בלוג שבילים - שבילים – המאגר הישראלי למסלולי 4X4

בלוג שבילים

סיכום כל הטיולים והאירועים של "שבילים 4X4"

27-12-18 מועדון יום ה' יוצא שוב לשטח – והפעם נחלי סדום ופרס

27/12/2018

מועדון יום ה' יוצא שוב לדרך…. והפעם יצאה החבורה לאזור דרום מדבר יהודה לנחל סדום המפותל (קישור למסלול "נחל חימר – המסוע – גבי פרס") וסיומו בגבי פרס המדהימים ביופיים. את הטיול הוביל עודד גיל מוסמך שטח של "שבילים 4X4".

"לזה קוראים טיול דינאמי… במקום מזג אוויר סוער קיבלנו שמש חורפית נהדרת לכל אורך הדרך, במקום טיול שבילים רך משכנו ג'יפאים אמיצים בכננות.
התחלנו בנחל סדום, שייטנו על החול/מלח הרך באינספור פיתולים, שמענו סיפורי מקרא על לוט, אשתו ובנותיו והכרנו את ההיסטוריה המפוארת של ההר. לאחר נסיעת כביש קצרה, נכנסנו דרך הערוץ של נחל פרס עד הגבים המלאים מים, משם המשכנו לציר מסוע הפוספטים לכיוון דימונה, לא לפני שעלינו בגבורה את מעלה צורים. לקראת ערב ומעט לאחר רדת החשכה יצאנו מהשטח, עייפים אך מרוצים ;)"

>> פוסטים קודמים <<

22/12/18 שבת שמשית של דצמבר במרסבא

עודד גיל, מוסמך שטח של "שבילים 4X4" יצא בראש מועדון יום ה' לטיול בראש שקט לדרום מדבר יהודה - נחלי סדום ופרס

22/12/2018
מרסבא
בשבת (22.12.18) בבוקר הובילו שני מדריכי מוסמך שטח של "שבילים 4X4" רונן שוורץ ואיתו משה אוהד את קבוצת משכימי הקום החרוצה למסלול הקלאסי של המרסבא בצפון מדבר יהודה (<<< לכניסה למסלול). "נפגשנו 10 רכבים ושני מדריכים בשבת שטופת שמש, ביום כמעט הכי הקצר בשנה, ואחרי היכרות, תה ותדרוך קצר, גלשנו למדבר. עצרנו ליד הטנק של ״מוסא״  [המשך...]

17.12.18 טיולילה למרסבא – מזל טוב לנזיר

17/12/2018
מרסבא לילה
לילה מיוחד במדבר, לא מדובר בפריחה נדירה או בשיטפון יוצא דופן. הלילה לא מדובר בבריאה של הטבע, אלא במעשה ידי אדם לחלוטין. פעם בשנה יוצאים הנזירים של סבאס אל מצוקי נחל קידרון בסמוך למנזר המרסבא אשר בצפון מדבר יהודה ומדליקים לכבוד יום הולדתו נרות. את הנרות מטמינים במערות ובכוכים הממלאים את המדרונות ומהם בוקעים קרני  [המשך...]

14-15/12/18 הר כרכום חיבור בין קדושה לחול

14/12/2018
כותרת כרכום
המדריך ליאור אלטבט מוסמך שטח של "שבילים 4×4" הוביל בסוף השבוע את קבוצת המטיילים יחד עם צמד המדריכים עמית ואייל לכיוון הר כרכום והקניון הלבן (הקישור למסלול). "זה קורה פעם בשנה. יצאנו בסוף השבוע (14-15.12.18) אל שטחי האש הדוממים. רק רעשי הקשר וחבורת הג'מנים של בנג'ו הפרו את השלווה. בכניסה לנחל ציחור קיבל את פנינו  [המשך...]

ראלי חנוכה 2018 קסם של 3 ימים בערבה

6/12/2018
ראלי חנוכה2018
ראלי חנוכה השנה הרגיש כאילו התרחש במדינה אחרת. הידיעות מהמרכז עדכנו על מזג אוויר גשום שלא נראה בעשור האחרון. 3 ימים שטופי שמש בערבה ולינה בחאן "שירת הערבה" במושב צופר יצרו את הפינוק המושלם. יציאה לשטח אחרי ארוחת בוקר משותפת וחזרה לקראת ערב אחרי יום גדוש חוויות נופים אתגרים והסברים. ארוחת ערב, הדלקת נרות חנוכה,  [המשך...]

05-12-18 נס החנוכה של המרסבא

5/12/2018
05-12-18 מרסבא
בחנוכה כמו בחנוכה (וכמו בנס פח השמן), הכיף של המרסבא מספיק, תמיד לפחות לעוד טיול קטן. וכך יצאה החבורה באמצע השבוע של חופשת החנוכה בהובלתו של זיו סלומון מוסמך שטח של "שבילים 4X4" לטיול עם זיכרון מתוק ממש כמו ריבה. "המרסבא…. תמיד כיף לחזור לשם ביום רביעי 5.12.18, נר שלישי של חנוכה יצאנו לטיול בוטיק  [המשך...]

30.11.18 סופ"ש הורה-ילד זמן איכות נטו!

30/11/2018
30-11-18הורה וילד המכתש הקטן 281
יום שישי בצומת זוהר, נפגשים ומתחילים לגשש. כל אחד מנסה למצוא את בני גילו ולהתחבר, למצוא מכנה משותף. כל מה שקרה באותו סוף שבוע העצים את החיבורים האלו והביא אותם לשיאים חדשים. תחילתו של יום שישי הייתה כמו כל יום טיול סטנדרטי לדרום ים המלח ונחל סדום. עצירה ראשונה בנחל חימר ומעבר בסלאלום של נחל  [המשך...]

מועדון יום ה' סכיני דימונה 29-11-18

29/11/2018
10 סכיני דימונה 29-11
בוקר יום חמישי, מפגש נוסף של "מועדון יום ה'". החבר'ה הקשוחים יוצאים למסלול אחד הקשוחים אם לא ה…. "יצאנו לטיול אתגרי ושקט בדרך שבין ערד לדימונה, ירדנו את הסכין הצפונית, נסענו בערוץ נחל דימונה ועלינו את הסכין הדרומית, לא לפני שטעמנו את הקפה המשובח של אבא של שחר…". טיול המועדון יוצא פעם בחודש כל פעם  [המשך...]

17-11-18 טיול לרמות מנשה וג'סר אזרקא

17/11/2018
ג'סר-17-11-18 1
" אחרי כמה ימי גשם ורוחות , האירה לנו השבת פנים. השמש עלתה בשמיים הכחולים של החורשן והאויר היה צלול כמעט חריף. הטיול יתקיים כמתוכנן זעקו המסרונים. התכנסנו מסביב לצוות ההדרכה כל אחד בלווית בן/בת הזוג או הילדים . עדיין זרים זה לזה אך כבר כמהים לקשר.   בתום תדריך הפתיחה, הקפה והעוגיות של הבוקר,  [המשך...]

טיול חורפי לשמורת נחל דולב

16/11/2018
דולב2 16-11-2018
בבוקר יום שישי (16.11.2018) עם מזג אוויר אירופאי יצאנו לטיול בהרי ירושלים לשמורת נחל דולב. את ראש השיירה הוביל ליאור אלטבט מוסמך שטח של "שבילים 4X4" . הגשם ליווה אותנו לכל אורך הדרך ושימש כרקע נעים ומיוחד לנופי המסלול. רכבי הלנדרובר טיפסו לאיטם המעלה ההר במסלול בוצי ומאתגר עם נופים ים-תיכוניים הצופים אל שמורת נחל שורק  [המשך...]

הטיול שלנו אל קרן הסרטבא

10/11/2018
ראשית סרטבא
בהובלת ניר שטרן, מוסמך שטח של חברת שבילים, אל בקעת הירדן וקרן הסרטבא. אלבום תמונות מהטיול  [המשך...]

קורס דריפטים – נהיגת ראלי 10-11-2018

10/11/2018
driftim 10.11.18
מכונה בפי ההמונים  קורס נהיגת ראלי. קורס ייחודי שבכמה שעות מוסיף לניסיון בנהיגת השטח אבל גם מעשיר את ניסיון נהיגת הכביש. קורס דריפטים לרכב שטח, בואו ללמוד כיצד לשלוט ברכב שלכם – החלקות כוח, היגוי יתר, סלאלום, פליק פלאק סקנדינבי ועוד. קורס המשלב הדרכה תיאורטית והרבה תרגול מעשי אבל בעיקר חווית נהיגה ופאן את ההדרכה  [המשך...]

הדרכת טרשים 09-11-18

9/11/2018
טרשים 09-11-18 10
לתרגל נהיגת שטח במזג אוויר מושלם זה תענוג. ובמיוחד שברקע כבר התחילה פריחה של סתווניות.     אז נשמנו את האוויר הצלול ותרגלנו עליות תלולות, ירידות תלולות לא פחות, שיפועי צד, הצלבות ולמעשה את כל הדברים המהותיים שצריך להכיר בנהיגת שטח. תודה רבה לכל המשתתפים. תודה רבה לרונן שוורץ, בוגר קורס "מוסמך שטח", על הסיוע  [המשך...]

סכיני דימונה 17-11-2018

17/11/2008
זה אחד המסלולים המוגדרים מהקשוחים שיש. מסלול מאתגר שלא כולם מסיימים אותו עד סופו. חבורת האמיצים שהצטרפו אלינו בשבת לא הייתה גדולה אבל הייתה נחושה. את המסלול הוביל לורן בן סעיד מוסמך שטח של שבילים 4×4. הנופים המדבריים עוצרי נשימה ומזג האוויר מושלם כמו מתוך ג'ורנאל, שמים כחולים ללא ענן ושמש מלטפת חמימה. בקיצור טיול  [המשך...]