רכב שטח קשוח

מהו רכב כביש-שטח "קשוח" ואילו דגמים מומלצים?





"ג'יפ" או טנדר עם הנעה לכל הגלגלים ותיבת העברה שמאפשרת שילוב של "הילוכי כוח" עם יחס העברה נמוך ("Low"). דוגמאות: טויוטה לנדקרוזר, מיצובישי פאג'רו, סוזוקי ג'ימני / ויטארה, לנדרובר דיסקברי. 

ניתן להתחיל את קריירת השטח דווקא ברכב כביש-שטח רך. אם האהבה לטיולי שטח הופכת לעזה, עוברים לרכב קשוח או רוכשים קשוח ישן שישמש בעיקר לטיולים. יש כלים זולים ועמידים, שאפשר להשיג ב-40-20 אלף שקל ושאינם דורשים תחזוקה יקרה. למשל, סוזוקי ג'ימני, ניסאן טראנו או איסוזו טרופר (גרסאות הבנזין נחשבות אמינות יותר).

חולות אשדוד דיונות

חולות אשדוד וסוזוקי ויטארה

כביש-שטח קשוח למחצה
זאת הקבוצה של סוזוקי ויטארה. יש לו תיבת העברה עם הילוך כוח לזחילה. הוא משווק בשתי גרסאות: קצר (3 דלתות) או ארוך (5 דלתות). הדור החדש של הוויטארה סובל מחיסרון חמור אחד – מרווח גחון מצומצם מאוד. זה מפריע במיוחד בגרסה הארוכה וזה מחייב, ממש מחייב, הגבהה. אחרי שמגביהים אותו בשני אינצ'ים הופך הוויטארה לרכב כביש-שטח עם יכולת עבירות טובה.

מעלה יאיר - במורד

מעלה יאיר וג'יפ רנגלר

כביש-שטח קשוח בגודל מלא
מצוידים בדרך כלל במנועי דיזל ומציעים יכולת שטח טובה. ניסאן טראנו ואיסוזו טרופר התחילו את מהפכת ה"ג'יפים" בישראל. מאוחר יותר הצטרפו מיצובישי פאג'רו וטויוטה לנדקרוזר. הקבוצה הזאת איבדה פופולריות בשנים האחרונות, בגלל מחירי הדלק הגבוהים ועקב המעבר לרכבי כביש-שטח רכים, חסכוניים וזולים יותר. לחלק מהכלים יש גם גרסאות קצרות, שמתאימות לצעירים/מבוגרים אבל לא למשפחות.
המומלצים: טויוטה לנדקרוזר, מיצובישי פאג'רו, לנדרובר דיסקברי.

רכבי שטח
מה שטוב בכביש, רע בשטח, ובקבוצה הזאת מדובר במקרה ההפוך. רכבי השטח בנויים לעבודת שטח ובכביש הם הרבה פחות מפנקים. העניין הוא שהקבוצה הזאת הולכת ונכחדת. השיווק של...

עלייך להיות רשום כדי לצפות
בהמשך הכתבה