טיפים בנהיגת שטח: תשומת לב

כמובילי טיולים, תשומת הלב שלנו צריכה להיות מופנית לא לתפעול של הרכב אלא לאנשים שאנחנו מובילים מאחורינו

03.09.17

תשומת הלב שלנו היא משאב מוגבל.
בספרו המיתולוגי לחובבי רכיבת כביש (אופנועים!), "A twist of the wrist" , משווה קייט קוד את משאב תשומת הלב שעומד לרשות רוכב המרוצים למטבע של דולר. אם נבזבז 20 סנט מתוך הדולר הזה על תשומת לב להעברת הילוכים, 40 סנט על תשומת לב לבלימות, 30 סנט על היגוי – כמעט לא תישאר לנו תשומת לב לביצוע עקיפות.

אותו דבר בדיוק בנהיגת שטח ובמיוחד בהובלת טיולים. אם נשקיע את רוב תשומת הלב שלנו בתפעול הרכב שלנו, איך אנחנו מטפסים עליות ומתגברים על הצלבות הרי שלא תישאר לנו תשומת לב לאנשים שאנחנו מובילים.

המסקנה ברורה: כמובילי טיולים אנחנו חייבים לשלוט ברכב שלנו בתנאי שטח מגוונים בצורה הטובה ביותר. הנהיגה שלנו צריכה להיות חלקה וחסרת מאמץ. תשומת הלב שלנו צריכה להיות מופנית לא לתפעול של הרכב אלא לשטח עצמו ובעיקר לאנשים שאנחנו מובילים מאחורינו.

לנדרובר דיפנדר

"מוסמך שטח " הוא קורס הדגל של שבילים 4X4.
ביום שישי האחרון, 1/9, יצא לדרך המחזור הרביעי של הקורס.
המפגש הראשון הוקדש לסבב היכרות, סקירת רכבים וציוד ובעיקר לתרגול מעשי. התחלנו בתרגיל "דריכה" על אבנים מסוימות בגלגלים שונים. מדובר באימון להכרת מימדי הרכב ומיקום הגלגלים השונים. האימון הזה לא מתבסס על ראיה – הגלגלים הרי מוסתרים – אלא על תפיסה או הפנמה של מימדי הרכב.
המשכנו באימון אינטנסיבי של עליות וירידות תלולות. ההנחיה שניתנה לנהגים: "העניין הוא לא דווקא להצליח לטפס עד למעלה. העניין הוא איך מטפסים. ויותר מכך – איך אני הנהג מרגיש תוך כדי הטיפוס. האם אני לחוץ ומתוח? האם אני רגוע? האם אני בשליטה?".

מוסך שטח מפגש טרשים

חניכי מוסמך שטח עלו וירדו עשרות פעמים מספר עליות תלולות באזור בן שמן. השיפור היה ניכר – קצב טיפוס איטי ושקול יותר, בחירה מדויקת יותר של קו הטיפוס, נהיגה נינוחה יותר.
המפגש הבא ייערך בשישי הקרוב ויוקדש לבלימות ברגל שמאל, שטחים טכניים סלעיים, הצלבות קשות, שיפועי צד ועוד.
קורס מוסמך שטח – בואו ללמוד להוביל קבוצות בשטח. המחזור הבא ייפתח במרץ 2018. כל הפרטים בקישור >> מוסמך שטח.