פנסי לד לנסר חוות דעת

גיא רוסו יצא למבחן שטח עם שני פנסים מתוצרת לד לנסר. החזק מבינהם מסוגל לספק תאורה בעוצמה של 2,000 לומנס

18.07.17
פנס ראש לד לנסר

הבדל של יום ולילה. הפנסים בפעולה / צילום: לד לנסר

פנס ראש עושה הבדל של יום ולילה בין גישוש מתסכל לבין עבודה נינוחה. פנס ראש משחרר את הידיים ונותן זמינות אור במרחק לחיצה. לא צריך לפשפש בכיס או להחזיק חגורת מכנסיים רק בשביל הנרתיק. לי יש שלושה כאלה בתפקידים שונים: אחד בקסדת בטיחות של העבודה, שני בבית ושלישי כבר זקן.
למבחן התייצבו שני פנסים מתוצרת לד לנסר – יבואן t&i.  הראשון מסדרת טקטיקל, שם דגם XEO19R. מדובר במגה סופר מפלצת של פנס ראש.
השני הוא פנס ממזר לא פחות בשם SEO7R.  האות R פירושה שהפנס נטען (שקע סמסונג או לחילופין 3XAAA)

פנס ראש לד לנסר חזק

מגה סופר מפלצת של פנס – 1,000 לומנס לארבע שעות / צילום: גיא רוסו

עוצמת התאורה נמדדת בלומנס (LM) ועד היום חוויתי בערך 90 לומנס. זה מכובד ומאפשר הרבה. פתאום יש לי ביד 1,000 (!) לומנס לטווח של 300 מטר למשך ארבע שעות עם אפשרות בוסט ל-2,000 לומנס. מה עושים עם כזאת עוצמה של אור?

הפנס הקטן יותר נותן 220 לומנס ל-130 מטר לחמש שעות. בשניהם, ככל שנעבוד בעוצמות נמוכות יותר, כך נרוויח זמן הארה.
היתרון של הפנס הקטן הוא הנוחות על הראש. הוא לא נופל כשאני שוכב מתחת לרכב לצורך תיקונים מזדמנים. בשניהם יש פטנט אדיר של התאמת עוצמת האור באופן אוטומטי. מותקן חיישן שמבצע עמעום, למשל, כשקוראים מפה מקרוב העוצמה היא קטנה יחסית וכשאני מרים את הראש לדרך האור מתחזק. אדיר!
ל-XEO 19R יש עוד כמה טריקים בשרוול. קודם כל הוא מגיע במעין מזוודת קורדורה מקצועית והוא מודולארי לחלוטין. נניח שאתה רוצה להוריד את המשקל מהראש (חצי קילו)… מה הבעיה?! יש כבל מאריך אותו אתה מחבר בין הפנס לסוללה והופ, עכשיו אפשר לעבוד מתחת לרכב בלי בעיה. הטריק המגניב זה שאפשר לוותר על רתמת הראש ולחבר את הפנס ישר לסוללה והופ! יש לך פנס יד. לפנס יש שתי עיניות שנשלטות מכאנית (מנוף) כל אחת בנפרד על המיקוד, וחשמלית (מתג) כל אחת בנפרד לעוצמה והפונקציה (תאורה רגילה/מרצדת/בוסט). הפנסים עמידים למים לפי תקן IPX6 שנמדד לפי שקול ל-100 ליטר בדקה, בלחץ של 100 קילו-פסקל, ממרחק שלושה מטרים למשך שלוש דקות (וויקיפדיה). אני חושב שגוף האדם לא עמיד כך. בקיצור, אבק, בוץ, גשם, שלג וכו'.

220 לומנס + התאמת עוצמת האור באופן אוטומטי / צילום: גיא רוסו

חיסרון שצריך לשים לב אליו הוא פליטת חום. ככל שהלד עוצמתי יותר כך הוא פולט יותר חום. סביבה מסורבלת (בגד, תא סגור) או תחזוקה לקוייה (אבק, בוץ) יכולה לפגוע בתפקוד השוטף ואפילו לקצר את חיי הסוללה.
מה שהכי מצא חן בעיני זה האפקט כשאתה מגיע לעזור – נניח באמצע טיול שטח עם חילוץ לילי – עם אחד הפנסים האלה ומביא איתך כמות רצינית כזאת של אור. אנשים מרימים מבט למעלה, כאילו היה עד עכשיו ליקוי חמה ומייד מכבים ומחביאים את הפנסים שלהם שכבר אין בהם שום צורך. ואני? מגרגר RRRRRR בהנאה!

ציון מסכם:
לשני הפנסים 5 כוכבים זוהרים.

מחירים מומלצים לצרכן:
SEO7R – 499 שקל
XEO19R – 1,599 שקל
להשיג ברשתות טיולים, אספקה טכנית ועוד.
אתר לד לנסר בישראל

!function(f,b,e,v,n,t,s){if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod?
n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)};if(!f._fbq)f._fbq=n;
n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0';n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0;
t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0];s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window,
document,'script','https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js');
fbq('init', '203129483428105'); // Insert your pixel ID here.
fbq('track', 'PageView');



/* */