מאגורות נחש צמא, גבי חווה, מעלה נוח

מסלול טיול ג`יפים 4X4

מאת יואב קווה
  • אזור:

    הר הנגב והערבה
  • אורך:

    50 ק"מ
  • משך:

    8 שעות
  • עונה מומלצת:

    אביב, קיץ, סתיו, חורף
  • מגבלות שטחי אש:

    ניתן לטייל בסופי שבוע ובחגים בלבד



מסלול הטיול שלהלן שובר שגרה ומציע לא רק אתגרי עבירות לנהג, אלא גם קטע הליכה ברגל. הטיול מתחיל באזור נחל נפחא ומסתיים במכתש רמון. הוא מתאים לכל רכב שטח קשוח. נהגים מיומנים יצלחו אותו גם ברכב כביש-שטח רך, כדוגמת סובארו פורסטר, יונדאי טוסון, טויוטה ראב4 (טרום 2013) ודייהטסו טריוס.

יורדים את מעלה נוח

כשמו כן הוא. יורדים את מעלה נוח

נקודת ההתחלה היא בית הכלא נפחא, שממוקם על כביש מספר 40 – 21 ק"מ מדרום לצומת חלוקים או כ-10 ק"מ מצפון למצפה רמון. האבטחה ההרמטית שמופעלת בכלא הקנתה לו את הכינוי "הכספת". בכלא מוחזקים 700 מחבלים ועוד כ-100 אסירים פליליים כבדים, שרובם כלואים בגלל עבירות רצח וסמים.

מול כלא נפחא מאפסים את מד המרחק וממשיכים בנסיעה אטית דרומה, לכיוון מצפה רמון. כעבור 200 מ' פונים שמאלה אל כביש אספלט ישן, שמקביל לכביש 40. נוסעים עליו צפונה. מצד שמאל נראית חוות בודדים. הכביש הישן מתעקל וגולש לכיוון נחל נפחא.
2.4 ק"מ – מימין לדרך נמצאת אנדרטה לזכרו של תמיר שימקו, לוחם ביחידת עורב צנחנים שנהרג ב-1983 מהתפוצצות של פגז מרגמה בתרגיל הסתערות שנערך באזור. שימקו נולד בנס ציונה ב-1963.

2.8 ק"מ – מאפסים את מד המרחק ופונים ימינה, לדרך עפר שמסומנת בסימון שבילים שחור. סימנים נוספים: משני צדי הדרך מונחות בטונדות צה"ליות ועליהן השלט "שטח אש". נוסעים בדרך העפר הנוחה, שמלווה את ערוץ נחל נפחא.

3.1 ק"מ – ממשיכים בתוך ערוץ הנחל, לפי סימון השבילים השחור (לא פונים ימינה). מדי פעם חולפים על פני מדרגות, שהן שרידים של טרסות חקלאיות.

 

המסלול המלא מופיע בספר מסלולי הטיול לרכב שטח מאת יואב קווה. 
להזמנת הספר במחיר מיוחד לחברי האתר >> "ספר מסלולים 4X4"

קורס נהיגת שטח עם יואב קווה - למתחילים ומתקדמים

אולי תתעניינו גם במסלולים הבאים: