התחממות מנוע מה עושים - שבילים – המאגר הישראלי למסלולי 4X4

התחממות מנוע מה עושים

חורף ובעיקר קיץ: התחממות יתר היא סכנה אמיתית למנוע שלכם. איך לתפוס את זה בזמן?






התופעה מופיעה בעיקר בכלי רכב ישנים או לא מתוחזקים. אם לא

שמים לב להתחממות בזמן, הנזק עלול להיות כואב ויקר.

יש לזהות מראש, קרוב לבית ולמוסך, סכנה של התחממות ולטפל בזה בצורה

יסודית, בלי הנחות.

התחממות מנוע

סימנים להתחממות או לסכנת התחממות:

א. מזגן מפסיק לקרר בזמן נסיעה.

ב. נזילת מים במקום החניה של הרכב.

ג. צורך להוסיף מים בכמות ובתכיפות מוגזמת.

ד. קורוזיה וסימני רטיבות סביב המצנן והצינורות.

מה לעשות במקרה של התחממות?

פורץ קיטור (אדי מים רותחים): לדומם מיד את המנוע, לחכות דקות ארוכות

(!) עד שיתקרר, להוסיף מים. אם מוסיפים כמות גדולה של מים קרים למנוע

חם, יש לעשות זאת כשהמנוע מונע והמשאבה מסחררת. לאתר נזילות, לנסות

להניע ולקוות שהמנוע שרד את הטראומה. אם לא חסרים מים, ייתכן שהבעיה היא חשמלית, למשל משאבת מים, תרמוסטט, כנפי מאוורר שבורות או תפוסות, רדיאטור סתום (חיצונית או פנימית).

מד חום מטפס / צילום: CC Rafael Marquez

 

לא פורץ קיטור – מד החום עמוק בתחום האדום: לנסות להבין מה הסיבה:

ייתכן מאמץ מוגזם של תיבת ההילוכים ונסיעה ב- HIGH במקום ב- LOW.

לעצור, לא לדומם מנוע, לכבות מזגן, לתת לרכב לעבוד בסרק. גם אם עכשיו

יום שרבי, להפעיל חימום פנימי בשיא העוצמה ובמצב מאוורר בלבד, כמו

בשיא החורף. מדובר למעשה במצנן נוסף, שמסייע להיפטר מחום.

 

 

הטקסט לקוח מתוך הספר "4X4 – המדריך השלם"
שמכיל מאות טיפים לתחזוקה ולנהיגה ברכב שטח. 

לפרטים נוספים על הספר ולרכישה, לחצו כאן >> 4X4 המדריך השלם

 

 





שבילים 4X4