בשבילים -הבלוג של יואב - שבילים – המאגר הישראלי למסלולי 4X4

בשבילים -הבלוג של יואב

יואב קווה מטייל בשבילים ומביא לכם צילומים, סרטונים וסיפורים מהשטח






בלוג כותרת יואב קווה

16/10/18

שיפוע צד – שפ"צ. המילים האלה גורמות לרוב הג'יפאים לצמרמורת לא נעימה.
הכלל היסודי קובע – כל עוד הרכב בתנועה, מצבנו טוב יחסית.
בסרטון שלפניכם הרכב נכנס לשיפוע צד חריף במורד תלול. אם הנהג היה נבהל ולוחץ ברקס – ההתהפכות הייתה מתרחשת כמעט בוודאות. למרבה המזל הנהג לא איבד את העשתונות, היפנה את ההגה עם כיוון השיפוע ושחרר את הבלמים. לצפיה בסרטון – לחצו כאן >>
(תודה לאלון התותח!).

אתגר הניווט הגדול

אתגר הניווט הגדול

אירוע הניווט הגדול. לראשונה בשבילים. הפנינג ניווט באזור שפלת יהודה. מקבלים מפה / אפליקציה ונקודות יעד. מתכננים את הציר האופטימלי שיאפשר לכם לנווט למקסימום נקודות בזמן הקצוב ולדרך..  כל הפרטים – כאן בקישור >>

לטייל עם שבילים – לטייל בראש שקט.
שימו לב לטיולים הבאים:

>> 25/10 אמצע שבוע (יום חמישי) למכתש רמון דרך שמורת מצוק הצינים פרטים כאן >>
>> 26-27/10 חוצה מדבר יהודה – מסלול אתגרי, לרכב קשוח, עם לינה באוהלים פרטים כאן >>

 

 

9/10/18

הסוד של איסוזו דימקס.


(צילומי וידאו: אילן למדן)

תראו אותו בכל רמזור. וגם לא מעט בדרכי עפר. הוא כבר כמעט שקוף לעין, סוג של אנונימי. כאילו אומר – אני בא לעבוד, לא לעשות פוזות.
איסוזו דימקס הטנדר הנמכר ביותר בישראל כבר 14 שנים ברציפות. הוא תופס נתח מרשים של כמעט 50 אחוז מהשוק.
במקום השני במצעד המכירות נמצא טויוטה היילקס ואחריו, במקום השלישי, מיצובישי טרייטון.
אז מה סוד ההצלחה של איסוזו דימקס?

איסוזו דימקס טנדר

בשנת 2017 עבר הטנדר הוותיק מתיחת פנים: עיצוב חדש לחזית, עיצוב חדש לדופן הארגז, פנסים חדשים, חישוקים חדשים, לוח שעונים חדש, התנעה בלחיצת כפתור וכניסה ללא מפתח (בגרסה היקרה), מושבים משופרים, מסך מולטימדיה, בקרת ירידה במדרון בכל רמות הגימור ובעיקר – תיבת הילוכים 6 הילוכים, מנוע 1.9 ליטר דיזל טורבו שעומד בתקן הזיהום יורו 6.
המנוע הזה קטן בנפח בהשוואה לקודמו (2.5 ליטרים). הוא מציע את אותו הספק – 163 כ"ס. אבל המומנט רזה יותר ומגיע בסל"ד גבוה יותר.
התוצאה – חסכון גדול יותר בדלק אבל חסר קצת "בשר". הנהג "נותן גז" ועד שהסל"ד מטפס ומגדש הטורבו נכנס לפעולה, יש שיהוי מרגיז. ובעיקר לנוכח העובדה שבסל"ד נמוך במיוחד, המנוע הזה די חסר אונים. תיבת ההילוכים מתוצרת אייסין היפנית עושה כמיטב יכולתה לפצות על כך והיא אכן מסייעת בזכות הפרשים קצרים ביחסי ההעברה בין ההילוכים השונים.

איסוזו דימקס טנדר מבחן

הדימקס הוא טנדר וזה מכתיב כמה דברים: זווית נטישה בעייתית, במיוחד אם מתקינים וו גרירה (ורוב רובם של הטנדרים אכן מצויד בוו). בנוסף, קפיצי עלים קשיחים שחובטים בנוסעים בלי רחמים. טנדר זה טנדר זה טנדר ולא תשיגו נוחות נסיעה ברמה שמתקרבת לרכב שטח SUV מן השורה.
תוספת של משקל, נניח 200 ק"ג, בארגז תשפר מעט את הנוחות. וגם את האחיזה. האחיזה של הצמיגים האחוריים בקרקע היא עניין חיוני בטיפוס עליות תלולות. הצמיגים המקוריים של דימקס חלקלקים למדי ובהיעדר משקל בארגז הם לא מצליחים לייצר אחיזה ראויה. דימקס מצויד אמנם בבקרת משיכה אבל היא לא תמיד מצליחה לפצות. למרבה הצער, לא ניתן לרכוש את הטנדר הזה עם נעילה אחורית מקורית.

אז מה הסוד של דימקס? הוא אמין, הוא סולידי, הוא נפוץ, הוא נמכר בשלל גרסאות (כולל חד קבינה). והוא עושה את העבודה.
אין לו ברק או הילה. הוא לא מצטיין בכביש וגם לא בשטח. אבל מצד שני – וזה לא פחות חשוב – הוא לא מפשל משמעותית בכלום.
איסוזו דימקס זול בהשוואה להיילקס והוא סוג של רכישה בטוחה.

איסוזו דימקס – הציונים של יואב קווה
בכביש: 3.5 כוכבים מתוך 5
בשטח: 3 כוכבים מתוך 5

איסוזו דימקס טנדר מבחן שטח

 

שבת הקרובה: מעיינות בהרי ירושלים

דרכי עפר נעימות בצל אורנים וביקור במספר מעיינות שכבה שמפכים גם בקיץ. מסלול קלאסי. פעילות נהדרת למשפחות וילדים כולל עשייה משותפת של פיתות טריות על הסאג'.
הטיול בהובלת ליאור אלטבט. ליצירת קשר עם מוביל הטיול: 050-774-3731. להרשמה ותשלום – לחצו כאן.

 

טיול אבות ובנים: מקומות אחרונים לחוויה
נשארו מקומות ספורים אחרונים לטיול זה!
מסלול  4X4 עם סדנת שדאות ולינה באוהלים.

גיא והר סדנת שדאות

מתאמנים בחץ וקשת. פעילות מרגיעה וממקדת

אז מה מתוכנן לנו שם? ביום הראשון (שישי, 2/11) נחצה את רמות מנשה בנסיעת שטח, נגיע לחניון הלילה שלנו, נפרוס אוהלים ונצא לפעילות במעיין סודי סמוך. נעבור הדרכה מקיפה על נושא טיהור מים במצבי קיצון ויחד תבנו מסנן פחם מאולתר… שבאמת עובד! אחר-כך נתאמן בהדלקת אש ללא גפרורים וללא מצית. מדריך הישרדות ילווה אתכם שלב שלב להצלחה אך זכרו שעליכם לעבוד יחד, אבא ובן, כדי להצליח.
למחרת (שבת, 3/11) נמשיך בטיול שטח לרכס הגלבוע ונתאמן בעוד שני דברים חשובים לכל הורה וילד: 1. ירי בחץ וקשת. 2. ירי בנשפנים.
נשפנים? כלי מרתק המשמש בעולם המודרני להרדמת בעלי חיים לקראת טיפול או טיבוע. משמש עדין שבטים נידחים באפריקה ובדרום אמריקה. נשמע הרצאה קצרה בנושא ואז נראה מי יכול לרתום מיומנות זו טוב יותר… האבות או הבנים (;
להרשמה לטיול הייחודי הזה, לחצו כאן >> סופ"ש שטח אבות ובנים

 

 

2/10/18

אני רוצה לכתוב כמה מילים על האיש שבתמונה (למטה).
הוא גבוה, יש לו קול רועם ובעיקר – לב ענק. 
קוראים לו אייל אבני Eyal Avni והוא הפיק את המסע שלנו, ראלי "שבילים" חוצה ישראל, מחרמון לאילת.
זה האיש שדאג שבכל ערב, כשהמטיילים הגיעו למחנה הלילה, ימתין קפה ותה על האש. זה האיש שווידא שיהיו מים חמים במקלחת השדה (ולא חמים מדי!). אייל ישב עם הילדים סביב המדורה והכין להם מרשמלו. אייל פינק אותם בבוקר עם פנקייקים וממרחים – יוזמה שלו!

אייל אבני

אייל אבני, מפיק ראלי שבילים

התרוצצות בסופרמקטים בבני ברק לקניות אחרונות לפני המסע, הכנת רשימות ציוד ובדיקה שהכל במקום, מבצע ניקיון בחניון הסמוך לשבטה, אורז, פסטה ופתיתים ביחד עם שרית ואורית המקסימות. גרירה של העגלה של לורן לאורך הצירים, מילוי מים למקלחות. צחוקים ובדיחות – וזו רק רשימה חלקית. 
אייל היקר, תודה רבה רבה.
אוהב אותך. 
להתראות בראלי הבא של "שבילים – נהיגת שטח".

גיא והר סדנת שדאות

מתאמנים בחץ וקשת. פעילות מרגיעה וממקדת

טיול אבות ובנים + סדנת שדאות

חדש! יומיים בשטח, בונדינג אבות ובנים. טיול 4X4 עם סדנת שדאות ולינה באוהלים.
אז מה יהיה שם? ביום הראשון (שישי, 2/11) נחצה את רמות מנשה בנסיעת שטח, נגיע לחניון הלילה שלנו, נפרוס אוהלים ונצא לפעילות במעיין סודי סמוך. נעבור הדרכה מקיפה על נושא טיהור מים במצבי קיצון ויחד תבנו מסנן פחם מאולתר… שבאמת עובד! אחר-כך נתאמן בהדלקת אש ללא גפרורים וללא מצית. מדריך הישרדות ילווה אתכם שלב שלב להצלחה אך זכרו שעליכם לעבוד יחד, אבא ובן, כדי להצליח.
למחרת (שבת, 3/11) נמשיך בטיול שטח לרכס הגלבוע ונתאמן בעוד שני דברים חשובים לכל הורה וילד: 1. ירי בחץ וקשת. 2. ירי בנשפנים.
נשפנים? כלי מרתק המשמש בעולם המודרני להרדמת בעלי חיים לקראת טיפול או טיבוע. משמש עדין שבטים נידחים באפריקה ובדרום אמריקה. נשמע הרצאה קצרה בנושא ואז נראה מי יכול לרתום מיומנות זו טוב יותר… האבות או הבנים (;
להרשמה לטיול הייחודי הזה, לחצו כאן >> סופ"ש שטח אבות ובנים

מדורה

מדליקים יחד אש – באמצעים דלים

בניית אוהל גיא והר

בונים ביחד את המאהל

לטייל עם שבילים 4X4 – לטייל בראש שקט.
לפירוט הטיולים הבאים שלנו, לחצו כאן >> לטייל עם שבילים

 

 

12/9/18

לקריאה נוספת, לחצו על הקישור –
טיפים לנהיגת חול >>

 

6/9/18

שנה טובה

שנה טובה בשבילים!
שנה של טיולים ואהבה.
להתראות בשטח, יואב וצוות המדריכים


ראלי סוכות – מתניעים!

האירוע של השנה יוצא בקרוב לדרך.
מסע שטח רצוף מהחרמון לאילת.

אפשר לצאת למסע כולו – חמישה ימים.
אפשר לצאת למחצית המסע – שלושה ימים.
ואפשר לצאת לשני ימים מתוך המסע (לילה אחד בשטח).

כל הפרטים בקישור –
ראלי סוכות שבילים חוצה ישראל >>

 

3/9/18

ראלי סוכות. שימו לב: אפשר לבחור יומיים / שלושה ימים / חמישה ימים (ראלי מלא) כל הפרטים כאן – ראלי סוכות >>

שני קילו חומוס טרי, חצי קילו טחינה, 15 פיתות, מלפפונים אסלי במלח.
שקית קפה שחור, שתי חבילות מעמולים.
חולצות "שבילים 4X4" מסודרות לפי המידות.
מדבקות עם השמות. מכשירי קשר.

בשולי השדה, מול נקודת ההתכנסות, התקבצו בהדרגה איסוזו טרופר קצר, גרנד צ'רוקי WK, דאצ'יה דאסטר, דיסקברי4, היילקס, טויוטה LC60 אספנות יפיפיה, טויוטה היילקס, מיצובישי טרייטון וגם חמישה (!) לנדקרוזרים מדגמי 90/120/150.  
12 גברים (מתי יירשמו לקורס הזה נשים?), בטווח גילאים של 40 עד 60, עד אתמול זרים אחד לשני – אבל עם מכנה אחד משותף ברור: אהבה לנהיגת שטח.
קורס מוסמך שטח, מחזור מספר 6 יוצא לדרך.
אני מתרגש.
הנה מתחיל המסע שלנו ביחד.

מוסמך שטח 6

מחבורה זרה לחבורה מגובשת, מאוסף של חובבים למקצועני שטח – בנהיגה, בניווט, בתכנון צירים ובהובלת קבוצות.
להוביל טיולים בשטח זו אחריות כבדה. זו מיומנות מורכבת. נדרש שקט נפשי, נדרשת רגישות לאנשים ומכוניות.
איך ניתן לאנשים את הביטחון לנסוע בעקבותינו בעומק השטח?
החומוס מחכה בינתיים בצידנית.
יש לנו הרבה עבודה.
אימון בהכרת הרכב, תרגילים בזוגות, הכוונה הדדית בשטח. מהצד של הנהג – איך לתת אמון במכוון ואיך לשחרר שליטה.  מהצד של המכוון – איך להשרות ביטחון וסמכותיות?
אז מי חשב שאימון בנהיגת שטח יכול להפוך אותנו לבני אדם טובים יותר?


אנחנו מתחילים להסתער על רצף העליות.
שיפועים חדים, הצלבות ופודרה.
"להסתער" זו מלה לא מדויקת.
המטרה שלנו היא לטפס לאט ונחוש. לטפס אלגנטי, לטפס בסטייל.
תסכימו לפחד, אני מבקש מהחבר'ה, תסכימו להיכשל.
תרפו את הכתפיים, תנשמו, תחייכו.

ראלי סוכות. שימו לב: אפשר לבחור יומיים / שלושה ימים / חמישה ימים (ראלי מלא) כל הפרטים כאן – ראלי סוכות >>

"מה שלא הולך בכוח, הולך בעוד יותר כוח"? – לא בבית ספרנו.
קורס מוסמך שטח הוא מסע מרתק שנמשך שלושה חודשים ו-16 מפגשים כולל שלושה טיולים בני יומיים.
בדרך אנחנו לומדים נהיגת טרשים ברמה גבוהה, חילוצים, חולות, נהיגת ראלי, נהיגת לילה, ניווט עם מפה וניווט דיגיטלי, בניית מסלולים, עזרה ראשונה, מכונאות שדה. אנחנו יוצאים למסעות בחום ובקור, מבקרים כמה עצי שיטה יפים במיוחד וסועדים שקשוקות מצוינות.

בדרך אנחנו פוגשים חברים חדשים.
בדרך אנחנו לומדים קצת על עצמנו. ואולי אפילו משנים משהו בתפיסה שלנו.
"מוסמך שטח" הוא הבייבי שלי. אני אוהב את הקורס הזה וגאה בו. אני אוהב וגאה בחניכים.
יום שישי, 7/9, מתקרב במהירות ואיתו המפגש השני – טרשים מתקדם, שיפועי צד, עבודה מול התנגדויות ועוד.
אחכה לו בסבלנות.

מתעניינים ב"מוסמך שטח"? ההרשמה למחזור מרץ 2019 נפתחה. כל הפרטים בקישור – מוסמך שטח >>

 

 


מעלה עשוש – מבט מבפנים. צפו בסרטון >>

מעלה עשוש הוא מעלה פסיכולוגי – תלול, גבוה, מאיים. צריך לטפס אותו בקור רוח וזה בדיוק מה שעשה צור שחם.

תודה לצור שחם, דיסקברי 1 מודל 1997, צמיגי AT ובלי נעילה אחורית..

ראלי סוכות. שימו לב: אפשר לבחור יומיים / שלושה ימים / חמישה ימים (ראלי מלא) כל הפרטים כאן – ראלי סוכות >>

 

28/8/18

לבד, באמצע המדבר. בשבת שעברה הובלתי קבוצת מטיילים מאזור שדה בוקר, אחרי טבילה מרעננת בעין עקב תחתון, המשכנו לעבר מעלה אברהם והמכתש הגדול. התקדמנו בנחת, שמונה כלים עמוסים. בשעה 12:15, על הסמ"ש האדום, כקילומטר וחצי מזרחית להר צרור, אני מבחין באדם צועד על דרך העפר.

הוא הולך מולי. אני עוצר לידו. פניו אדומים, מזיע, לבוש חולצה לבנה נקיה, חובש כיפה.
איש צעיר באמצע המדבר. ללא כובע, ללא תרמיל של טיילים. אני עוצר לידו.
"מה עניינים?".

מעלה אברהם

מעלה אברהם. המדרגה הגדולה / צילום: ניצן רחמן

הוא נראה לחוץ, מתוח, מבוהל, מדבר מהר, מעט מבולבל. "יצאתי בבוקר, אני לא זוכר בדיוק באיזו שעה, מהיישוב מרחב עם, הלכתי להר קטום ואיבדתי את הדרך".
"תראה לי במפה", הוא מבקש, "איפה אנחנו ואחזור עצמאית ברגל".
בוא איתנו, אני מפציר בו, מסוכן ללכת לבד באמצע ביום במדבר. גם אם המרחק הוא כמה קילומטרים ספורים וגם אם נצייד אותך בכובע וב-10 ליטרים מים, אתה עלול לחטוף מכת חום.
אסור לי הוא עונה נחרצות, זה חילול שבת.
החלטתי שגם אם אצטרך לכבול אותו באזיקונים, אני לוקח את אבנר מכאן ברכב ולא משאיר אותו לבד בשטח.
זכרתי את המקרה של בן אורן.
זה קרה בדיוק לפני 12 שנה – אוגוסט 2006. "בן אורן עלה את מעלה צרויה מעל קיבוץ עין גדי אל רמת המדבר. באפיק של נחל ערוגות עליון פגש מטיילים בג'יפים, איפס את מקומו וקיבל מים. נחוש להמשיך, בן סירב לטרמפ והחל לעלות את העלייה הקשה של נחל ערוגות מצדו הצפוני. … גופתו של בן אורן נמצאה בקרקעית נחל ערוגות לא רחוק מהמים הזורמים". (מתוך הספר "מכת חום" מאת דוד מיכאלי. יצא לאור בהוצאת מדף ומוקדש לזכרו של בן אורן שנפטר ממכת חום במדבר יהודה).  

DESERT NEGEV המכתש הגדול

לבד במדבר / צילום: ניצן רחמן

בחזרה לאזור נחל חצץ. הטמפרטורה בחוץ התקרבה ל-40 מעלות. לא היה שום צל בסביבה. איך קוראים לך, שאלתי את הבחור הצעיר שעמד מולי. "אבנר" (שם בדוי – השם האמיתי במערכת), הוא היה עצבני, "תראה לי איך חוזרים ישוב ואני כבר אסתדר".
התקשרתי למשטרה. לא הייתה קליטה סלולרית.
אבנר בשלו, עקשן, מסרב לעלות לרכב.
המטיילים החל להתאסף סביבנו.
ניסינו לטכס עצה.
יניב סגל, איש עם גוף גדול ולב ענק, פתח את הפה ושאג על הבחור: "תקשיב לי ותקשיב לי טוב. אם אתה לא נכנס עכשיו מייד לרכב, אני מכניס אותך בכוח".
זה עבד.
אבנר התיישב במושב האחורי של הרכב שלי וחגר את עצמו.
המשכנו בנסיעה.

מכתש גדול הפסקת צהריים

הפסקה בראש מעלה אברהם, המכתש הגדול / צילום: ניצן רחמן

לאן אתם לוקחים אותי, שאל.
עד ירוחם, עניתי לו ואחרי שהטיול ייגמר נמצא לך פתרון בטוח לחזור הביתה ואם צריך ניקח אותך עד הבית.
אני מחלל שבת בגללך, הטיח בי, אתה לא יודע מה זה לחלל שבת.
ניסיתי להסביר לו שהוא סיכן את עצמו במכת חום ובמוות.
הוא לא השתכנע.
לא נורא, אמרתי לעצמי והמשכנו לנסוע.
בראש מעלה אברהם הייתה קליטה סלולארית. יצרנו קשר עם המשטרה ועם קב"ט הישוב. הגורמים השונים כבר התחילו לחפש את אבנר בשטח והיו מאוד מודאגים. הרגענו אותם ואמרנו שמצבו טוב והוא איתנו. השעה הייתה אחת וחצי בצהריים. פרשנו רשת צל וערכנו הפסקת צהריים, כולל אבטיח מתוק שנשלף מהמקרר. אבנר ישב זועף מחוץ לרשת הצל.
בשעה ארבע וחצי, אחרי שהתגברנו על המדרגות במורד מעלה אברהם, ואחרי עוד כמה קילומטרים טובים על הסימון האדום בקרקעית המכתש, הגענו לכביש (מספר 225).

על שפת הכביש חיכה לנו סולימאן ממשטרת דימונה בטנדר דימקס. הוא הודה לנו ולקח איתו את אבנר בחזרה להוריו במרחב עם.
הפעם זה נגמר בשלום.  

"מצב של מכת חום דומה להתחוללות של תאונת דרכים: מהיר וקטלני. מודעות וקור רוח מאפשרים החלטות נכונות ומעלים את סיכוי לצאת בשלום". (מתוך הספר "מכת חום" מאת דוד מיכאלי).

הליכה במדבר בקיץ – 12 כללי בטיחות:

  1. לך לאט ואל תרוץ.
  2. שתה.
  3. עשה הפסקות תכופות לצינון ה"מנוע".
  4. בשעות החמות שב בצל כלשהו. עדיף לאחר ולא למות.
  5. בכל הזדמנות כדאי להרטיב את הגוף והבגדים, במיוחד לפני חציית שטח מוכה חום.
  6. היה ער לדופק ולתחושת החום.
  7. קח מפה.
  8. תתייעץ.
  9. אל תלך לבד.
  10. אל תרד מהשביל.
  11. דאג לסימון צבעוני בולט.|
  12. דווח.
    (מתוך הספר "מכת חום" מאת דוד מיכאלי).

 

ראלי סוכות. לבחירתכם שני לילות או ארבעה לילות. מניסיון של שנים קודמות, זוהי חוויה בלתי נשכחת. לחצו כאן – ראלי סוכות >>

 

החצבים כבר כאן. ומה קורה עם גברת סתיו?
צפו בסרטון >>

לכל הטיולים של חברת שבילים – לחצו כאן

לכל הדרכות השטח – לחצו כאן >>

 

 

 

21/8/18

מהחרמון לאילת בשטח בחמישה ימים.
אני מזמין אתכם להצטרף אלינו לראלי חוצה ישראל בסוכות. מניסיון של השנים הקודמות, זהו מסע יוצא דופן, חוויה בלתי נשכחת. לפרטים לחצו כאן – ראלי חוצה ישראל סוכות >>

 

למה לסכן בנזק מאות אלפי שקלים?
לפני שבוע יצאתי לסיבוב לילי שטח סלעי. עברנו 200 מטרים בארבע שעות. היו דרמות, היו התהפכויות וכולם, כל הזמן, רק חייכו.
ברוכים הבאים לעולם המכוניות על שלט. המחיר לדגמים מקצועיים מתחיל ב-4,000 שקל. יקר אולי לצעצוע, זול ביחס לכל סוזוקי ג'ימני. והביצועים מטורפים – עם שני סרנים חיים, שתי נעילות רוחביות, צמיגי שטח מלא ויחסי העברה זחלניים, הם מטפסים קירות כמעט אנכיים. אז למה לדבר הרבה, צפו בסרטון שהכנתי עבורכם.
תודה לחבורת הנהגים: גיא, ברוך, יוני, סרגיי, אודי, עידן ודנאל.

 

מעלה אברהם בפעולה.
מיצובישי מגנום סטנדרטי יורד את המדרגה הגדולה, בדרך למכתש הגדול. שאפו לנהג יניב סגל.
צולם במסגרת טיול סופ"ש "קיץ של כוכבים בהר הנגב". לאלבום תמונות מהטיול כנסו לפייסבוק שבילים 4X4.

 

ומשהו קטן לסיום:
רץ ברשת: ה-combat guard של עידו כהן מטפס על מובילית וזה מה שקורה ..

 

לכל הטיולים של חברת שבילים – לחצו כאן

לכל הדרכות השטח – לחצו כאן >>

 

 

14/8/18

השאלה היא שאלה של סגנון.
לא מעניין אותי אם הצלחת לטפס עד לקצה המעלה.
מעניין אותי הסגנון שלך.
האם אתה עושה את זה נכון.
האם אתה עולה בצורה חלקה, שקטה ואלגנטית.
או להפך – האם אתה נוהג לפי הסלוגן "מה שלא הולך בכוח, הולך בעוד יותר כוח", מסכן את עצמך ואת נוסעי הרכב, שובר מכלולים ופוצע את השטח. 
המבחן הקובע הוא "מבחן האבק".
כמה אבק העלת לאוויר בזמן שכבשת את העליה? ככל שאתה נהג מיומן יותר כך תעלה פחות אבק. כמה זה פשוט, כמה זה לא פשוט.
לצפיה בסרטון לחצו כאן >> מבחן האבק.

קירגיסטאן – ברגעים אלה ממש.
הטיול של חברת שבילים לקירגיסטאן – מרכז אסיה, גבול סין – מתקיים בימים אלה ממש.
הרים נישאים, נהרות שוצפים, נופים כבירים.
קבלו הצצה לארץ המופלאה הזאת 
בטיול שלנו שנערך ממש בימים אלה.
העולם גדול ומופלא – קירגיסטאן עם חברת שבילים. לפרטים על טיול הבא שלנו לקירגיסטאן, לחצו כאן >> עם שבילים 4X4 לקירגיסטאן.

ובינתיים בארץ:
1. מקומות אחרונים לסופ"ש הקרוב – "קיץ של כוכבים" במכתש רמון. אפשר לבוא לשישי שבת ואפשר רק לשישי או שבת. >> להצטרפות לחצו כאן.
2. חד יומי בשבת הקרובה: צפון מדבר יהודה + ואדי קלט. הטיול מלא >> להצטרפות לחצו כאן.

לכל הטיולים של חברת שבילים – לחצו כאן

לכל הדרכות השטח של חברת שבילים – לחצו כאן

 

13/8/18

קיץ של 4X4 וכוכבים במצפה רמון. אם אתם בארץ, אם לא עשיתם תכניות לסופ"ש של ה-17-18 באוגוסט, הנה הצעה: אנחנו יוצאים ליומיים של טיול 4X4 בהר הנגב עם תצפיות כוכבים ולינה בחוות כרמי הר הנגב. המסלולים, בהדרכת אלדר גרינוולד, מדריך מוסמך שטח של שבילים 4X4, ישלבו נהיגת שטח עם טבילה בבריכות באזור. בערב נתארגן על ארוחה גדולה בצוותא ותצפית כוכבים מודרכת.
צפו בסרטון:

רוצים להירשם? כנסו לעמוד הטיולים שלנו או ישירות לעמוד התשלום של הטיול.

מבקשים את עזרתכם בחילוץ? כל ישראל ערבים זה לזה ועמישראל תמיד מושיט עזרה. 
בסרטון שלפניכם גורר לנדקרוזר, מהיחידה הארצית לפינוי צירים (יחפ"צ), סמי טריילר צבאי עמוס. האם בעלי הלנדקרוזר מסכן את הגיר שלו במאמץ יתר?!
רוצים לדעת איך לגרור נכון? הירשמו לקורס החילוצים שלנו – כאן.

במזג אוויר סביר בהחלט לחודש אוגוסט קיימנו ביום שישי האחרון ביער בן שמן קורס בנהיגת שטח. מכיוון שהגיעו כלים רכים וקשוחים החלטנו לפצל את הקבוצה לשניים – כך שכל רכב וכל נהג יאותגרו בהתאם לרכב שלהם.
סרטון קצר לפניכם.
הדרכת הטרשים הבאה תתקיים ב-24/8 – פרטים נוספים כאן.
קורסים נוספים לנהגים מתקדמים יותר:
10/8/18 – קורס חילוצים – בן שמן. לפרטים נוספים>>> לחץ כאן
15/9/18 – נהיגת ראלי -לטרון. לפרטים נוספים>>> לחץ כאן
24+27/10/18 – ניווט טופוגרפי -מפגש כיתה + שטח. לפרטים נוספים>>> לחץ כאן


חידת מקום (הפעם די קלה..)

אפשר להשיב כאן בתגובות למטה או בעמוד הפייסבוק של שבילים.

 

30/7/2018

הקסם של לנדרובר דיסקברי. אפשר להגיד כל מיני דברים על הדיסקברי. אפשר להגיד שהוא לא אמין, שהערך שלו מתרסק, שהוא מחייב חבר מוסכניק צמוד. ואפשר להגיד שאין לו בכלל מתחרים ושהוא רכב השטח היחיד שבאמת מצליח לשלב נימוסי כביש ויכולת שטח.
דיסקברי (להלן "דיסקו") דור 1 ׁׁ(שנים 1989-1998) ודור 2 (1998 עד 2004) התבססו על שלדת סולם ושני סרנים חיים.

דור 3 (2004 עד 2009) עבר למתלים נפרדים ולקפיצי אוויר + שלדה שהיא שילוב של מונוקוק ושלדת סולם. אוף כמה שזה כבד.
ה-3 הוא הרבה יותר מתוחכם במכניקה, באלקטרוניקה וגם בעיצוב הרובוטריקי שלו שבזמנו היה די מהפכני.

דיסקו 3, מהשנים המוקדמות יותר, אפשר כיום להשיג כבר בחמישים אלף שקל וקצת. דיסקו4 (2009-2016) שמר על העיצוב הקופסתי, הציע כמה שיפורי אמינות ומנועים חזקים יותר. המשקל העצמי נשאר גבוה.

לנדרובר דיסקברי 5 מבחן שטח 4X4

דור 5 – החדש – הנוכחי (הוצג 2016) מבוסס על שלדת מונוקוק של ממש – שינוי דרמטי שעזר לדיסקו להשיל כמעט חצי טון (!) ממשקלו. ה-5 שבר כיוון גם בעיצוב. תגידו ביי לקופסא, תגידו היי למיניוואן עגלגל. מיניוואן עגלגל?! טוב, אני אולי קצת מגזים. זה עדיין לנדרובר בלוק שלו. אבל הקווים הרבה יותר קמורים ומעודנים. מה שעורר מיידית את החשש – האם יכולת השטח המסורתית הלכה פייפן?
כל התשובות בסרטון.

נהיגת לילה NIGHT 4X4 DRIVING

נהיגת לילה במדבר יהודה // צילום: חזי בועז

נהיגת לילה בשטח. את הפנטזיה הזאת על נהיגה בשטח ללא אורות, אפשר להשאיר במעמקי הצ'ימידן. מה שעבד יפה בצבא בג'פסים ורגלי עץ למינהם לא יעבוד באזרחות. בטח לא עם הכלים המודרניים על שלל נורות הלד שפשוט אי אפשר, גם אם מאוד רוצים, לכבות. וחוץ מזה, עד שהעיניים שלך יתרגלו לחושך, החכמולוג ברכב שמלפנים ילטף את הברקס ואור אדום בוהק ישטוף את החשיכה וחלאס – צריך להתרגל מחדש לחושך. בקיצור, תשמרו את החוויה הזאת למילואים או לסיני – שם ממילא נוסעים בפיז'ו ענתיקות בלי אורות.

מרסבא

מרסבא – אתם מוזמנים להצטרף לטיול שלנו ב-27 באוגוסט / צילום: יובל ניזרי

בחמישי האחרון נתלה בשמיים ירח גדול, מלא ועגול. ט"ו באב, חג האהבה. שיירה ארוכה יצאה בעקבות אבי כהן, מדריך בוגר קורס "מוסמך שטח", אל צפון מדבר יהודה והמרסבא.
המנזר אמנם היה חשוך לגמרי – הוא לא מחובר לרשת החשמל הישראלית, לא לפלשתינית של בית לחם ולא לירדנית כלשהי. אבל הפעמונים צלצלו לקראת 2 בלילה – עת הנזירים קמו למלאכתם יומם, כלומר תפילה ותפילה ועוד קצת תפילה (וגם טאטוא של החצרות).

כוכבים תצפית

קיץ מלא כוכבים בהר הנגב – אתם מוזמנים להצטרף לטיול שלנו בסופ"ש 17/8 // צלם: דוד יעקובסון

טיול לילי במדבר יהודה הוא חוויה מיוחדת ואני מזמין אתכם להצטרף לטיול כזה ביום שני, 27 באוגוסט – כל הפרטים בעמוד הטיולים שלנו.
ואם אתם בעניין של כוכבים ומטר מטאורים אז שימו לב: בסופ"ש 17/8 אנחנו מוציאים טיול אל הר הנגב ומכתש רמון שכולל לינה בחוות כרמי הר הנגב (לא לדאוג, יש מקלחות ושירותים מסודרים). צפויה תצפית כוכבים מרהיבה – ראו תמונה. אז אתם מוזמנים לבדוק את הטיול הזה – כאן.

נהיגת לילה חציית מים

צילום: איציק חולדאי

שלושה טיפים לנהיגת לילה בשטח:

  1. יותר לאט
    להתענג על הקרירות, הריחות והצלילים. לעצור לקפה. לעצור עוד פעם לקפה.
    קצב הטיול הלילי הוא איטי וחושני.
    קחו בחשבון: כדאי להיכנס לשטח לפני שהשמש שוקעת לגמרי. זה ייתן לכם אוריינטציה ויעזור למנוע התברברות בניווט. הניווט בלילה מורכב יותר, אומדן המרחקים משתבש ובחושך קל לפספס פניות. יש להיעזר באפליקציה ייעודית לניווט. לא מומלץ להיכנס ברכב בודד לשטח, בוודאי לא באזור לא מוכר.
  2. צל הרים כהרים
    כל מדרגה זעירה או סלע קטן נראים גדולים ומפחידים. כל שקע באמצע השביל נראה כמו תהום. דרך עפר שבאור יום עשויה להיחשב משעממת, הופכת בלילה מרתקת ולעיתים גם אתגרית.
    בטיולי לילה אל תתפתו לדרכים עם מכשולים טכניים מורכבים. עדיף לבחור מסלולים בדרגת קושי קלה יחסית. אורך המסלול חייב להיות קצר משמעותית בהשוואה למסלול יום. אם בטיול יום אנחנו גומאים 40-50 ק"מ אז בלילה אפשר להסתפק ב-15-20 ק"מ.
  3.  קיצור פניות
    בלילה יש נטיה לקצר את הרדיוסים של הסיבובים. זה הולך ככה: נהג א' רואה את אורות הרכב שלפניו, אבל לא מבחין בפינה הפנימית העיוורת של העיקול ולכן חותך קצת את הרדיוס של הסיבוב.

המשך קיץ חמים
להתראות בשבילים
יואב

23/7/2018

"חום יולי-אוגוסט" שר שלמה ארצי אבל צריך להודות על האמת – יש ימים יוצאי דופן. כזה היה הסופ"ש האחרון עם כמות יפה של עננים לבנים שהתעופפו בשמיים ולעיתים הסתירו את השמש ויצרו לנו אשליה של סתיו.
זה היה סופ"ש גדוש שבילים 4X4.

בשישי ערכנו קורס טרשים בהר חורשן. הקורס הזה נערך בד"כ בבן שמן אבל הפעם הצפנו לאזור חורשן – רמות מנשה לטובת כל מי שגר באזור. לקורס התייצבה חבורה מכובדת מאזור חדרה – עמק יזרעאל – חיפה עם שלל כלים: מהונדה CRV דרך סוזוקי גרנד ויטארה ועד טויוטה פראדו קצר.

בעצם היא די תלולה. העליה שלנו

הר חורשן גדוש בעליות תלולות ותלולות יותר. תרגלנו שיפועי צד, הצלבות, עליה שנכשלה ועוד. היה כיף. בסרטון רואים (שומעים..) אותי מעודד את אחד המשתתפים לא להרפות מדוושת ה"גז" בעליה תלולה.

אני יודע, העליה הזאת נראית לכם קלה.
אבל קחו בחשבון שני דברים:
1. בווידאו עליות תמיד מצטלמות איכשהו שטוחות – בשטח לפעמים הן באמת תלולות.
2. הבחור ירוק בשטח – ואצלו, כמו אצל רבים וטובים, הפחד גורם לעזוב את ה"גז" ואז נתקעים.. ולכן העידוד הרצוף שלי בקשר.
הנה, כך נראית העליה הזאת בצילום מלמטה (כלל ראשון בטיפוס: הליכה מקדימה ברגל..)

השטח עורר רעב ויצאתי לחפש את החומוסיה הקרובה. 
כפר פרדיס.
דילגתי על שתי החומוסיות שנמצאות ממש על הכביש הראשי וניווטתי לתוככי הכפר – אל חומוס אבו עלי.
מכירים עוד חומוסיות טובות בסביבה?

בשבת הוצאנו טיול, בהדרכת לורן בן סעיד, אל צפון מדבר יהודה ואל נחל פרת – ואדי קלט.
לורן הוא איש קיבוץ צובה, שירת ביחידת חי"ר מובחרת ולפני כשנה השלים את קורס מובילי הקבוצות שלנו –  מוסמך שטח.

LAUREN לורן בן סעיד

"הכל בסדר". לורן בן סעיד – מוסמך שטח של שבילים 4X4

במבטא צרפתי קל ובג'יפ סופה פתוח הוא מוביל את המטיילים בביטחון במרחבי המדבר.
תענוג לטייל עם לורן ולכן החלטתי הפעם להצטרף בעצמי אל הטיול כאחד המטיילים מן המניין.
מה גם שמזמן מזמן לא ביקרתי בוואדי קלט.

מפה עין קלט ואדי קלט

הלוך-חזור לעין קלט / מפה שבילנט

לורן הוביל את השיירה בדרך יפיפיה שהתפתלה לאורך אחד היובלים של נחל אוג ומשם על קו המצוק הדרומי של ואדי קלט.
ואדי קלט (נחל פרת) עצמו הוא פלא.
דמיינו פלג מים זכים מפכה בוואדי חתור בסלע, מסביב עצי דקל, תאנה, שיזף ועוד.
נווה מדבר מהאגדות.
הליכה מתונה של כ-400 מטרים בתוך הוואדי ופה ושם במים זורמים הובילה אותנו לבריכה ולמפל של עין קלט.
ומכאן ניתן לסרטון לדבר.

הטיול הבא שלנו לצפון מדבר יהודה ולוואדי קלט, בהובלת לורן (!) ייערך ב-18/8. כל הפרטים בעמוד הטיולים החדש שלנו >> לחצו כאן.

פורד טרנזיט צמיגי שטח

פורד טרנזיט צמיגי שטח מלא

פורד טרנזיט עם צמיגי "שטח מלא"

בדרך חזרה למכונית, סמוך לבית של בדואים, הבחנתי במשהו מעניין.
פורד טרנזיט עם צמיגי MT "שטח מלא".
הטרנזיט "ג'יפ" הזה הוא כמובן הנעה אחורית ולא 4X4 ולכן רק הגלגלים האחוריים זכו לגומי קרבי שכזה – מקסיס BIGHORN.
אז מי אמר שרק טנדר סובארו יכול לצלוח את המדבר?

יואב קווה ואדי קלט

פה אני הולך לעין קלט (מאחורי – שרידי אמת המים)

את קורס הטרשים הבא אעביר ביום שישי, 3/8, בבן שמן. כל הפרטים כאן – קורס נהיגת שטח.
הקורס מתאים לנהגים מתחילים או בעלי ניסיון בינוני, לכל מי שרוצה לקבל ביטחון בנהיגת שטח – עליות וירידות תלולות, הצלבות ושיפועי צד.
וכל מי שרוצה להבין באמת איך הדברים עובדים בשטח.

להתראות בפוסט הבא
ובשבילים
יואב

 





שבילים 4X4