רכבי הכביש-שטח החדשים הכי טובים ל..שטח

מתלבטים מה לבחור? להלן סקירה - חמשת רכבי הכביש-שטח החדשים הכי טובים לשטח

27.07.15

אתם רוצים רכב חדש. אתם רוצים רכב חדש, גבוה, מרשים שישרת אתכם ביומיום אבל ייקח אתכם בסוף שבוע לשטח. מין חיה דו-שימושית. חברים אומרים לכם – עזבו שטויות, קחו "פרייבט" ושימו בצד, לטיולי שטח בלבד, איסוזו טרופר / ניסאן טראנו / לנדקרוזר או פאג'רו ישנים. אבל אתם עקשניים, יש לכם תקציב, רוצים גם כביש וגם שטח ושיהיה הכי טוב שאפשר. אז הנה, בשבילכם, סקירה השוואתית: חמשת ה-SUV החדשים הכי טובים לשטח + כמה אופציות נוספות

ג'יפ רנגלר

JEEP WRANGLER

אין סוף לשיפורים. ג'יפ רנגלר

מחיר: 267,000 שקל (גרסת unlimited)
ציון שטח: 5/5

ציון כביש: 2/5
חוות דעת ומפרט טכני מלא – ג'יפ רנגלר

יש רק ג'יפ אחד שמותר לקרוא לו ג'יפ – ג'יפ רנגלר. שלדת סולם, שני סרנים חיים ומהלך מתלה מכובד. ג'יפ רנגלר, כבר שנים, הוא רכב שטח רציני שתוכנן לעשות עבודת שטח. קחו אחד כזה, ישר מהניילונים, וצאו לסכיני דימונה, מעלה עשוש ואתם יודעים מה, גם למעלה ורדית. רוצים יותר? חולמים על כמריר? תשקיעו 20,000 עד 200,000 שקל, תחליפו קפיצים, בולמים, גלגלים, צמיגים, סרנים ויחסי העברה, תתקינו נעילות רוחביות אחורית וקדמית והוא ייקח אתכם על גבו (המפלצתי) כמעט לכל נקודה במפה. עולם השיפורים של רנגלר הוא בלתי מוגבל ותלוי רק בעומק הכיס, גודל השיגעון שיאחז בכם והסבלנות של האשה.
חסרונות: שתיין בנזין כרוני, מיושן, ספרטני, נוראי בכביש. הגרסה הארוכה, 4 דלתות (UNLIMITED) נמוכה מדי ומחייבת הגבהה, הגרסה הקצרה (שתי דלתות) קשיחה, עצבנית ולא נוחה. קחו את ה-UNLIMITED.

>> חדשים בשטח? קראו את המדריך לקניית 4X4 לנהג המתחיל בשטח

סוזוקי ג'ימני

סוזוקי ג'ימני בשטח

לא השתנה הרבה וטוב שכך. סוזוקי ג'ימני

מחיר: 119,900 שקל
ציון שטח: 5/5

ציון כביש: 2/5
חוות דעת ומפרט טכני מלא – סוזוקי ג'ימני

מה חדש בסוזוקי ג'ימני החדש? תודה לאל, כמעט כלום. זו אותה תצורה של שלדת סולם ושני סרנים חיים. זו אותה עז הרים. אבל הפעם עם בקרת יציבות אלקטרונית (ESP), שהחוק מחייב. המערכת הזאת, במקרה של החלקה בכביש, יודעת להפעיל עצמאית את הבלמים להחזיר את הרכב לנתיב. מאותה מערכת נגזרת בקרת משיכה אלקטרונית (TRACTION CONTROL), שמסייעת לנו בשטח: בולמת גלגלים שמסתחררים/מפרפרים ללא אחיזה וכך מאלצת את הדיפרנציאלים הרוחביים להעביר כוח אל הצמיגים שאוחזים בקרקע. המערכת בג'ימני מתגברת על הצלבות כל עוד ההתנגדות ודרגת הקושי לא גבוהות במיוחד. בקיצור, אל תבנו עליה יותר מדי. מה שחשוב הן התכונות הבסיסיות של ג'ימני – השלדה, הסרנים והמתלים – אלה היו ונשארו מקצועיים. קחו ג'ימני חדש ישר מהניילונים וצאו לציר המצלעות.
חסרונות: מיושן, קופצני, חלש ואיטי בכביש – מגיע בקושי ל-110 קמ"ש. שיפורים הכרחיים: צמיגים. שיפורים רצויים: קפיצים ובולמי זעזועים.

טויוטה לנדקרוזר

טויוטה לנדקרוזר

ורסטילי ועמיד. טויוטה לנדקרוזר

מחיר: 370,000 שקל (גרסת LUXURY)
ציון שטח: 4/5

ציון כביש: 4/5
חוות דעת ומפרט טכני מלא – טויוטה לנדקרוזר

אנחנו כמובן מדברים על לנדקרוזר 150, הדור שהפציע בשנת 2009 ועבר לפני כשנה וחצי מתיחת פנים קטנה. התצורה מסורתית, שמרנית וטובה: שלדת סולם, סרן אחורי חי. והמסורת הזאת עובדת. לנדקרוזר יעיל מאוד בשטח, לא מצליב יותר מדי, אוחז בקרקע בדבקות, גם עם הצמיגים המקוריים שהם, איך לומר, בינוניים מינוס. אין נעילה אחורית אבל יש בקרת משיכה שפועלת היטב.
לנדקרוזר בנוי למופת ומשרה ביטחון. הוא עמיד וחזק ומבוקש אש. סעו בו כל היום וכל הלילה ואחרי חמש שנים עם 300 אלף קילומטרים על השעון תבקשו "20 אלף מעל המחירון" וגם תקבלו.
חסרונות: יקר, לא כולם מתחברים לתדמית שלו, הדיזל לא מלוטש כמו מנועי דיזל אירופאיים.
שיפורים נדרשים: למסלולי שטח קשים חייבים להגביה אותו. אולדמן האוסטרליים מציעים קיט מצוין שגם מרסן את תנודות הגוף של הרכב ושומר על נוחות הנסיעה.

 

לנדרובר דיסקברי 4

משוכלל, אריסטורקטי, ייחודי. לנדרובר דיסקברי 4

משוכלל, אריסטורקטי, ייחודי. לנדרובר דיסקברי 4

מחיר: 448,000 (גרסת S)
ציון שטח: 3.5/5

ציון כביש: 4.5/5
חוות דעת ומפרט טכני מלא – לנדרובר דיסקברי

לאציל הבריטי יש מראה הדור ונימוסי כביש מצוינים. הוא מרווח, מפואר ונותן תחושה ייחודית. וכשמגיעים לשטח מתברר שהוא סוג של ג'יימס בונד. כמה כפתורים נלחצים והפלא הזה מתרומם לאוויר, מתרחק מהקרקע ומציג מערכת בקרת משיכה מופלאה ויכולת מיוחדת במינה למצוץ כל גרם של חיכוך מהקרקע. קחו דיסקו 4 שכזה – עם צמיגי 19 אינץ' חתך 55 המקוריים, שנראים, מתנהגים (ונקרעים!) כמו צמיגי כביש – למסלול נחל צין תחתון והוא יעשה את כל הדרך לגבי שיש, כולל כל המעלות והמורדות, בלי לשפשף את קצה הפגוש, בלי להעלות ענן אבק ובלי להזיע. דיסקברי 4 הוא מין לורנס איש ערב שכזה.
יש לו תדמית אריסטוקרטית הרבה יותר מטויוטה לנדקרוזר והוא באמת מוצלח גם בכביש וגם בשטח.
חסרונות: יקר לרכישה ואחזקה, איכות חומרים לא מעולה (עלול להתבלות די במהירות), בחלוף השנים עלול לסבול מבעיות אמינות. וחוץ מזה, קשה עד בלתי אפשרי להשיג צמיגי שטח נורמליים. לצמיגים המקוריים יש דופן נמוכה והם נקרעים בקלות מרגיזה.

>> חדשים בשטח? קראו את המדריך לקניית 4X4 לנהג המתחיל בשטח

מיצובישי פאג'רו

מיצובישי פאג'רו

הכי ספורטיבי. מיצובישי פאג'רו (בתמונה: הדגם הקצר)

מחיר: 322,000 שקל (גרסת DESERT)
ציון שטח: 3/5

ציון כביש: 4/5
חוות דעת ומפרט טכני מלא – מיצובישי פאג'רו

עבר לאחרונה מתיחת פנים פלוס קמפיין פרסומי תחת הסלוגן "פאג'רואיזם". זה לא באמת רכב חדש, רק מתיחת פנים קטנטנה. פאג'רו BK מציע שלדה אחודה ומתלים נפרדים. התצורה הזאת עושה טוב בכביש ובדרכי עפר. פאג'רו מציע ניחוח ראלי ספורטיבי ובאמת מזמין דהירת שבילים מהירה (גם עם הקפיצים/בולמים המקוריים). בשטח טכני הוא מצליב בקלות מרגיזה. הצמיגים שלו, על כל צעד ושעל, עולים לאוויר ומאבדים קשר עם האדמה. מערכת בקרת משיכה פותרת בדרך כלל את הבעיה. במקרים מיוחדים אפשר ללחוץ על הכפתור הסודי, R/D LOCK, ולקבל נעילה חשמלית של הדיפרנציאל הרוחבי אחורי.
חסרונות: איכות בנייה וחומרים ברמה נמוכה יותר מזה של לנדקרוזר, מנוע דיזל לא מלוטש בהשוואה לדיזלים אירופאיים (מתי היפניים יעשו דיזל כמו שצריך?). שיפורים הכרחיים: צמיגים, הגבהה (קפיצים ובולמים).

– – – ולא לשכוח את >>>

סוזוקי ויטארה קצר חמוד בכביש ובשטח, שתיין דלק, מתחלף עוד השנה בדגם "פרייבטי" לגמרי. ציון שטח: 3/5
סוזוקי ויטארה ארוך – מרווח גחון נמוך לשטח קשה. גם אחרי הגבהה הוא די נמוך. מערכת בקרת משיכה יעילה. ציון שטח: 2.5/5
סאנגיונג רקסטון תמורה מצוינת למחיר, שלדת סולם וסרן חי. חובה הגבהה. ציון שטח: 3/5
דאצ'יה דאסטר מחיר רכישה אטרקטיבי, גיר ידני בלבד, מנוע דיזל חסכוני מצוין, מפתיע בשטח, קצת מתנדנד. חובה להחליף בולמים/קפיצים. ציון שטח: 2/5
ג'יפ גרנד צ'רוקי – הדור החדש משוכלל, מפנק בכביש אבל בהשוואה לעבר קצת פחות מוצלח בשטח. יש פוטנציאל שיפורים. ציון שטח: 2.5/5.

השוואתי רכב 4X4

קריאה נוספת:
1. ה-4X4 המומלץ ביותר לנהג המתחיל בשטח
2. לחוות דעת של יואב קווה על כל דגמי הכביש-שטח בישראל > רכבי כביש-שטח