדיין יש חור בעזרת מים, רצוי עם סבון, ששופכים על החור.
7. אם יש בועות, כנראה שלא עשינו עבודה מספיק טובה או אולי צריך להכניס עוד תולעת או שתיים.
8. כדאי להשיג חישוק וצמיג משומש ולהתאמן.

חדש! לנהגים מתקדמים –
טיול שמשלב נהיגה וניווט

כל הפרטים כאן >>

בהצלחה!
להתראות בשטח,
שלכם יואב

>> פוסטים קודמים <<

טויוטה לנדקרוזר 2021 – יותר סוסים, יותר כסף

9/11/2020
טויוטה לנדקרוזר שטח חציית מים
לכבוד 2021 זכה טויוטה לנדקרוזר במתיחת פנים. הבשורה העיקרית: 204 כ"ס במקום 177 כ"ס. שדרוג נרשם גם במערכות הבטיחות. למרבה הצער הדגם התייקר (עוד) יותר  [המשך...]  

לנדרובר דיפנדר החדש – מבחן שטח

30/9/2020
לנדרובר דיפנדר מבחן שטח
במציאות הוא הרבה יותר מרשים מאשר בתמונות: גדול, חסון, מתקדם. דיפנדר החדש הוא לא מחוות רטרו לדור הישן אלא צעד חשוב קדימה שאולי ינגוס במכירות של דיסקברי 5 אבל בשורה התחתונה - זהו רכב כביש-שטח שיקסום ...  [המשך...]  

סאניונג רקסטון מבחן שטח

7/9/2020
סאניונג רקסטון מבחן שטח
התצורה מעוררת כבוד: שלדת סולם וסרן אחורי חי. המנוע חזק ובריא: 181 כ"ס, 43 קג"מ ו-7 הילוכים. המחיר: החל מ-244,900 שקל. האם סאניונג רקסטון החדש יכול להוות תחליף אמיתי וזול לטויוטה לנדקרוזר?  [המשך...]  

ריינג' רובר מבחן שטח – זהירות, מלכה לפניך

17/8/2020
ריינג' רובר
למה להסתפק בלנדקרוזר/פאג'רו כמו של כולם אם באותו סכום אפשר לשים את היד על ריינג' רובר מלכותי?!  [המשך...]  

מיצובישי טריטון החדש מבחן שטח

20/7/2020
עיצוב חדש (ומרשים), מנוע מוקטן (וחסכוני) ובתוספת של 20,000 שקל תקבלו מתלים משופרים, מיגון גחון, צמיגי שטח ועוד.  [המשך...]  

מוסמך שטח מחזור 9 – סיימנו!

13/7/2020
מוסמך שטח מחזור 9
קורס "מוסמך שטח" להכשרת מובילי קבוצות, מחזור 9, סיים בהצלחה את ההכשרה  [המשך...]  

שפאלות מתכת במבחן

29/6/2020
אביזר חילוץ עצמי מצוין לחולות ובוץ. אבל מה לגבי מעבר סלעים? האם שפאלה יכולה לשמש גשר? מוצר חדש מבית EXTRIP במבחן  [המשך...]  

שאקל סינתטי מול שאקל מתכת

15/6/2020
שאקל סינטתי השוואה שאקל מתכת קשיח
הם נראים כמו צעצוע אבל בפועל עומדים בעומסים אדירים. קבלו את השאקלים הסינטתיים - בטיחותיים, קלילים, ורסטיליים ומתאימים לשימוש באוזני גרירה בגדלים שונים. ומה החסרונות?  [המשך...]  

מקרר לרכב שטח

1/6/2020
הוא יקר, כבד ותופס הרבה מקום - אבל לפינוק הזה קל להתמכר. מקרר לרכב שטח - כך תבחרו מקרר פלוס כמה טיפים חשובים  [המשך...]  




Call Now Buttonשבילים 4X4
צור קשר