שבילי אופניים – טיול ביער המלאכים

מדור חדש עם מסלולים לאופני שטח והפעם מסלול שמתאים למתחילים ולכל המשפחה ביער המלאכים ליד קרית גת. רכב, צילם וכתב ראובן גרינברג

08.07.07

מאת ראובן גרינברג, 8/7/2007

יער המלאכים משתרע על פני 7,000 דונם, לא הרחק מקרית גת. כביש אספלט נוח מוליך אל מגדל התצפית שבמרכז היער, המתנשא לרום 235 מטרים מעל פני הים.מכאן נשקפים נופי שפלת יהודה, הרי חברון ומישור החוף הדרומי.
קרן קימת לישראל טיפחה ביער, בסיוע קהילת ארה"ב, דרכי עפר נוחות, המוליכות לחניונים רבים ולמתקני נופש פעיל. החניונים מצוידים בשולחנות פיקניק ובנקודות מי שתייה. בחניון השוכן סמוך למגדל התצפית, הכשירה קק"ל חניון ובו שולחנות פיקניק נגישים לכיסאות גלגלים.
יער המלאכים הוא בסיס יציאה אידיאלי לטיולים באתרים המרתקים של שפלת יהודה הסמוכים ליער, כמו: תל לכיש, מחילות המסתור של חורבת חזן, גבעת גד, בית גוברין, מצפה משואה, מערות לוזית ועוד.
בית היערן ביער המלאכים. נקודת המוצא. צילום ראובן גרינברג

יער המלאכים שוכן כארבעה קילומטרים ממזרח לקרית גת (כביש מס' 35).
הבאים מגוש דן והצפון, או מאזור באר-שבע, יגיעו לצומת פלוגות ויפנו מזרחה (כביש מס' 35). יש לחלוף על פני קרית-גת ולהמשיך עוד כארבעה ק"מ מזרחה, עד לכביש הגישה ליער (בין סימני ק"מ 24-23). הבאים מאזור ירושלים ייסעו לבית-שמש וימשיכו לבית-גוברין (כביש מס' 38). מבית-גוברין יש להמשיך מערבה, לכיוון קרית-גת (כביש מס' 35), עד לכניסה ליער.
נקודת המוצא בחניון הראשי ליד בית היערן. המסלול בדרגת קושי קלה בינונית.
בשטח שתי שיטות סימון שבילים, "הועדה לשבילי ישראל" וקק"ל. אנו רוכבים בטיול זה ע"פ הסימון של הוועדה לשבילי ישראל. המסלול מעגלי ומסומן בצבע ירוק.
אורך המסלול כ-9.4 ק"מ.
1. מבית היערן רוכבים צפונה כ-100 מטר עד כביש הגישה לחניון,
פונים שמאלה ומייד ימינה לשביל המוביל לבית הבד.
2. לאחר כ-500 מ' מגיעים לצומת, שילוט המתאר את בית הבד שנמצא במקום.
ממשיכים בירוק במורד לכיוון מערב.
3. בק"מ 1.7 מתחברים לשביל הטבעתי, פונים ימינה בכוון כללי לצפון.
4. בק"מ 3.0 ו- 3.5 צומת שבילים, ממשיכים ישר.

yaar_malaachim

5. בק"מ 4.1 צומת Yממשיכים בשמאלי.
6. בק"מ 4.2 צומת שבילים וכביש הכניסה, פונים שמאלה לפי הסימון הירוק.
7. בק"מ 4.4, 4.5, 4.9 התחברויות שבילים בכולם נמשיך בירוק.

yaar_malaachim2

8. בק"מ 5.0 אחרי העלייה, פונים שמאלה מדרך קדם לפי הסימון הירוק לכוון דרום.
9. בק"מ 6.2 מתחבר משמאלנו שביל, ממשיכים ישר.
10. בק"מ 6.4 מגיעים לצומת הכניסה ליער המלאכים, זהירות כביש ראשי.
11. ממשיכים על הכביש כ-100 מ' ומיד פונים שמאלה לפי הסימון הירוק לכיוון מערב.
12. בק"מ 7.6 ימינה לשביל הטבעתי המסומן ירוק.
13. בק"מ 7.9 ימינה בעליה, קושי בינוני.
14. בק"מ 8.3 בסוף העלייה צומת T פונים שמאלה.

yaar_malaachim3

15. בק"מ 8.8 מגיעים לכביש, פונים שמאלה על הכביש בעליה מתונה.
16. בק"מ 9.4 חזרה לנקודת המוצא.