התחממות מנוע מה עושים
חורף ובעיקר קיץ: התחממות יתר היא סכנה אמיתית למנוע שלכם. איך לתפוס את זה בזמן?
התופעה מופיעה בעיקר בכלי רכב ישנים או לא מתוחזקים. אם לא
שמים לב להתחממות בזמן, הנזק עלול להיות כואב ויקר.
יש לזהות מראש, קרוב לבית ולמוסך, סכנה של התחממות ולטפל בזה בצורה
יסודית, בלי הנחות.
סימנים להתחממות או לסכנת התחממות:
א. מזגן מפסיק לקרר בזמן נסיעה.
ב. נזילת מים במקום החניה של הרכב.
ג. צורך להוסיף מים בכמות ובתכיפות מוגזמת.
ד. קורוזיה וסימני רטיבות סביב המצנן והצינורות.
מה לעשות במקרה של התחממות?
פורץ קיטור (אדי מים רותחים): לדומם מיד את המנוע, לחכות דקות ארוכות
(!) עד שיתקרר, להוסיף מים. אם מוסיפים כמות גדולה של מים קרים למנוע
חם, יש לעשות זאת כשהמנוע מונע והמשאבה מסחררת. לאתר נזילות, לנסות
להניע ולקוות שהמנוע שרד את הטראומה. אם לא חסרים מים, ייתכן שהבעיה היא חשמלית, למשל משאבת מים, תרמוסטט, כנפי מאוורר שבורות או תפוסות, רדיאטור סתום (חיצונית או פנימית).
לא פורץ קיטור – מד החום עמוק בתחום האדום: לנסות להבין מה הסיבה:
ייתכן מאמץ מוגזם של תיבת ההילוכים ונסיעה ב- HIGH במקום ב- LOW.
לעצור, לא לדומם מנוע, לכבות מזגן, לתת לרכב לעבוד בסרק. גם אם עכשיו
יום שרבי, להפעיל חימום פנימי בשיא העוצמה ובמצב מאוורר בלבד, כמו
בשיא החורף. מדובר למעשה במצנן נוסף, שמסייע להיפטר מחום.
הטקסט לקוח מתוך הספר "4X4 – המדריך השלם"
שמכיל מאות טיפים לתחזוקה ולנהיגה ברכב שטח.
לפרטים נוספים על הספר ולרכישה, לחצו כאן >> 4X4 המדריך השלם
עימאד: בעיית התחממות ג'יפ טאראקאן
שלום רב, אם מישהו יודע מניסיון שלו על בעיית התחממות בג'יפ יונדאי טאראקאן: יש לי יונדאי טארקאן 2006. לפני כמה חודשים היה מתחמם. החלפתי משאבת מים, כלטש מאוורר, רדיאטור, כמה פעמים מכסי רדיאטור ופעם אחת 1.1. המקורי הוא 0.9. החלפתי את התרמוסטט פעמיים מקורי. אין איבוד מים לתוך המנוע אלא המים יוצאים ממיכל האדים כשהוא רותח. האי ג'י אר מנותק. הרכב עדיין מתחמם כשמאיצים בו אם נוסעים בו עד 2500 סלד הרכב נוסע חלק. כשהרכב מתחמם מעל לממוצע קורות שתי תופעות הראשונה דפנות הרדיאטור קרות, צינור עליון חם מאוד וצינור תחתון מעט חם. אם הספקתי לשים לב לפני שהחום מטפס מעלה והייתי מוציא את הגיר לניוטרל והייתי מביא את הטורים לגבול ה 4500 סלד החום היה מתייצב תוך שתי דקות והיה אפשר להמשיך בנסיעה. אם לא אז המנוע היה מנוטרל והיה צורך להמתין לקירורו
altabet:
התשובה החד משמעית לבעיה הזו היא להיכנס לבדיקה במוסך בהקדם האפשרי.
זיו: האם בטיחותי / מסוכן למלא מים כל שבוע ברכב ישן?
הציעו לי רכב מאזדה לאנטיס 2001. נאמר לי שבשנה האחרונה צורך הרבה מים. כל שבוע צריך למלא מים. בעיה במנוע. האם זה בטיחותי? מה הסכנה? כיצד ניתן לטפל? חשוב לי לקבל תשובה כמה שיותר מהר. תודה.💓
זוהר גיבלי: רחובות
תיקון .אין לכבות מידית את המנוע .מנוע הרכב עשוי מיציקת אלומיניום ששינוי הטמפרטורה בזמן כיבוי הרכב שהוא חם ורותח עלול לגרום להיתקווצות המיבנה של המנוע או לפיתוץ (סדק) בזמן ירידה משמעותית (קיפאון) ..השאר את הרכב דלוק כ שלוש דקות ואז לכבות אותו ואין לכבות אותו במידית .לחכות כ עשר דקות ולבדוק עם סמרטוט אם אפשר לפתוח רבע סיבוב את המיכסה ואם הכול שקט פתח ומלא מים עם מנוע דולק בלבד